Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD

    Problemy z odpaleniem - awaria akumulatora?

    Witam serdecznie forumowiczów,

    Mam kolejny problem z moją Maryśką. Wczoraj chciałem odpalić auto i po przekręceniu kluczyka w pozycję ON wszystkie kontrolki zapaliły się elegancko, wskazówka poziomu paliwa ładnie się podniosła, świece zgasły i gdy przekręciłem kluczyk, żeby odpalić niestety nie mogłem odpalić. Rozrusznik nawet nie kręcił, tylko słychać było za każdym razem jak chciałem odpalić auto cpyknięcie przekaźnika i kontrolki gasły przy każdej próbie zapalenia i wskazówka paliwa szła do dołu (czyli taki efekt się pojawiał przy próbie uruchomienia auta jakby nie było zasilania). Stwierdziłem, że to akumulator i podjechałem do sklepu, żeby gość wziął mi pod obciążeniem sprawdził. Okazało się, że zwarły się cele (on tak stwierdził), bo pod bez obciążenia wskazywał 12,5V, natomiast jak on go obciążał to wskazywał 10,5V. Kupiłem więc u niego nowy akumulator (centra futura 760 A mocny do diesla, identyczny co poprzedni). Odpaliłem u niego przed sklepem, wszystko elegancko było zapalił więc pojechałem do domu. Dzisiaj próbuję zapalić i...to samo się dzieje co wczoraj.
    Panowie, pomóżcie proszę co to może być? Czy to coś w elektryce co powoduje jakieś zwarcie? Czy nowy akumulator też może mieć zwarcie przez problem w mojej Maryśce w elektryce? Będzie coś jeszcze z tego nowego akumulatora?
    Bardzo proszę o pomoc i z góry wielkie dzięki za sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Trzeba wziąść miernik w dłoń, wyciągać bezpieczniki po kolei i sprawdzić co pożera prąd.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    A mogła paść cela w akumulatorze? Czy jest możliwy taki przypadek, aby instalacja elektryczna spowodowała takie przeciążenie, że mogła uszkodzić celę w akumulatorze?
    lukq jak są podłączone klemy do akumulatora to wskazuje 10,3V jak tylko odłączyłem klemy to akumulator zaczął się "regenerować" i w ciągu dwóch minut napięcie wzrosło do 11,6V i dalej rosło. Rano sprawdzę jakie jest napięcie. Zacząłem sprawdzać każdy bezpiecznik po kolei, ale niestety żaden nie wskazał po jego wyjęciu wzrostu napięcia. Być może, że robiłem za krótkie przerwy pomiędzy jednym, a drugim sprawdzeniem bezpiecznika?
    Bardzo proszę o kolejne sugestie, może coś się nasunie na myśl?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2014
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    37
    Postów
    70
    Auto
    Brava 1,6 16v,
    Rocznik
    1997
    sprawdź rozrusznik,może na tulejkach się klinuje albo jakąś zworę robi.Jeśli byłoby coś w instalacji to po wyjęciu bezpiecznika bateria od razu by "odsapnęła" i napięcie by podskoczyło....no,chyba że niedokładnie obserwowałeś miernik.
    Ostatnio edytowane przez EXTRIM ; 09-07-2014 o 11:00

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Więc dzisiaj rano akumulator osiągnął napięcie 12,3V więc podłączyłem klemy z nadzieją, że odpali. Niestety jak tylko podłączyłem klemy w ciągu ułamka sekundy znowu napięcie spadło do 10,3V (bez kluczyka w stacyjce). Później próbowałem go odpalić przy pomocy kabli i auta sąsiada. Napięcie po podłączeniu kabli i uruchomienia auta sąsiada wynosiło 14,1V i dalej Maryśka nie odpaliła.
    Jedyne co mogłem zrobić jeszcze to podłączyłem pod komputer. Pojawiły się 3 błędy:
    P1320 - zgodność fazy i obrotów - brak
    P0404 - ster zawory EGR - zapisane
    U1600 - klucz elektroniczny - wysoki sygnał - brak

    Czy nasuwają się Wam jakieś zależności błędów z objawami?
    Zacznę od tego co mogę, czyli jutro sprawdzę czy akumulator nie ma zwarcia, bo to jest kluczowe.
    Będę wdzięczny za dalsze sugestie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2014
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    37
    Postów
    70
    Auto
    Brava 1,6 16v,
    Rocznik
    1997
    na moje oko masz gdzieś lekką zworę....załóż klemy i spróbuj dotykać wszystkich bezpieczników i przekaźników....może któryś się nagrzeje na tyle,że wyczujesz i zlokalizujesz zwarty obwód.Próbowałeś postukać w rozrusznik?-nadal obstawiałbym go,ponieważ kiedyś miałem podobny problem w Mondeo,elektromagnes mu się "kleił" i rąbał zachłannie prąd.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    A więc okazało się, że winowajcą był akumulator. Pierwszy raz facet w sklepie widział, żeby ktoś przyniósł stary akumulator ze zwartymi celami i dostał nowy również ze zwartymi celami (felerny) . Na szczęście reklamacja uwzględniona i mam nowy akumulator Centra Futura 77.
    Maryśka okazało się, że nie miała żadnego przebicia. Elektryk powiedział, że przewody i wszystkie przekaźniki działają bez zarzutu.
    Dzięki za pomoc i informacje. Temat do zamknięcia.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał rieper Zobacz post
    A więc okazało się, że winowajcą był akumulator. Pierwszy raz facet w sklepie widział, żeby ktoś przyniósł stary akumulator ze zwartymi celami i dostał nowy również ze zwartymi celami (felerny) . Na szczęście reklamacja uwzględniona i mam nowy akumulator Centra Futura 77.
    Maryśka okazało się, że nie miała żadnego przebicia. Elektryk powiedział, że przewody i wszystkie przekaźniki działają bez zarzutu.
    Dzięki za pomoc i informacje. Temat do zamknięcia.
    Załatwiłem taki teściowi - podobno opinie mają straszną.
    F/I/A/T

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Tak, ma straszną opinie i jeszcze mogę dodać swoją, że już 3 takie akumulatory miałem przez 5 lat, na reklamacji były 2 razy, a za trzecim razem niestety zgubiłem kartę reklamacyjną i musiałem nowy kupić.
    Jedynie co mnie jeszcze trzyma przy tych akumulatorach to gwarancja na 3 lata (jako jedyni, inni producenci mają 2 lata) oraz to, że jak auto nie pali poprzez rozładowany akumulator to dzwonię i za niedługo przyjeżdża gość z firmy STARTER takim byczym akumulatorem i odpala mi auto Za pierwszym razem jak mi akumulator szwankował (rozładowywał się podobnie jak ostatnim razem, tylko że trochę mniej) to w ciągu miesiąca byli u mnie ze Startera 10 razy pod rząd tyle dobrego z tego, reszta kicha.,


 

Podobne tematy

  1. Punto 1.2 problemy z odpaleniem
    Napisany przez gawęda na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-07-2017, 15:37
  2. problemy z odpaleniem
    Napisany przez megoscooter na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-03-2014, 21:00
  3. Problemy z odpaleniem, brak pomysłów 1.2 16V
    Napisany przez Robkoo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2013, 11:07
  4. problemy z odpaleniem samochodu
    Napisany przez dzawien na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-08-2013, 16:40
  5. Cinquecento 0.7 AISAN problemy z odpaleniem, z popychu zapala
    Napisany przez Brayker na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-05-2013, 13:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klinowanie rozrusznika fiat punto

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl