Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0

    problem z nawiewem bravo pomocy

    Proszę o pomoc przeczytałem wszystko co było w temacie nawiewu w bravo, i nic mianowicie nie działa mi nawiew na 4 prędkości tematy pokrewne były ale nie dały ani odpowiedzi ani rozwiązania co może być przyczyną, a co jeszcze sprawdzić? Zasilanie jest, pierwsze trzy biegi działają bez problemu klimka też a na 4 biegu wentylator staję miał ktoś podobny problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Klimatyzacja ręczna czy automatyczna? Jeśli ręczna to winny może być rezystor wentylatora, jeśli automatyczna to potencjometr sterujący prędkością (to co siedzi pod pokrętłem od wentylatora).
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0
    Manualna. Co do rezystora to było był odwrotnie nawiew działał by tylko na 4

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    No to może sam przełącznik który siedzi pod gałką?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    Czwarty bieg ma bezpośrednie zasilanie do wentylatora. Wez schemat i przeanalizuj instalacje. jak napisał kolega markshall sprawdź pokrętło. Bezpieczniki wszystkie ok?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0
    No właśnie wszystko całe :-( jeszcze raz ogarnę pokrętło. Nie lubię tego rozbierać

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0
    Cytat Napisał parysarab31 Zobacz post
    Czwarty bieg ma bezpośrednie zasilanie do wentylatora. Wez schemat i przeanalizuj instalacje. jak napisał kolega markshall sprawdź pokrętło. Bezpieczniki wszystkie ok?
    posiadasz takowy schemat?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0
    Wracam do tematu choroba w rodzinie pokrzyżowała podejście do sprawy. Dziś cały dzień walczyłem i już mi ręce opadły. Sprawdziłem wszystko od początku bezpiecznik cały nie grzeje się nie topi nic napięcie jest. Dalej pokrętło ok przewodzi wszystko ok, no to dalej wiązka przekaznik 5J wszystko ok, wentylator rozebrany i złożony nie zauważyłem żeby coś w nim było nie tak nasmarowany wyczyszczony złożony zamontowany na miejsce, i bez zmian bieg 1 2 3 działa 4 stoi. Odłączyłem wtyczkę podłączyłem kontrolkę 1 2 3 4 działa napiecie do wtyczki dochodzi nie odpinając kontkolki podłączam wentylator słychać jakieś pstrykniecie w okolicach bezpieczników bądz gdzieś pod kierownicą napiecie niknie odłączyłem wentylator moze z 30 sekund i napięcie wraca powtórka i znów to samo. Postanowiłem sprawdzić wentylator na krótko wali zwarcie ze kable grzeje jak to możliwe ze na 3 biegach chodzi a na bezpośrednim podłączeniu dochodzi do zwarć tylko dlaczego bezpiecznik jest cały a napięcie po parunastu sekundach wraca? co jest nie tak nie chce wymieniać zaraz wentylatora bo obawiam się że będzie to samo

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0
    opornik rezystor sprawdzony wymontowany sprawny

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał marco Zobacz post
    nie odpinając kontkolki podłączam wentylator słychać jakieś pstrykniecie w okolicach bezpieczników bądz gdzieś pod kierownicą napiecie niknie odłączyłem wentylator moze z 30 sekund i napięcie wraca powtórka i znów to samo.
    Wygląda to tak, jakby jakiś przekaźnik się zawieszał z uwagi na przeciążenie. Jeżeli przekaźnik się blokuje to może Ci nie wywalać bezpiecznika, bo on otwiera obwód

    Cytat Napisał marco Zobacz post
    Postanowiłem sprawdzić wentylator na krótko wali zwarcie ze kable grzeje jak to możliwe ze na 3 biegach chodzi a na bezpośrednim podłączeniu dochodzi do zwarć
    Jeżeli sam zdiagnozowałeś sobie zwarcie, to jakiej innej diagnozy szukasz? W wentylatorze nie ma jakiś osobnych obwodów?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Jeżeli sam zdiagnozowałeś sobie zwarcie, to jakiej innej diagnozy szukasz? W wentylatorze nie ma jakiś osobnych obwodów?
    w wentylatorze nie ma dodatkowych obwodów wiec nie mogę dojść dlaczego do zwarcia dochodzi tylko na 4 biegu i podłączeniu na krótko jak by wina leżała po stronie wentylatora waliło by zwarcie nie zależnie od prędkości, szczotki i cały wirnik stan bardzo dobry

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    orientuje się ktoś czy jest tam jakiś jeszcze przekaznik w okolicach kierownicy czy też bezpieczników, przekaznik 5j nad wentylatorem sprawny nawet specjalnie podmieniony na inny

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0
    nie miał nikt podobnych pproblemów?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    Jesli piszesz ze gdzie pod kierownica cos pstryka to miernik w reke i sprawdzasz po kolei wszystko , schematy masz w dziale dowload - brava, bravo, marea, okresl mniej wiecej w którym miejscu ci pstryka i rozbierz to miejsce i sprawdz instalacje.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Jesli piszesz ze gdzie pod kierownica cos pstryka to miernik w reke i sprawdzasz po kolei wszystko , schematy masz w dziale dowload - brava, bravo, marea, okresl mniej wiecej w którym miejscu ci pstryka i rozbierz to miejsce i sprawdz instalacje.

    Elektryka wymaga cierpliwosci i opanowania i podstaw fizyki. spróbuj tez dorwac drugi wentylator na podmiane i zobacz czy działa. Uzwojenie sprawne bez przebic


 

Podobne tematy

  1. Problem z nawiewem Fiat Bravo II 1,9 jtd
    Napisany przez pompek500 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-12-2013, 21:44
  2. Problem z nawiewem bravo gt
    Napisany przez kubakubaku na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 02-08-2013, 15:54
  3. Problem z nawiewem w 1.9jtd marea weekend!!!!Pomocy
    Napisany przez djlechtronixxx na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-04-2012, 19:07
  4. POMOCY ! Problem z praca silnika Bravo 1.4 12v!
    Napisany przez paablo19921 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 04-10-2011, 07:43
  5. Bardzo wileki problem z Bravo - Pomocy :(
    Napisany przez Dyzio151 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-10-2009, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl