Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD

    Problem z temperaturą

    Objawy:
    Po odpaleniu silnik normalnie pracuje. Po kilkunastu minutach i osiągnięciu właściwej temperatury często wskazówka (temp. płynu chłodzącego) zamiast zatrzymać się w połowie drogi do "H" leci coraz wyżej.

    Wskazówka dociera do "H" i waha się w jego pobliżu przez kilkanaście minut po czym gwałtownie spada do połowy skali.

    Termostat jest nowy i nie wiem co może być przyczyną.

    Jak odkręcam korek wlewowy do zbiornika z płynem to nie ma jakiegoś dużego ciśnienia... normalnie syknie i można odkręcić.
    Silnik się nie smaży (przynajmniej tak mi sie wydaje) - mowa o sytuacji kiedy wskazówka jest na "H".

    Często również kiedy zgaszę silnik nawet kiedy temperatura była w normie i np. pójdę do sklepu a następnie po ~30 min znów odpalę to wskazówka jest na górnych częściach skali licznika... i znów kilkanaście minut pracy i gwałtownie spada do połowy skali.

    Co może być przyczyna takiego zachowania?
    Czy to groźne dla silnika?
    Gdzie znajdę czujnik temperatury (może to jego wina)?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Siwy1982, może zrobiły Ci się zimne luty na zegarze.
    Jak wskazówka jest na górze, spróbuj ją przywrócić na swoje miejsce stanowczym, acz bez przesady, palnięciem pięścią w deskę rozdzielczą. To jedna możliwość.
    Druga to możesz mieć zapowietrzony układ, wtedy też mogą się dziać takie szopki.

    Wentylator Ci się włącza jak wskazówka jest w połowie?
    Czujnik, nie wiem jak w dieslu, u mnie jest wkręcony w termostat, taki jednopinowy. On odpowiada za przekazywanie sygnału na zegary.

    Obstawiam jednak źle odpowietrzony układ, zacznij od tego.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,746
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    W JTD czujniki jest w termostacie(dwa w jednym) i wskazuje on temperaturę dla kompa jak i na deskę.Wentylator na chłodnicy sterowany jest przez sterownik silnika,więc pasowało by wiedzieć czy w momencie podskoku temperatury wentylator jest włączany.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź jeszcze metodą wstrząsową, jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, że wskazówka podskoczy do góry uderz lekko w deskę rozdzielczą z prawej strony gdzie jest wskaźnik. Jeśli spadnie do prawidłowych wartości, znaczy że masz zimnu lut i trzeba prze lutować z tyłu licznik.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    U mnie też tak się dzieje czasami i za bardzo się tym nie przejmuję chociaż dobrze by było gdyby pokazywało prawidłowo temperaturę. Raz sobie skacze wyżej, raz całkiem nisko, ale wyżej to leci prawdopodobnie tak jak u Ciebie, bo po chwili spada do połowy, a czasami jest tak, że jest tylko na 2 kropce.

    Czy zepsuty termostat może być cały czas otwarty? Bo w trakcie jazdy na trasie prędkość 90-100km/h temperatura na drugiej kropce wydaje się trochę niska.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli masz uszkodzony termostat to może być cały czas otwarty, przez co nie nagrzewa się prawidłowo. Sprawdzić to możesz przez odpalenie samochodu i sprawdzenie przewodu, albo samej chłodnicy czy robi się ciepła. (działa tzw. duży obieg).

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Jeśli nagrzewa się do ok. połowy skali w miarę normalnie, a wskazówka zaczyna wariować od +/- połowy w górę, dopiero jak się silnik rozgrzeje, to na 99% jest zapowietrzony układ.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Kamyk, ale jeżeli wskazówka reaguje na puknięcie w szybkę od zegarów to chyba układ nie jest zapowietrzony, dobrze, że ten 1% zostawiłeś na taką okoliczność

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Marcin91
    Kamyk, ale jeżeli wskazówka reaguje na puknięcie w szybkę od zegarów to chyba układ nie jest zapowietrzony, dobrze, że ten 1% zostawiłeś na taką okoliczność
    to jest zimny lut o którym pisałem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Ale jeśli dzieją się takie szopki i wykluczymy zimny lut, czyli przywalenie w deskę nie przynosi skutku, to albo czujnik, albo zapowietrzenie.
    Sam niedawno tak miałem, wymieniłem czujnik, a okazało się, że układ był niedokładnie odpowietrzony.
    Przeoczyłem ten post w którym było napisane że poprawę daje rozwiązanie siłowe
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Faktycznie - po walnięciem w deskę rozdzielczą wskazówka wraca do właściwego poziomu...
    Prawie jak w ruskim czołgu

    Czyli trzeba wyjąć zegary i przylutować styki tak?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Siwy1982, dokładnie, ale spokojnie TUTAJ koledzy opisują co i jak trzeba zrobić i nie jest to takie straszne jak by się mogło wydawać.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Czytając nie wydaje się trudne (jakoś bardziej niż instalacja czujek parkowania)...

    Ale zrobię przy okazji montażu alu-ramek (ringów) na tarczach zegarów... przynajmniej nie będę musiał dwa razy rozbierać i skręcać całości

    Thx za podpowiedź


 

Podobne tematy

  1. Problem z temperaturą - CC900
    Napisany przez wyposazony na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-04-2009, 22:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brava jtd zimne luty

zimne luty fiat brava

fiat brava sx 2000 w ktorym miejscu wskazowka temperatury na max

zimne luty metoda wstrzasowa

zimne luty fiat brava 1.9 jtd

skacze gwaltownie wskaznik temperatury brava 1 2

zimne luty licznik bravo

montaz licznika temperatury marea 1.9 jtd

licznik km fiat bravo zimne luty

fiat marea 1.9 jtd zimne luty

fiat marea licznik temperatura

jak sciagnoc licznik fiat brava 1.9jtd

fiat bravo 1.9 jtd nie pokazuje temperatury

fiat brava 1.9 jtd prawidlowa temperatura gdzie powinna byc wskazowka

zimny lut brava

brava zimne luty

http://www.iparts.pl