Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td

    przerywanie i szarpanie w 2.4td

    witam mam problem ostatnio we wtorek jak jechalem to zaczal mi silnik szarpac i to calkiem mocno az po kilku km zapalila sie kontrolka ladowanie i odrazu pomyslalem ze alternator ze pekla obudowa i tak jak mialem kiedys w punto szarpal stawal bokiem i nie dalo rady jechac podnioslem klape i dojrzalem ze pasek spadl potem ze rurka powrotna od pierwszego wtrysku co idzie do pompy wtryskowej przecieka i wycialem kawalek z egr i zalozylem zeby jakos nawet bez ladowania wrocic do domu i wszystko bylo oki ale po drodze mialem warsztat i oni maja czesci podjechalem zeby zalozyli mi pasek oki zalozyli ale po wyjechaniu za 2 km znowu spadl choc juz nie szarpal to powiedzieli ze napinacz do wymiany wiec zostawilem maryske na wymiane napinacza okazalo sie ze napinacz to zench na jakies druty pospinany a w bloku az zerwany gwint a sprezyna stala w miejscu i dlatego spadl pasek za drugim razem
    oki ale do sedna i do wczoraj bylo oki az nie wymienilem rurek przelewowych tych co sa z wtrysku do wtrysku niby na krotkim odcinku nic nie zauwazylem ale jak jechalem do wawy to po jakis 5 km od domu zaczelo mi szarpac dodam ze bylo juz -19"C a dodatkowo mam cos z temperatura bo wskazuje mi wskazuwka na pierwszej kresce skali pomimo zaslaniecia chlodnicy wiec to chyba duzooooooo za maloooooooo? i tyle co od momentu pierwszego szarpania sie wydarzylo
    filtr paliwa podobno wymieniany i teraz mam pytania czy ja jakos musze odpowietrzyc uklad po zdjeciu tych rurek czy zalozyc te stare w sumie one nie ciekly tylko tak profilaktycznie je zmienilem moze sie zaciskaja czy poprostu cos z filtrem i zmarznietym paliwem i mala temperatura bo te szarpanie to przy 2-2.5 tys jak wyskoczylem na prosta i depnale to tak przy jakis 120km/h jakby nic nie szarpalo dodam tez ze rano mam problem jak wiekszosc uzytkownikow 2.4td palonca sie marchewka i uruchamianiem zimnego silnika tzn na pocztku przez chwile chodzi nie rowno i ciut dluzej musze krecic

    [size=2][ Dodano: 2009-12-20, 10:57 ][/size]
    dodam ze mam podgrzewany filtr paliwa tylko nie wiem czy dziala jak to sprawdzic/
    ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał nervus-ek
    po jakis 5 km od domu zaczelo mi szarpac dodam ze bylo juz -19"C
    Podejrzewałbym że własnie zaczynało paliwo scinać bo rurki idą pod podłogą ze zbiornika niczym nie osłoniete i ślicznie je chłodzi.

    Cytat Napisał nervus-ek
    czy ja jakos musze odpowietrzyc uklad po zdjeciu tych rurek czy zalozyc te stare w sumie one nie ciekly tylko tak profilaktycznie je zmienilem

    To tylko rurki od nadmiaru, nic nie musisz odpowietrzać.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    fiat marea weekend 2,4 td

    Re: przerywanie i szarpanie w 2.4td

    Cytat Napisał nervus-ek
    dodam tez ze rano mam problem jak wiekszosc uzytkownikow 2.4td palonca sie marchewka i uruchamianiem zimnego silnika tzn na pocztku przez chwile chodzi nie rowno i ciut dluzej musze krecic/
    ?
    zaczne od tego jak ci sie swieci marchewa rano tak około 20sekund to masz kolego walniete swiece zarowe, i własnie to ci ta marchewa sygnalizuje. Nalezało by je sprawdzic i wymienic i od tego bym rozpoczoł.

    Cytat Napisał nervus-ek
    odatkowo mam cos z temperatura bo wskazuje mi wskazuwka na pierwszej kresce skali pomimo zaslaniecia chlodnicy wiec to chyba duzooooooo za maloooooooo?/
    ?
    nasze maryski z silnikiem 2,4 tak maja nie pójdzie ci wiecej niz ponad jedna kreske. to jest norma i nie trzeba sie tym martwic

    co do szrpanie to obstawiam paliwo bo wczoraj tez mi sie tak robiło ale mi maszyna całkiem padła. Ja załozyłem sobie taka reczna pompke paliwa typu gruszka przed filtrem paliwa i teraz na mrozy to bardzo pomaga.

    Teraz mam pytanie ile zapłaciłes za napinacz który wymieniałes bo podobno jest drogi i mi tez szykuje sie taki zakup.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td
    tak za napinacz zaplacilem w warsztacie 370 tyle co na allegro firma ruville
    http://www.allegro.pl/item826546103_...a_2_4_jtd.html

    a za wymiane z napinaczem plus pasek plus naprawa gwintu zaplacilem 518 zl czyli co do temperatury to nic nie kombinowac czy termostat wymienic? bo u kolegi dochodzi w 2.4 nawet ponad druga kreske dzisiaj patrzylem


    wiec do szarpania to poczekac na odwilz i zobaczyc wtedy ? i jak okaze sie ze szarpie to dopiero szukac dziury w calym no chyba ze macie inne pomysly ?

    [size=2][ Dodano: 2009-12-20, 12:01 ][/size]
    a dodam ze jak juz wiesz ze napinacz masz do wymiany to wymien bo naprawde szkoda gdzies stanac i ciagas sie czy cos podobnego ja stracilem dzien wczesniej 100 zl bo zerwalem pasek zaraz po zalozeniu

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2009
    Skąd
    Klembów
    Postów
    41
    Auto
    Marea weekend 2,4 TD HLX
    Cytat Napisał kupdan
    nasze maryski z silnikiem 2,4 tak maja nie pójdzie ci wiecej niz ponad jedna kreske. to jest norma i nie trzeba sie tym martwic
    moja tak nie ma,wskazówka stoi sztywno ciutkę ponad drugą kreską(na 1/3 skali) i tak trzyma chyba że gdzieś długo w korku postoję to jedzie na 3/4 skali.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    34
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    [quote="diablo"]
    Cytat Napisał kupdan
    nasze maryski z silnikiem 2,4 tak maja nie pójdzie ci wiecej niz ponad jedna kreske. to jest norma i nie trzeba sie tym martwic

    Moja też tak ma czy to +5 czy -15 wskazówka na trasie stoi na pierwszej kresce od dołu patrząc , w mieście dochodzi do drugiej czasami do połowy skali (czyli prawidłowo), a jak zasłoniłem chłodnicę to temp stała prawie idealnie na 90 st (na trasie), to juz teraz nie wiem czy mam termostat walnięty czy tak ma być

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Termostat prawdopodobnie zaciął się w pozycji otwartej i puszcza cały płyn na chłodnicę.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    34
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    Ok , moze tak byc tylko czy w przypadku gdy termostat byłby cały czas w pozycji otwartej to samochód by mi się długo nagrzewał, a on w temp. -10 potrzebuje około 10-15 minut jazdy i dochodzi do pierwszej kreski i stoi , i ogrzewanie tez działa prawidłowo.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td
    witam ponownie wiec co do mojego szarpania to w plusowe temperatury tez mi przerywa a co zauwazylem to tak przy okolo 2800 obr i wyzej jak wciskam lekko to mniej jak depne mocniej to bardzo az mi juz drugi pasek klinowy zrywa

    zastanawiam sie czy to moze pompa paliwa w zbiorniku za male cisnienie daje czy bardziej potencjometr gazu lub?.......i tu wlasnie czekam na wasze pomysly i podpowiedzi co i gdzie szukac z gory dzieki

    [size=2][ Dodano: 2010-01-15, 23:10 ][/size]
    witam ruszam temat ponownie bo dzisiaj mialem znowu problem z szarpaniem ruszylem z domu i po okolo 30 km zaczelo mi szarpac a przy obrotach 1500-1800 zaswica sie na ulamek sekundy wskazuwka temp a dodam ze dzisiaj bylo -15"c stala na okolo pierwszej kreski na skali potem dojechalem na miejsce i po okolo 20 min ruszylem i wtedy nie szarpal a po jakis kilku kilometrach znowu zaczal ale delikatnie i nie mozna wciskac gwaltownie pedalu gazu bo wtedy szarpniecia ma porzadniejsze mam w nastepnym tygodniu zamiar podjechac na kompa ale teraz sie juz zastanawiam czy to problem wtryskow czy to pompa czy......? i tu wlasnie ytam czy macie jakies pomysly ? a moze paliwo jakies dupne a dodam ze obroty skacza delikatnie na wolnych obrotach tak od 850-1000


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] Szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gaz
    Napisany przez Seraphim na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-06-2010, 23:51
  2. Szarpanie na biegu
    Napisany przez GeezMo na forum Uno
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-02-2010, 11:01
  3. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 14:38
  4. Szarpanie samochodu
    Napisany przez Stealer na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-12-2008, 19:23
  5. [silnik] Szarpanie zimnego silnika - tylko zimą!
    Napisany przez xardas333 na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2008, 21:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

2.4 jtd szarpie

2.4 jtd szarpie pasek

2.4 jtd zrywa pasek alternatora

szarpanie silnikiem przy dodaniu gazu - fiat marea 2.4td

2.4 jtd przerywa jak zimny

chlodnica wody fiat marea 2.4td

2 4 jtd przerywa

marea 2.4 td przerywa podczas jazdy

2.4td szarpie

marea 2.4 szarpie

td szarpie podczas jazdy marea

fiat 2.4 td przerywa

marea 2.4td szarpie po dodaniu gazu

marea td przecieki pompy gdy zimny silnik

auto td przerywa po dodaniu gazu

fiat 2.4td przerywa zapala

napinacz fiat marea 2.4 td allegro

marea 2 4 jtd szarpie

marea 2 4 jtd delikatne szarpanie podczas jazdy

pompa wody fiat marea 2.4 td

silnik szarpie odwilz

http://www.iparts.pl