Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,6 16V
    Rocznik
    1998

    Problemy z układem chłodzenia

    Hejka. Kupiłem w maju Bravo 1,6 16v z 98 roku. Miesiąc temu postrzegłem, że mam cieknącą nagrzewnicę (szybko ubywający płyn chłodniczy, kałuże pod dywanikami w środku, świecąca kontrolka poduszki powietrznej, problemy z parowaniem szyby). Ostatnio nie zerkałem na poziom płynu (dziś był pod kreską MIN), więc nie wiem czy nie jeździłem już z brakującym płynem. Wczoraj (przed dolaniem płynu) zauważyłem, że w trakcie jazdy wskazówka od temperatury silnika wychyliła się dużo ponad połowę (ale jeszcze nie na czerwone kropeczki), po czym po chwili spadła do połowy i tak się już utrzymywała. Dziś dolałem płynu w garażu, wróciłem do domu i na parkingu nie zgasiłem jeszcze silnika tylko od czasu do czasu dodawałem więcej gazu, żeby szybciej nagrzać silnik i sprawdzić, czy wskazówka ponownie nie wychyli się ponad połowę. Gdy doszła do połowy włączył się wentylator chłodnicy (w listopadzie, przy kilku stopniach). Dodam jeszcze, że auto przy padającym deszczu, dużej wilgoci na drogach etc. traci na mocy i szarpie mi nim. Czy te wszystkie zjawiska powstały dlatego, że nie było wystarczająco dużo płynu, czy mogę spodziewać się wizyty u mechanika?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    642
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    wymień nagrzewnicę ,wskazówka wychyliła się bo pewnie płynu dużo brakowało (pilnuj żeby nie przegrzać silnika bo pójdzie uszczelka )dolewając płyn zimą trochę kasy wydasz ,spr kable od poduszki lub na kompa spróbuj wykasować błąd

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,6 16V
    Rocznik
    1998
    Sterownik od poduszki powietrznej jest zalany płynem, bo jest on tuż pod nagrzewnicą, dlatego świeci się kontrolka. A co z szarpaniem auta?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Szarpanie podczas zwiększonej wilgotności powietrza, może wskazywać na przebicia na kablach lub cewce. W nocy, w ciemnym miejscu, odpal silnik otwórz maskę i zobacz czy na kablach nie masz dyskoteki. Możesz je delikatnie spryskać wodą, ale z naciskiem na delikatnie. Obejrzyj sobie też świece, w jakim są stanie, czy któraś nie wskazuje zalewania paliwem

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,6 16V
    Rocznik
    1998
    Już kiedyś sprawdzałem te kable i nie ma żadnego przebicia. Dziś jadąc do pracy miałem wskazówkę od temperatury prawie przy czerwonej kresce i przy włączonym ogrzewaniu leciało zimne powietrze. Było tak do momentu, gdy nie wjechałem pod górkę. Wtedy wskazówka spadła do połowy momentalnie, po czym zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Wracając do domu było już normalnie, szarpania także nie było. Czy mogło dopiero wtedy pobrać płyn który dolewałem wczoraj, czy w wyniku zapowietrzenia układu (o ile jest) płyn został rozprowadzony wolniej, niż zwykle?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    A może pompa wody zaczyna umierać? Generalnie układ powinien kręcić płynem cały czas, a opisane przez Ciebie zjawisko wygląda, jakby dopiero grawitacja przemieściła wodę w układzie. Jak odpalisz silnik, to widzisz żeby płyn w zbiorniczku się przelewał z góry? Sprawdzałeś ręką temp węży od chłodzenia jak Ci ta temp skacze do góry?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,6 16V
    Rocznik
    1998
    Zjawisko grawitacji jednak nie ma nic do rzeczy, bo na następny dzień w innym momencie spadła mi temperatura i zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Autko jest u mechanika, z nagrzewnicy mi kapie płyn, układ jest dodatkowo zapowietrzony.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    układ jest dodatkowo zapowietrzony.[/QUOTE] I to jest przyczyna , tak jak Ci powiedział asykom15 . Wymień wężownicę , i odpowietrz układ - jak masz 6,5 litry płynu , i jak masz wyciek gdzie zostało 5 l , to chyba normalne że pompa tego nie przegoni i wskazówka idzie na full , bo to jest pompa wody -A NIE POWIETRZA !


 

Podobne tematy

  1. problem z układem chłodzenia
    Napisany przez jarek73 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-07-2015, 11:40
  2. cc 700 problem z układem chłodzenia
    Napisany przez Mini_Dziku na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-01-2013, 11:11
  3. Probllem z układem chłodzenia
    Napisany przez tomkont na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-06-2012, 19:42
  4. Siena 1,6 16V problem z układem chłodzenia
    Napisany przez Octan na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-12-2009, 21:46
  5. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 21:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl