Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2015
    Skąd
    stalowa wola
    Wiek
    29
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1997

    problem ze wspomaganiem po wymianie kierownicy

    wczoraj mechanik zakladal mi nowa (uzywana) kierownice bo stara miala wystrzelona poduszke, przed wymiana kierownica chodzila bardzo lekko mozna bylo krecic jednym palcem a teraz jak zmienil strasznie ciezko chodzi, ten sam mechanik pozniej sprawdzal wspomaganie i plyn i niby jest wszystko ok wiec co moglo spowodowac to ze teraz ciezej chodzi? kierownica ktora zakladalem pochodzila z marei, mozliwe ze ja za mocno dokrecil czy cos??

    jeszcze zapomnialem dodac ze teraz przy wiekszym skrecie podczas jazdy kierownica sama sie odbija i prostuja wczesniej jak wspomaganie chodzilo tego nie mialem
    Ostatnio edytowane przez mihal147 ; 26-03-2015 o 22:39



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2015
    Skąd
    stalowa wola
    Wiek
    29
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1997
    czy ponowne przelozenie kierownicy na stara moze cos pomoc???

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,712
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał mihal147 Zobacz post
    przy wiekszym skrecie podczas jazdy kierownica sama sie odbija i prostuja wczesniej jak wspomaganie chodzilo tego nie mialem
    Spróbuj po pisać po Polsku ,używając znaków interpukcyjnych .
    Mechanik coś spartolił. Po co szukać w pompie i oleju. Nie może być tak ,że po wymianie kierownicy coś nie chodzi tak jak powinno.
    Trzeba było wymienić samą poduszkę ,a nie kierownicę.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem co ten bolek zrobił, ale jedź do niego niech wymienia to z powrotem. Kierownica nie powinna mieć totalnie żadnego wpływu na układ jezdny i wspomagania!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2015
    Skąd
    stalowa wola
    Wiek
    29
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1997
    problem jest w tym ze wpomaganie niby chodzi i mechanik twierdzi ze wszystko jest ok, tylko ze ja sam czuje duzo wiekszy opor bo bylem przyzwyczajony do tej starej kierownicy, co przy wymianie kierownicy mozna spartolic?

    a z tym odbijaniem to chodzi oto ze przy wiekszym skrecie w lewo lub w prawo kierownica sama jakby sie prostuje po jej puszczeniu, wczesniej tego nei bylo i sam musialem wyprostowac kola
    Ostatnio edytowane przez mihal147 ; 27-03-2015 o 15:46

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mihal147 Zobacz post
    a z tym odbijaniem to chodzi oto ze przy wiekszym skrecie w lewo lub w prawo kierownica sama jakby sie prostuje po jej puszczeniu, wczesniej tego nei bylo i sam musialem wyprostowac kola
    Nie wiem co masz na myśli ale jadąc autem z prawidłowo ustawioną zbieżnością to puszczając kierownicę po skręcie ona sama powinna wrócić do swojego położenia "0". Przy skrajnych położeniach nawet na postoju powinieneś czuć lekkie odbijanie. Nie wiem co można schrzanić przy wymianie kierownicy - nie pytaj się mnie tylko ew. mechanika

    A nie było nic grzebane w geometri auta? Jakieś wymiany, zbierzność itp?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2015
    Skąd
    stalowa wola
    Wiek
    29
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1997
    bylo tylko sciagane tylne kolo i latane, a moze poprostu ta stara kierownica byla lzejsza niz ta i dlatego ciezej chodzi? wkurzylem sie bo zle mi sie teraz jezdzi, boje sie krecic jedna reka bo czasem naprawde jest ciezko skrecic i reka puszcza kierownice bo niema sily wykonac takiego skretu

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    A może to kwestia stłuczki, która spowodowała wystrzelenie poduszki/poduszek? Może wygięła Ci się chłodniczka wspomagania, albo wygięły podłużnice i rozjechała geometria ? Jak się domyślam strzał nie był w koło ani okolice ?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2015
    Skąd
    stalowa wola
    Wiek
    29
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1997
    nie nie, stluczka byla jakis rok temu, przez ten caly czas jezdzilem z kierownica z wystrzelona poduszka, dopiero wczoraj pojechalem do mechanika to zmienic i od tej pory problem sie zaczal

    moze poprostu wymiana na stara kierownice cos pomoze? juz sam nei wiem bo niechce na darmo wyrzucac pieniedzy w bloto

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,712
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    A dlaczego całą kierownicę wymieniałeś ,a nie samą poduszkę?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Bez przesady, wymiana kierownicy to jest odkręcenie dosłownie 3 śrub. Nie więcej niż 15 minut roboty. Jeśli kierownice mają taką samą środnicę to fizycznie nie ma możliwości, żeby to coś zmieniało. Istnieje jeszcze opcja, że masz źle założoną, albo w ogóle jakąś złą taśmę pod kierownicą. Ona teoretycznie mogłaby stawiać opór.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2015
    Skąd
    stalowa wola
    Wiek
    29
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1997
    no to moze po prostu ta kierownica jest zyebana ktora mi zalozyl i po przelozeniu na stara moze cos sie zmieni jutro ide to robic bo mnie szlak trafia

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie ma opcji aby taśma w kierownicy stawiała taki opór.. Nie przy takim przełożeniu
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-09-2016, 10:57
  2. Problem z elektrycznym wspomaganiem kierownicy Punto 2 1.9jtd
    Napisany przez Paweł93 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-10-2014, 10:02
  3. Problem ze wspomaganiem.
    Napisany przez mjetek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-04-2014, 10:59
  4. Problem ze wspomaganiem kierownicy
    Napisany przez mark49 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-01-2014, 16:32
  5. Problem z wspomaganiem
    Napisany przez adam8443 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-03-2011, 21:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl