Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998

    Problemy z silnikiem

    Witam jestem nowy na forum i z góry przepraszam jeśli powielę temat. Przeczytałem wiele podobnych ale w żadnym nie było identycznych objawów i większość sugestii innych użytkowników już sprawdziłem.

    Posiadam Fiata Bravo 1998 1,6 16V + LPG na sterowniku Bingo II

    Problemy zaczęły się od tego że auto strasznie nierówno chodziło po odpaleniu czyli na PB. Pierwsze spojrzenie pod maskę i zobaczyłem dyskotekę na cewce zapłonowej. Pierwszego dnia wymieniłem przewody. Było mniej wilgotno więc objawy ustały. Po paru dniach to samo. Znalazłem dwie rysy na obudowie cewki. Zanim zdążyłem załatwić inną cewkę minęły dwa dni zaczęła pojawiać się kontrolka wtrysku na budzikach. Ale nie paliła się ciągle tylko podczas dodawania gazu i podczas biegu jałowego. W momencie odejmowania gazu lampka gaśnie. Lampka tak samo świeci się na gazie jak i na benzynie z tą różnicą że na gazie auto chodzi równo tylko tyle że wolniej się wkręca na obroty niż wcześniej a na benzynie chodzi nie równo szarpie i hałasuje jak mały traktorek, nie ma mocy i nie chce jechać.

    Po wymianie cewki iskra już nie przeskakuje miedzy przewodami i obudowa cewki więc ten problem jest rozwiązany. Sprawdziłem dwie cewki 3 komplety przewodów i dwa komplety świec. Bo takie sugestie wyczytałem na forum. Wtyczki od przepływomierza silniczka krokowego itp są ok.

    Co proponujecie teraz zrobić? Bo przyznam szczerze że taka sytuacja zdarzyła mi się pierwszy raz od 3 lat użytkowania że nie bardzo wiem za co jeszcze się złapać.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Fajnie by było pojechać do kogoś na komputer i zobaczyć z jakiego powodu świeciła marchewa na budziku, może to da jakieś wskazówki gdzie szukać.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    to jak wymieniłes cewke i przewody i nadal marchewa sie zapala ? no i włąsnie przydał by sie podjechac na kompa i sprawdzic co powoduje zapalanie sie - byrrt jest z bydgoszczy zagadaj
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Tak nadal się zapala. Co ciekawe nie tak jak większość pisze że zapala się losowo tylko podczas dodawania gazu a jak samochód sam się toczy to gaśnie, po kolejnym dodaniu gazu znów się zapala. W pierwszej wolnej chwili jeszcze zmierzę oporność wtrysku bo może któryś wysiadł. Znalazłem że oporność powinna być w granicach 13,7-15,2 wg was to dobra wartość? Nad podłączeniem do kompa już też zacząłem pracować.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Samochód naprawiony i problem z głowy. Ale żeby innym się nie przydarzyła taka sytuacja to napiszę co było. Podłączenie komputera do mojego sterownika się nie powiodło bynajmniej tego do którego mam bezproblemowy dostęp. Więc szukałem dalej we wtryskach. Okazało się że dwa wtryski mają oporność zgodną z danymi podanymi w katalogach a dwa nie maja jej wcale. Wymieniłem dwa wtryski i samochód jeździ jak nowy i marchewka od razu zgasła. Przy wymianie wtrysków tylko zwracajcie uwagę na to czy maja 2 czy 4 otworki bo czytałem opinie że niekiedy trzeba przeprogramować komputer do innych wtrysków co niestety mija się z celem jeśli wymieniamy np tylko dwa wtryski i to na używane.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Problemy z silnikiem

    Gdyby udało się Tobie połączyć z komputerem, na 100% byloby że wtryski dead.
    Najważniejsze że problem rozwiązany, a błąd i tak jest w pamięci Ecu

    Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.4 12V problemy z silnikiem
    Napisany przez Radek 85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-11-2012, 19:58
  2. Problemy z silnikiem na BP
    Napisany przez rom3o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-06-2012, 23:32
  3. Problemy z silnikiem 1.2
    Napisany przez Bajtel na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-02-2011, 12:12
  4. problemy z silnikiem
    Napisany przez mecenas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2009, 21:05
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2008, 23:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl