Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    25
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3

    Przepływomierz Bravo 1.9 JTD CF3

    Witam

    Na wstępie napiszę, że od początku miałem problem z przyspieszaniem samochodu. Prędkość maksymalna 150km/h czas do setki 17 sekund. Sprawdziłem wszystko, zaślepiłem egr, wymieniłem filtry, nalałem świeżego paliwa i nic, sprawdziłem nawet rozrząd i jest git bo znaki na pasku pokrywają się z tymi na kołach. Okazało się, że przepływomierz kaplica bo nawet po rozebraniu było widać, że ten drucik co idzie jest urwany więc błąd oczywiście na komputerze i cały czas podawał wartość 700 jako wartość mierzoną, czyli tak jakby był fizycznie odłączony nie było zamkniętego obwodu.
    Po świętach zamówiłem przepływomierz z allegro (używkę i to był chyba błąd.)
    W międzyczasie miałem wydatek przez moją nie uwagę bo rozwaliłem miskę olejową na koleinach na drodze gruntowej jak był mróz...

    Więc tak, przepływomierz zamówiłem używkę, taki jak powinien być po numerach 0281002309(na aukcji widniał jako przepływomierz do Alfy Romeo 147 1.6 16v benzyna, ale skoro numery pasują to chyba nie ma różnicy?) do mojego CF3 100km.

    Po wpięciu przepływki błąd można usunąć i już się nie pojawia jednak... wisi mi tylko jeden błąd na kompie ale to związany ze świecami, a to raczej nie ma wpływu.
    Po wpięciu tego przepływomierza jest po prostu masakra, auto w ogóle nie jedzie(w przypadku wypiętej przepływki było te 17 sekund do setki, teraz to by zajęło chyba z pół minuty..)., na wolnych obrotach nie da się go wkręcić wyżej jak do 3200 obr/min a podczas jazdy nie rośnie w ogóle prędkość obrotowa powyżej 2600obr/min.. bieg wyżej i znowu się kula do 2600..

    Zrobiłem dwa screeny

    przy przekręconym kluczyku, bez odpalenia auta:
    http://www.iv.pl/images/42787410329587341202.jpg

    na jałowym biegu:
    http://www.iv.pl/images/01113368077505938679.jpg

    W ogóle strasznie dziwnie bo wartość mierzona, przy dodawaniu gazu maleje, a oczekiwana rośnie(powinno chyba być że jak rośnie oczekiwana to i rośnie mierzona?)

    Zrobiłem logi w czasie jazdy
    Dane mówią same za siebie.
    Miałem 3-bieg od tych 1400 obrotów do około 2400 był pedał do dechy, potem stwierdziłem, że dalsze przyspieszanie nie ma sensu puściłem gaz i wrzuciłem luz.

    Plik w Excelu:

    Fiat bravo_brava 01 jtd 100_cf3_file1.xlsx - download. Darmowy hosting plików.

    albo screeny dla tych co excela nie mają:

    http://www.iv.pl/images/46793113586583002106.jpg
    http://www.iv.pl/images/46302902089111351463.jpg

    Muszę się określić czy zgłaszać reklamacje z tą przepływką czy nie bo sam już nie wiem.
    Szkoda, że nie zrobiłem pomiaru z wypiętą przepływką, zobaczyłbym jak wygląda ciśnienie doładowania, bo ono tez mnie zastanawia, czy ciśnienie może być takie niskie przez to że auto przez odczyty dostaje za mało paliwo co daje tak marne doładowanie?
    Węże od turbo suche i jak przepływka była odpięta to kiedyś zdjąłem wąż przez intercoolerem i dmuchało ładnie więc awarię turbiny wykluczam, ale wiadomo lepiej sprawdzić na kompie z odpiętym przepływomierzem czy podaje prawidłowe doładowanie.


    Nie wiem, poradźcie co robić... Wydałem ponad 300zł na oleje filtry, spawanie miski którą rozwaliłem, więc teraz za bardzo nie miałem kasy żeby kupić nówkę przepływomierz Boscha. Proszę o radę i w miarę szybkie udzielenie pomocy, gdyż sprzedający daje gwarancję rozruchową (10 dni od odebrania przesyłki) na ten przepływomierz , a przesyłkę odebrałem tydzień temu w środę, więc najlepiej jakbym w razie czego dzisiaj zadzwonił z reklamacją jutro już ją wysłał.
    Ostatnio edytowane przez sobek ; 10-04-2013 o 08:11



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    35
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Odpisałem ci na PW na BBTP - Przepływomierz jest uwalony - nie może być takiej sytuacji że mierzona dawka Powietrza jest mniejsza od oczekiwanej - powoduje to zły dobór ilości mieszanki przez co auto nie ma mocy ,kupno używanego jak już ci pisałem jest loterią a niestety nie zawsze idzie to sprawdzić odczytując błędy z kompa - sam miałem taki przypadek zaraz po kupnie auta - aha i pomiar przy odpiętej przepływce nic ci nie da bo będziesz miał tylko wartości oczekiwane - według których komp będzie dopierał ilość paliwa - stąd lepiej jedzie na odpiętej
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    25
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    Dzięki wielkie, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dzwonię do nich i reklamuję. Niech wymienią na sprawny, albo zwracają pieniądze.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Przepływomierz Bravo 1.9 JTD CF3

    Na razie Odłącz przeplywke, odzyska trochę wigoru.

    Taplniete w notatniku drugiej generacji

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    25
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    Witam
    problemów ciąg dalszy. Przepływomierz poszedł do reklamacji wymienili na następny. Objawy na wymienionej przepływce takie same jak na poprzedniej obroty max do 3000 obr/min i odcina. Już domyślam się dlaczego wartości mierzone spadały gdy oczekiwane rosły, tak jak na załączonym wyżej wykresie.

    Podłączyłem komputer i nie sugerowałem się teraz odczytami masy powietrza tylko posprawdzałem napięcia. Oto co zauważyłem.

    Na przekręconym kluczyku:
    http://iv.pl/images/14032534824020603836.jpg

    Na wolnych obrotach na odpalonym silniku:
    http://iv.pl/images/86335912674244856534.jpg

    Przegazówka na postoju, bez uwzględnionej prędkości obrotowej:

    wykres.csv - Speedy Share - upload your files here


    Zauważyłem jedno, wartość napięcia cały czas się nie zmienia i oscyluje około 3V, niezależnie od obrotów na jakich silnik się znajduje, co powoduje właśnie spadek wartości mierzonej względem oczekiwanej. Domyślam się, że ta wartość nie powinna być stała, a powinna się zmieniać, a u mnie przy przekręconej stacyjce jest cały czas 3V.
    Na elektrodzie natomiast znalazłem takie wartości użytkowników mierzone bez obciążenia:

    stacyjka wła.----1V
    850obr/min----2,17
    1000-----------2,2
    1500-----------2,7
    2000-----------3,15
    2500-----------3,45
    3000-----------3,73
    3500-----------4.00
    4000-----------4,22
    4500-----------4,300


    U jeszcze następnego użytkownika:

    850 ------------1,85
    1000-----------2,00
    1500-----------2,35
    2000-----------2,60
    2500-----------3,10
    3000-----------3,60
    3500-----------3,85
    4000-----------4,00

    U mnie cały czas te wartości są stałe, niezależnie czy silnik pod obciążeniem czy na jałowym



    Nie uwzględniłem tutaj parametru, napięcia czujnika temperatury w przepływomierzu, ale wynosi on około 4V, i nie zmienia się. a temperatura jak widać wariuje i pokazuje -20 oC.

    Co mam robić, reklamować kolejny przepływomierz, czy to coś w instalacji auta jest nie tak, że napięcie jest stałe a się nie zmienia? Przepraszam, za taką chaotyczną wiadomość, ale już nie wiem co mam myśleć, niech ktoś mnie oświeci jak to powinno wyglądać.


 

Podobne tematy

  1. Przepływomierz do fiata bravo
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-10-2012, 07:34
  2. Przepływomierz
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 22-04-2011, 22:20
  3. przepływomierz
    Napisany przez petro.c na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-10-2010, 22:19
  4. przepływomierz
    Napisany przez hakun na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-01-2010, 08:42
  5. gdzie wogóle sie znajduje przepływomierz fiat bravo 1.9 td
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 16:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd cf3

przeplywomierz 1.9 jtd

marea 1.9 td odpiety przeplywomierz

cisnienie mierzone a oczekiwane jtdprzeplywomierz fiat mareajak sprwdzic przeplywomierz wfiat brava 1.9jtdFiat jaki przeplywomierzmarea jtd cf3 opine1.9 jtd przeplywkabravo przeplywomierzprzeplywomierz fiat brawo 1.9 150bravo ii przeplywomierz problemPrzeplywomierz do fiat brava 1.9

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl