Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2010
    Skąd
    sochaczew
    Postów
    37
    Auto
    Był cc700 - jest brava 1.4 12V

    przednie zawieszenie

    Witam wszystkich serdecznie.
    W mojej bravce silnik zrobiony,blacharka zrobiona - czas na przód bo cholernie stuka.
    Te stukania pojawiają się na dołkach,są dosyć głośne.
    Co w tym przodzie trzeba wymienić żeby było dobrze,oraz czy konieczna jest wizyta u mechanika czy może da rade wymienić w garażu bez kanału.
    Za sugestie dziękuję i pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Przyczyny stuków:

    - rozbity sworzeń wahacza
    - rozbite gumy wahacza
    - wybite gumy łącznika stabilizatora
    - wybite gumy stabilizatora


    To z grubsza wszystko co się może tłuc. Elementy spokojnie idzie wymienić we własnym zakresie tylko trzeba najpierw zdiagnozować co stuka żeby nie wymieniać na slepo części.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    najlepiej podjechać na stację diagnostyczną wydać 10-20 zł i tam stwierdzą CI co jest do wymiany. jak pisał Hipo, można spokojnie samu wymienić

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2010
    Skąd
    sochaczew
    Postów
    37
    Auto
    Był cc700 - jest brava 1.4 12V
    Dziękuje koledzy.
    Pozdrawiam.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2011
    Skąd
    Wolica near Opole lubelskie
    Wiek
    25
    Postów
    65
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12v
    Moze jeszcze sie tluc ktoras koncowka , u mnie tak bylo , cos sie tluklo wymienilem obydwa laczniki i tylko troche ciszej potem wymienilem koncowke i jest git .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Białystok
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V 2001r
    Przerabiałem temat. Diagnostyka to podstawa. 10zł i dobry diagnosta wszystko powie. Ale jeżeli trzeba wymienić, chociaż 2 z 6 punktów (nie wliczam amorów), czyli L albo P strona łączniki stabilizatora, wahacz albo końcówka drążka kierowniczego to już najlepiej robić wszystko. Unikniesz kosztów ustawiania zbieżności przy wymienia oddzielnie L lub P końcówki drążków kierowniczych lub tak samo, (ale nie koniecznie) przy wymianie wahaczy. Swojego czasu do BBMa taki komplet kosztował ok 350 zł + robota nie więcej niż 200zł (bez zbieżności).
    Piszę o własnych doświadczeniach, bo w Seicento wymieniałem kiedyś 1 końcówkę drążka kierowniczego, bo coś stukało i musiałem zapłacić za zbieżność, po czym sie okazało, że to nie to. Po czym wymiana wahaczy (po wizycie u diagnosty), plus zbieżność i dopiero ucichło.


 

Podobne tematy

  1. Brudne przednie reflektory.
    Napisany przez pablooooo21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-05-2009, 09:41
  2. [zawieszenie] Wymienilem amorki i....
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-04-2009, 16:35
  3. [zawieszenie] tył mam kiepską sprawność ...
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-04-2009, 21:42
  4. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 22:57
  5. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 11:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl