Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 60
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.4 12v

    Problem z obrotami i stukami 1.4 12v

    Witam


    Miałem ostatnio problem z odpaleniem auta. Musiałem dodawać gazu by odpalić, gdy gaz puściłem auto gasło.
    Pojechałem do mechanika, wymienił mi świece, przewody zapłonowe i sondę lambda. Auto pali, ale na ciepłym silniku obroty falują, dławi go, gdy dodaje gaz wyczuwam jakby do pewnego momentu był luz, połowie dopiero zaskakuje, oczywiście to wszystko na ciepłym silniku. Mechanik stwierdził że to krokowiec, jutro ma mi go wymienić. Pojechałem więc do domu. Po jakiś 30 min odpaliłem auto (silnik można powiedzieć ze zimny), AUTO TRZYMA OBROTY, nie falują

    Dodam że z silnika dochodzą ciche stuki, chodzi jakby diesel, nie potrafię określić jeszcze czy tylko na zimny, czy tylko na ciepłym czy cały czas.
    Czy te objawy oznaczają problem z wałkiem rozrządu?

    Dodam że mierzył mi kompresje i twierdzi że jest dobra



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    podskocz do innego mechanika i niech zobaczy kompresje. Zacząłbym od podpięcia pod kompa i zobaczeniu co z elektryką. Możliwe że to czujnik temp silnika. Na diagnostyce wyjdzie co w nim siedzi.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Krokowiec albo może być też np. CPW. Te stuki to kto wie może wałek. Kompresje sprawdzał a podał wyniki? Bo sprawdzić umie każdy (albo prawie) ale nie każdy umie zinterpretować wyniki niestety..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Krokowiec wymieniony i dalej problemy, na luzie czasami gaśnie, podczas jazdy czasami go szarpie, jak odkręcę korek od baku to wypuszcza dużo powietrza.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał bula Zobacz post
    jak odkręcę korek od baku to wypuszcza dużo powietrza.
    Będziesz miał zatkany odpowietrznik, lecz to nie powinno mieć wpływu na to, że gaśnie bądź szarpie nim. Przyczyn może być kilka. Napisz mi na PRIV skąd dokładnie jesteś, bo jeśli niedaleko to może mógłbyś podskoczyć do mnie i coś byśmy zaradzili.
    Poczytaj jeszcze to: Mega zassysanie przy odkrecaniu korka paliwa
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 22-11-2012 o 08:11 Powód: kosmetyka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Już sam nie wiem co z tym autem jest. Teraz poszedłem odpalić i nie gaśnie ani nim nie szarpie. A jeszcze kilka godzin temu nie mogłem dojechać na stacje oddaloną ode mnie 1 km... Kolega mówi że miał to samą w Unie, tez 1.4 silnik, wymieniał tak samo jak ja, świece, kable, krokowca, wtrysk, dopiero po wymianie sterownika pompki paliwa problem znikł u niego...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Możliwe. Ale mówisz też że słychać stuki. Czy teraz jak odpaliłeś to też stukał?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Stuki spowodowane podobno są dolaniem oleju półsyntetycznego do mineralnego

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Marchewa na desce gaśnie czy świeci? Podłączałeś go pod komputer? Są jakiś błędy (jeśli tak to jakie)?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Jeśli nie masz gdzie i jak tego sprawdzić to podmień czujnik położenia wału (znajduje się pod rozrusznikiem). Myślę, że powinno pomóc

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Tylko już trochę części kupiłem, i nie chce tą metodą dochodzić do tego co tak na prawdę sie dzieje, tzn od czego... a też nie mam od kogo wziąć dobrego czujnika by go sprawdzić

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    No to jeśli masz zwykły miernik elektroniczny to sprawdzisz go omomierzem. Rozpinasz kostkę czujnika (będzie się znajdować w okolicach alternatora) i będą w niej 3 piny. Mierzysz rezystancję pomiędzy 1 i 2 pinem. Powinno być 774-946 Ohm-ów. Jeśli nie posiadasz takiego urządzenia to niestety musisz odstawić auto do mechanika, aby pozbyć się problemu.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    jesli chodzi o stuki to mozesz miec juz walek podtarty albo zawory ci klepia mialem podobny problem

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał herwolf260789 Zobacz post
    jesli chodzi o stuki to mozesz miec juz walek podtarty albo zawory ci klepia mialem podobny problem
    Masz rację, ale do tego może dojść jeszcze zapchana magistrala olejowa (tzw. pająk), zużyte dźwigienki bądź też popychacze. Przyczyn jest kilka.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Przed dolaniem oleju nie było problemu ze stukaniem

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    No ale zmieszanie tych dwóch różnych mogło doprowadzić do zrobienia tzw. kożucha (osadu), który mógł zapchać magistralę, która nie smaruje wałka i nie doprowadza oleju do popychaczy. Wymień szybko olej wraz z filtrem bo może być kiepsko.
    Pozdrawiam


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z obrotami ! ! !pomocy
    Napisany przez sek800i na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-06-2012, 18:23
  2. Problem z obrotami
    Napisany przez constantine na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-06-2012, 22:13
  3. problem z obrotami silnika
    Napisany przez boris82 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-12-2011, 18:42
  4. Problem z obrotami Punto 1,2 8V
    Napisany przez Aquila na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-11-2010, 21:46
  5. problem z obrotami
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-10-2009, 15:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.4 12v przepustnica

zatkana przepustnica faiat brava

problem silnika fiat bravo 14 12v

stuki w silniku fiat brava 1.4 12v

przepustnica fiat brava 1.4 12v

wymiana linki gazu fiat brava 1.4 12v

elektryka fiat brava 14 12v z 96

objawy zapchanej przepustnicy

czujnik temperatury a stuki w silniku

punto 1 4 przepustnica stuki

brava 1.4 przerywa na zimnym

fiat brawa stuki wglowicy silnika przy wysokich obrotach

potencjometr przepustnicy fiat bravo 1.4

fiat brawa elektryka

czy warto wymieniac silnik w fiacie bravo silnik 14 12v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl