Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5

    Problem z obrotami Fiat Bravo 1.2 16V

    Witam, czytałem wiele o falujących obrotach w Bravo/Brava 1.2, również mam z tym problem objawy wyglądają tak, że po odpaleniu na zimnym silniku, obroty szybko skaczą między 1000 a 1500 obrotów, podczas jazdy gdy np. mam 3000obr. na 2 biegu, gdy wcisnę sprzęgło by dać 3 bieg obroty nie opadają i jest 3000obr. dopiero po puszczeniu sprzęgła silnik zostaje przyhamowany, na wolnych obrotach utrzymanie 800 obr/min. graniczy z cudem, adaptacja komputerowa nie przynosi skutków, po wyłączeniu zapłonu z pod maski wydobywa się dźwięk, prawdopodobnie silnika krokowego, tak jak by był na korbkę za każdym razem brzmi nieco inaczej, gdy autko działało dobrze, dźwięk był jednakowy za każdym razem, przy dodawaniu gazu lekko poszarpuje, zostały wymienione: Kable WN, Świece, Cewka.. Czy jest możliwość wyczyszczenia tego silniczka, czy może dokonuje on już swojego żywota?

    Proszę o odpowiedź, pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez szczepko920 ; 31-07-2012 o 22:58



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ciężko powiedzieć, tak na prawdę w silniczku nie ma się co popsuć, gorzej z TPSem. Ja swój rozebrałem, wyczyściłem bieżnie, sprawdziłem miernikiem i jest ok. Dlatego albo podmienić na inny, zrobić adaptacje i zobaczyć czy coś się zmieniło, albo zrobić tak jak ja. Proponuje sprawdzić jeszcze kable między nic a ECU.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Silniczki też padają..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Silniczki też padają
    Owszem, ale skoro go słychać tzn, że się kręci

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    Aha, jestem trochę zielony w temacie, gdzie znajduje się ten TPS? i czy jak go zlokalizuje to przeczyszczenie tych bieżni to trudne zajęcie? do wykonania w domu? Dodam ze to jest autko z roku 1999 więc przepustnica, jeszcze na linkę... zapomniałem wcześniej to napisać ;/
    Ostatnio edytowane przez szczepko920 ; 31-07-2012 o 23:34

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Owszem, ale skoro go słychać tzn, że się kręci
    Tak i nie.. Może przycierać poza tym ja nie wiem czy tam jest zwykły silniczek czy siłownik czy co..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Mały silniczek 12V DC i przekładnia ślimakowa, kręci przepustnicą. Najgorsze jest to, że gówno kosztuje 500zł i nie ma zamienników. A używane nie wiadomo na co się trafi ;/

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    No więc właśnie, jeżeli jest czysty w środku to powinien działać, raczej samego silniczka nie da się podmienić tego małego w środku... o tym czyszczeniu krokowca też się oczytałem, jedni piszą, że można wyczyścić drudzy ze nie ma co, faktycznie nic tam nie ma, ale może na tej przekładni jak się syf zgromadzi... no nie wiem ;/ chętnie bym to rozebrał

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Proponuje podłączyć ten silniczek pod kilka voltów dc i zobaczyć czy się ładnie kręci w obie strony. Z podmianą miałem na myśli całość, a jeśli chodzi o czyszczenie to da się to jeszcze bardziej rozebrać żeby dostać się do bieżni potencjometrów. Tam może być przyczyna.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    Wiem, wiem ze całość miałeś na myśli Ma ktoś może jakiś poradnik jak to wyczyścić dokładnie? spróbował bym od tego..

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Sprawdź podłączenie masy do silnika.

    Ja bym podstawił na próbę sprawny MAP sensor, a potem całą przepustnicę (z elektryką). Ale to na warsztacie, albo od znajomego z identycznym autem - kupować dla jednego testu nie warto.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    Pamiętam jak kiedyś MAP sensor wyrzucił błąd na kompa i wtedy silnik bardzo dziwnie pracował na bardzo niskich obrotach niewiele ponad 500, ale co mnie zadziwiło, że pracował równo, po skasowaniu błędu silnik zaczął pracować normalnie, więcej się to nie powtórzyło.. to było dawno jeszcze jak silniczek pracował równiutko.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    U mnie też ten krokowiec chrobocze niektórzy znajomi się śmieją, że mam żaby pod maską Tyle, że mój zawiesza obroty czasami na 1500 bo problem z falowaniem rozwiązałem ponowną adaptacją. Ktoś tu na forum opisywał, że można krokowca z Alfy 156 zastosować i one są z kropkami niebieską lub zieloną ale nie wiem jak to z nimi naprawdę jest.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    Zrobię jutro jeszcze raz adaptacje tylko muszę pomyśleć nad drogą żeby się nie zatrzymywać przez 10km, teraz mi się zdarzały postoje, krótkie, ale jednak, silnik nie zgasł, ale tak pod 500 zdarzało się ze spadały obroty. W taki sam sposób robicie adaptacje w FES? nie da tak żeby nie jechać tych 10km? odłączanie akumulatora na M.1.5.5 ponoć nic nie daje...

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    A po co jechać 10 km ?
    Dźwięk krokowego za każdym razem brzmi nieco inaczej , jeżeli tak się dzieje przy wyłączaniu zapłonu to tak jak pisał markshall sprawdzić połączenie z ECU.
    W temacie gdzie pisałem o krokowym z zieloną kropką pisałem też , że FES czasami nie radzi sobie z resetem .


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat cinquecento 704 weber problem z obrotami po wrzuceniu na luz
    Napisany przez aniol998krakow na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 17-06-2015, 14:29
  2. Fiatem Bravo problem z obrotami silnika
    Napisany przez Ik3r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 26-11-2013, 16:30
  3. Problem z obrotami
    Napisany przez constantine na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-06-2012, 22:13
  4. Problem z obrotami BRAVO 1.2 16V ( dusi sie, szarpie nim )
    Napisany przez masweet na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-03-2012, 17:59
  5. problem z obrotami
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-10-2009, 15:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2 16v

fiat bravo 1.2 16v

map sensor brava 1.2

silnik krokowy fiat brava 1.2 16v

map sensor fiat brava 1.2

silniczek krokowy fiata brava 1200fiat brava 1200 16vm1.5.5 test nastawnika nie wykonanysilnik krokowy fiat bravo 1.2fiat brava 1.2 niskie obrotyFiata Bravo 1.2 16v na Bosch niska temperatura wody i powietrzasilniczek krokowy do fiata brawa 2000 rok 1-2fiat brava 1200 cm forum obroty fiata w polsce w 2011jaka jest prawidlowa temperatura powietrza w brava 1.2 16vfiat brava 1.2 16c nie chodzi na ssaniujak ustawic obroty w bravie 1.2niskie obroty brava 1.2 16vproblem z obrotami na zimnym silniku fiat brava 1.2nastawnik przepustnicy fiat brava 1.2 16vnastawnik przepustnicy fiat brava 1.2 16 v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl