Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26

Temat: Problem z radiem  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo

    Problem z radiem

    Witam. Posiadam w swoim Bravo takie radio
    cf457c2a81e65840.jpg

    Radio gra tylko na włączonym zapłonie jak to obejść. Zauważyłem że mam z tyłu urwane trzy kable, jeden jest wychodzi z kostki od radia a dwa z związki
    d8a1a1595c136e07.jpg 28cb8ea3a50529c5.jpg

    Może przez to się radio wyłączą. Dodam że radio pamięta zapisane stacje radiowe. Proszę o pomoc
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 30-10-2011 o 09:29



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dziwne, bo widać, że ktoś coś kombinował.. U mnie (przy takim samym radyjku) radio da się włączyć przy wyłączonym zapłonie i normalnie gra. Mam też ustawione, że samo się włącza po zapłonie i wyłącza po jego wyłączeniu.. Nie mam też żadnych łączówek pomiędzy oryginalną kostką radia a wiązką instalacji tak więc tak jakby ktoś coś kiedyś kombinował.. Miernik, rozpiska złącza (jest do znalezienia w necie) i powinieneś dojść..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2011
    Skąd
    Poręby Nowe/Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    Alfa 156 2,4 jtd
    Witam.
    Przewody zasilające trzeba zamienić. Sprawdź, czy po zamianie czerwonego z zółtym, lub połączeniu ich razem będzie działało. jakoś tak, nie pamiętam dokładnie. Te przewody służą właśnie do tego.
    www.pablogarage.pl
    SERWIS, części, FlOkOwAnIe

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jeśli dobrze pamiętam to trzeba przeciąć żółty.Potem od strony radia połączyć żółty z czerwonym a od strony auta zółty zaizoluj taśmą izolacyjną.Jak nie przetniesz żółtego i połączysz czerwony z żółtym to napięcie się będzie cofać i będziesz miał choinkę na desce mimo że nie zapłon nie będzie włączony.
    Ale takie coś stosuje się przy montażu radia NIE fabrycznego.Jak połączysz poucinane przewody po kolorach to będzie grało cały czas,tylko trzeba zmienić w ustawieniach radia aby się nie wyłączało po zgaszeniu silnika:IGN-OFF
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 31-10-2011 o 11:58
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2008
    Skąd
    Wola (pow. pszczyński)
    Postów
    111
    Auto
    Marea Weekend 1,8 16V + LPG Stag 4 2001 - bez OBDII:(
    całą kostka powinna być oryginalnie połączona żeby radio załączało się jak oryginalnie, czyli po zapłonie, jeżeli zrobimy mostek (do żółtego stałego 12v) podepniemy oba przewody (stałe 12v oraz zapłon) będzie cały czas możliwość włączenia oraz wyłączenia bez możliwości reagowania na zapłon.
    proponuję połącz po kolorach tak jak powinno być, chyba że ktoś zmienił kostkę ISO to już inny temat, i trzeba znaleźć schemat i podłączyć wg schematu.
    ---===M.U.R.C.I.N.===---

    był Golf III 1997 1,8gt
    była Brava 1997 1,6 16v
    był Peugeot 206 1999 1,4 8v
    i powrót do korzeni
    jest Marea Weekend 2001 1,8 16v - najlepszy wybór

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Dodaje schemat.
    pinouts_connector.jpg

    Connector C (top of radio) Connector B (speakers) Connector A (power and auxilliary's)
    1. left rear line out
    2. right rear line out
    3. earth (gnd)
    4. left front line out
    5. right front line out
    6. Power amplifier remote switch on
    7. Telephone audio input
    8. earth (gnd)
    9. steering wheel remote input
    10. no pin (not connected)
    11. no pin (not connected)
    12. Telephone audio input earth (gnd)
    13. BUS line
    14. no pin (not connected)
    15. BUS line earth (gnd)
    16. CD changer +12V
    17. CD changer switch on
    18. audio input earth (gnd)
    19. left audio input
    20. right audio input
    1. right rear +
    2. right rear -
    3. right front +
    4. right front -
    5. left front +
    6. left front -
    7. left rear +
    8. left rear -
    1. VSS signal input (speed volume adjustment)
    2. phone mute input (active low)
    3. not connected
    4. +12V ignition
    5. +12V accessory output (antenna / amplifier)
    6. parking lights (dash lighting)
    7. +12V permanent supply
    8. Earth (gnd)

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    murcin akurat te radio i każde wyższe modelem ma możliwość normalnej pracy przy wyłączonym zapłonie oraz włączanie go i wyłączanie poprzez zapłon. Ustawia się to w opcjach. Przy oryginalnej instalacji tak jest i nic nie trzeba kombinować..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2008
    Skąd
    Wola (pow. pszczyński)
    Postów
    111
    Auto
    Marea Weekend 1,8 16V + LPG Stag 4 2001 - bez OBDII:(
    tak i właśnie tak napisałem że należy to przywrócić do fabrycznych ustawień, jeżeli podłączymy radio pod stałe 12 to nie będzie żadnego sygnału (zapłon) informujący że radio ma się włączyć.
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Jeśli dobrze pamiętam to trzeba przeciąć żółty.Potem od strony radia połączyć żółty z czerwonym a od strony auta zółty zaizoluj taśmą izolacyjną.
    przy takim podłączeniu radio nie będzie się włączać przy włączeniu zapłonu.
    ---===M.U.R.C.I.N.===---

    był Golf III 1997 1,8gt
    była Brava 1997 1,6 16v
    był Peugeot 206 1999 1,4 8v
    i powrót do korzeni
    jest Marea Weekend 2001 1,8 16v - najlepszy wybór

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał murcin Zobacz post
    tak i właśnie tak napisałem że należy to przywrócić do fabrycznych ustawień, jeżeli podłączymy radio pod stałe 12 to nie będzie żadnego sygnału (zapłon) informujący że radio ma się włączyć.

    przy takim podłączeniu radio nie będzie się włączać przy włączeniu zapłonu.
    Przeczytaj mój post ze zrozumieniem i do końca to będziesz wiedział do czego to napisałem.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2008
    Skąd
    Wola (pow. pszczyński)
    Postów
    111
    Auto
    Marea Weekend 1,8 16V + LPG Stag 4 2001 - bez OBDII:(
    no właśnie tego nie da się przeczytać ze zrozumieniem.

    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    będziesz miał choinkę na desce mimo że nie zapłon nie będzie włączony.

    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Jak połączysz poucinane przewody po kolorach to będzie grało cały czas,tylko trzeba zmienić w ustawieniach radia aby się nie wyłączało po zgaszeniu silnika:IGN-OFF
    no i tu znowu coś nie tak, jak podłączy fabrycznie przewody to każde radio będzie się wyłączać jak wyłączy się zapłon (chyba że w ustawieniach ustawi inaczej)

    no ale to nie ważne, trochę zmiana tematu, ale mam nadzieję że problem trochę się naświetlił i uda się rozwiązać problem
    Ostatnio edytowane przez murcin ; 30-10-2011 o 23:22
    ---===M.U.R.C.I.N.===---

    był Golf III 1997 1,8gt
    była Brava 1997 1,6 16v
    był Peugeot 206 1999 1,4 8v
    i powrót do korzeni
    jest Marea Weekend 2001 1,8 16v - najlepszy wybór

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    "będziesz miał choinkę na desce mimo że nie zapłon nie będzie włączony."
    -o jedno NIE za dużo bo miało być:
    "będziesz miał choinkę na desce mimo że zapłon nie będzie włączony."







    Jak połączysz poucinane przewody po kolorach to będzie grało cały czas,tylko trzeba zmienić w ustawieniach radia aby się nie wyłączało po zgaszeniu silnika:IGN-OFF
    a tutaj miałem na myśli radio fabryczne.Oczywiście trzeba dodać jeszcze że nawet po ustawieniu IGN na OFF to radyjko i tak się wyłączy po chyba 20 minutach bo tak jest zaprogramowane przez producenta.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2008
    Skąd
    Wola (pow. pszczyński)
    Postów
    111
    Auto
    Marea Weekend 1,8 16V + LPG Stag 4 2001 - bez OBDII:(
    Jak jest wszystko fabrycznie to rado sie wlaczy po zalaczeniu zaplonu i wylaczy po wylaczeniu go. przy wylaczonym zaplonie mozna normalnie zalaczyc radio wlasnie w trybie 20minut po ktorych radio sie wylacza. na niefabrycznym radiu takie ustawienie nie jest mozliwe. mozna bez zaplonu wlacczyc tylko w przypadku modyfilacji intlstalacji czyli podlaczeniu stalego 12v pod zaplon na radiu
    ---===M.U.R.C.I.N.===---

    był Golf III 1997 1,8gt
    była Brava 1997 1,6 16v
    był Peugeot 206 1999 1,4 8v
    i powrót do korzeni
    jest Marea Weekend 2001 1,8 16v - najlepszy wybór

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo
    Tylko nie wiem jak mam połączy te poucinane przewody bo te z oryginalnej wiązki całkowicie się różnią od tych które dochodzą do kostki w radiu.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Michall, czasem w dobrych sklepach car-audio można kupić takie przejściówki. Wchodzisz, mówisz, że miałeś oryginalne radio z bravo i chcesz je wymienić i dobierają. Albo zapraszają na warsztat i wymieniają na uniwersalną(nie pamiętam jak się ten standard nazywa ).

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Chodzi Ci o ISO

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [car-audio] Fiat Bravo Problem z radiem
    Napisany przez Cielak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-08-2017, 12:59
  2. STILO - problem z radiem.
    Napisany przez skooterki na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-03-2011, 16:26
  3. [car-audio] Fiat Bravo 1,4SX - problem z radiem ad182l
    Napisany przez maciekklb na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-10-2010, 11:58
  4. problem z radiem
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-10-2009, 08:07
  5. Problem z Radiem
    Napisany przez Kamikaze87 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-05-2009, 17:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki kolor kabla w kostce iso VSS signal input (speed volume adjustment)

radio fiat bravo

jaki kolor kabla vss iso

fiat brava radio

kostka iso schemat kolory fiat

schemat kostki radia brava

radio brava forum problemy

problem z radiem fiat brava

fiat bravo radio kablekostka iso schemat bravafiat brava radio samo sie wlaczafiat brava 99 radio fabryczne wlacza sie i wylaczapodlaczenie radia fiat bravoschemat podlaczenia radia fiat marearadio samochodowe ustawienia fabryczne fiat bravokostka iso fiat bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl