Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Problem z Turbiną  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    Kęty
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Brava 1,9 JTD 2000r.

    Problem z Turbiną

    Witam kolegów. Mam problem z turbiną w Bravce 1,9 JTD. Mianowicie po pierwsze jest wyciek. Codziennie rano kropka na asfalcie. Po drugie przy wysokich obrotach zaczyna się dość głośny gwizd słyszany w środku auta i nie jest to zwykły świst typowy dla turbo dieselka. Czy to może być jakaś nieszczelnośc czy kończy mi się turbina? Pomocy



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    Pewno lozysko spiewa i wedlug mnie regeneracja. Ale poczekaj na opinie prawdziwych znawcow ktorzy tu siedza

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Możliwe że kończy się turbina aczkolwiek nie jest to powiedziane na 100%. Pytanie skąd kapie Ci ten olej. To że jest olej w dolocie to jeszcze nie znaczy że to z turbiny, może odmą wali tak że aż kapie na ziemie ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    Kęty
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Brava 1,9 JTD 2000r.
    Kurczę jestem totalnym laikiem. Mam nadzieję że to nic poważnego. W piątek podjadę do mechanika żeby popatrzył na to. Wyciek to jedno ale co z tym głośnym świstem?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jesteś pewien że to od turbiny ten świst? a moze w wydechu dziura się zrobiłą gdzieś blisko turbiny i wzmógł się dźwięk pracy turbiny?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    Kęty
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Brava 1,9 JTD 2000r.
    Hipo cały czas dajesz mi nadzieję że to nie turbina. W piątek się okaże jak pojadę do mechanika na oględziny. Mam nadzieję że to nie turbina. Możliwe że to tłumik

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał mynie1981
    Hipo cały czas dajesz mi nadzieję że to nie turbina. W piątek się okaże jak pojadę do mechanika na oględziny.
    Wiesz, wymienić turbine to mechanikowi najprosciej, tylko że czasem to może być niepotrzebne a dla Ciebie kosztowne. Trzeba najpierw wykluczyć inne przyczyny a dopiero wtedy brac się za grubsze podzespoły. No chyba że ewidentnie zacznie Ci olejem lać czy łopatki się wykruszą to wtedy wiadomo że nie ma zmiłuj.


    A nie kopci przypadkiem? czy są jakieś straty mocy?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    Kęty
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Brava 1,9 JTD 2000r.
    Jestem pełen optymizmu po wczorajszym własnym osłuchaniu auta wraz z moim ojcem. Ewidentnie odgłos idzie gdzieś z tyłu samochody jakby z końcówki tłumika (poprzedni właściciel zamontował sportowy wydech). Tak że jest to tłumik. Popatrz taka łatwa rzecz sprawdzić coś innego, a nie sprawdziłem tylko od razu powiedziałem że to turbina. Pozostał jedynie ten niewielki wyciek ale z tym to już muszę podjechać do mechanika żeby ocenił skąd to kapie.

    A propos mojego drugiego tematu "dziwna kontrolka" i wody w filtrze paliwa. Przymierzam się do wymiany oleju.Po pierwsze - proszę Hipo podpowiedz mi jakim olejem zalać bo nie mam pojęcia jaki olej teraz jest wlany bo nie obgadałem tej sprawy z poprzednim właścicielem, a po drugie - Czy przy wymianie oleju wymienić filtr paliwa w którym rzekomo jest woda i filtr powietrza? Co ewentualnie powinienem jeszcze zrobić przy wymianie oleju?

    Wielkie dzięki za pomoc

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Olej zalej taki najlepiej jaki był, jesli nie masz możliwości sprawdzenia to wybierz wariant bezpieczny - pólsyntetyk 10W40, polecam ValvoLine Max Life Diesel. Wymień również filtr oleju, paliwa i filtr powietrza. Robisz to dla siebie więc nie ma co oszczędzać. Olej zmieniasz co 10tyś km, paliwa zmieniam zwykle raz na rok przed zimą, a powietrza na podstawie zabrudzenia oceniając wzrokowo.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    Kęty
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Brava 1,9 JTD 2000r.
    Wielkie dzięki za pomoc. Bardzo wiele mi to pomogło


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbina fiat bravo 2008

czy jest mozliwe aby zturbiny kapal olej scenic

turbina fiat brava 1 9

problem z turbina brava jtd

olej w turbinie bravo

dlaczego kapie olej z turbiny 1.9 jtd fiat bravo

fiat brava 1 9 jtd przyczyny straty mocy

fiat bravo 1 9 wyciek przy turbinie

fiat bravo turbina forum

fiat bravo turbina

http://www.iparts.pl