Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał joshua79
    Luzik, tam jest taki makaron i ciasnota że ciężko cokolwiek się połapać.
    Najpierw się upewnij czy to to. Odepnij wtyczkę i sprawdź czy jest różnica. Zobacz czy jest dobrze dokręcony (powietrze) - klucz 27.
    Nie wiem czy opłaca się oddawać do niepewnej regeneracji. Na allegro był sklep który wysyłał zamienniki za ok. 200zł. W ASO nawet nie pytaj, ceny kosmos.
    Być może że masz tylko nieszczelność na zewnętrznych oringach i skończy się na zakupie 2 gumowych uszczelek w castoramie za 30gr.
    Na jakiej zasadzie działa ten korektor, jest tam jakiś ruchomy element ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Pod wpływem impulsów elektr. z ECU zależnie od warunków panujących w danym momencie, ten trzpień porusza się wewnątrz pompy (w gnieździe gdzie jest wkręcony) sterując dawką paliwa.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał joshua79
    Pod wpływem impulsów elektr. z ECU zależnie od warunków panujących w danym momencie, ten trzpień porusza się wewnątrz pompy (w gnieździe gdzie jest wkręcony) sterując dawką paliwa.
    Dawka paliwa, a kąt wtrysku to dwa różne pojęcia, ale nie ważne

    Tym razem mam inne pytanie, pisałeś
    Nie zapominaj o tym ukrytym niemal pod spodem, od dodatkowej dawki paliwa przy doładowaniu (z którego nota bene mi cieknie i za cholerę nie mogę sie doń dostać) .
    w którym miejscu powinno być wpięte sterowanie tym zaworem od dodatkowej dawki ?

    Próbuje teraz łączyć wszystkie fakty od pierwszej awarii w maju, która ostatecznie doprowadziła do wymiany silnika, w telegraficznym skrócie napiszę po kolei co się wydarzyło

    1. silnik stracił nagle moc przy ruszaniu, a przy kolejnym dodaniu gazu wszedł na zaj.. wysokie obroty - nie było go można zgasić z kluczyka, zanim zjechałem na pobocze i zajarzyłem żeby zgasić go na biegu dostał nieźle po dupie wszystkie świece żarowe sie stopiły na równo z komora spalania

    2. w necie wyczytałem iż takie objawy są najczęściej przyczyną rzygnięcia olejem przez Turbo - sam głupi zasugerowałem to mechanikowi i ten wymienił sprężarkę, trochę nie zgadzały mi się jego opowieści że najpierw po zdjęciu rury doładowania z turbo uświnił wszystkie auta na parkingu, a na pytanie czy wyczyścili intercooler dostałem odpowiedź, że nie było w nim grama oleju, stare turbo też było suche. Jeździłem autem przez 3 miesiące silnik był głośniejszy i miał nierówne obroty (prawdopodobnie od wypalonych zaworów)

    3. pod koniec sierpnia po ostrzejszym wyprzedzaniu i zwolnieniu zrobił to samo co w maju - zaczął nagle przyspieszać na prostej, od razu z piskiem dałem w hample i nie pozwoliłem mu wejść na wysokie obroty. Co ciekawe jak już się zatrzymałem na bagnecie było ponad MAX 1cm więcej rozrzedzonego ropą oleju. Kolejny mechanik do którego trafiło auto stwierdził, że przyczyną było wdmuchnięcie przez odmę tego rozrzedzonego oleu z ropa do kolektora (nawet nie wiem czy jest taka możliwość - ale nie miałem prawa mu nie wierzyć - do dziś)

    4. Mechanik wymienił silnik bez osprzętu (pompa i wtryski zostały z mojego starego) i po odebraniu auta miało strasznego muła, trochę się do dziś rozjeździło, ale nadal nie przyśpiesza tak jak stary

    Zasugerowałem się twoim postem o dodatkowej dawce paliwa i postanowiłem sprawdzić z czego ten zawór jest sterowany - okazało się, ze sterowanie tego zaworu jest u mnie odłączone. Wężyk schodzi sobie w dół i jest zaślepiony śrubą

    Teraz tak się zastanawiam czy to przypadkiem nie ten zawór był sprawcą obu przypadków wejścia na wysokie obroty może przepuszczał ropę do wężyka sterowania. A może mechanik nie powiedział mi wszystkiego, skoro go zaślepił musiał mieć powody ?

    Da radę wymienić ten zawór bez wyciągania pompy ?

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Ok czepiasz się semantyki, trzpień wewnątrz poruszając się zmienia drogę przepływu paliwa skrótowo mówiąc.

    W którymś z moich linków pokazałem jak wygląda druga strona pompy. Po zamontowaniu jej na silniku w odpowiedniej pozycji ten "booster" praktycznie schowany jest pod nią że nie dojrzysz jego fragmentu, chyba że zdejmiesz ten kawałek materiału za pompą.
    Dojdziesz po wężku powrotu paliwa który idzie od góry pompy do niego. Dochodzi do niego też wąż podciśnienia z drugiej strony.
    Nie wiem o czym piszesz mówiąc że masz odączony i zaślepiony. Może chodzic Ci o egr?
    Jakbyś miał tak z tym boosterem to lałoby Ci paliwo z powrotu jak fontanna.

    Ogólnie to ciężko wróżyć z fusów, ale wchodzenie na obroty może być z tym związane.
    Doradzę Ci - wpisz w google "booster mondeo forum" i będziesz miał milion odpowiedzi. Użytkownicy TD mają podobne pompy Lucasa i podobne problemy. Dobre źródło wiedzy.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał joshua79
    Ok czepiasz się semantyki, trzpień wewnątrz poruszając się zmienia drogę przepływu paliwa skrótowo mówiąc.
    Po prostu chciałem wyciągnąć od Ciebie bardziej precyzyjną odpowiedź

    Cytat Napisał joshua79
    W którymś z moich linków pokazałem jak wygląda druga strona pompy. Po zamontowaniu jej na silniku w odpowiedniej pozycji ten "booster" praktycznie schowany jest pod nią że nie dojrzysz jego fragmentu, chyba że zdejmiesz ten kawałek materiału za pompą.
    Dojdziesz po wężku powrotu paliwa który idzie od góry pompy do niego. Dochodzi do niego też wąż podciśnienia z drugiej strony.
    Nie wiem o czym piszesz mówiąc że masz odączony i zaślepiony. Może chodzic Ci o egr?
    Jakbyś miał tak z tym boosterem to lałoby Ci paliwo z powrotu jak fontanna.

    Ogólnie to ciężko wróżyć z fusów, ale wchodzenie na obroty może być z tym związane.
    Doradzę Ci - wpisz w google "booster mondeo forum" i będziesz miał milion odpowiedzi. Użytkownicy TD mają podobne pompy Lucasa i podobne problemy. Dobre źródło wiedzy.
    Dzięki za odpowiedź

    Siłownik znalazłem idąc właśnie po przewodzie od powrotu i tu mam wszytko OK podłączone. Zaślepiony mam natomiast przewód od podciśnienia lub ciśnienia - sterujący. Króciec, który na Twoim zdjęciu pompy jest bez wężyka. Gdzie on powinien być podłączony z drugiej strony ?

    Szukałem zaślepionych króćców na kolektorze i w układzie podciśnienia ale wszystkie są podłączone pod wężyki.

    poszukałem, poczytałem i jestem teraz 100% pewny ze te szaleńcze obroty to wina tego zaworu
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=80416

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Heh, tylko oni mają dużo łatwiej bo mają ten zawór w miejscu bardziej dostępnym i nie muszą targać pompy.
    Chodzi Ci o ten niepodłączony króciec boostera (nie ten paliwa)?
    Mam instrukcję tego zaworu w j. ang. ale nie mogę jakoś przekopiować zdjęcia schematu.

    Na schemacie napisane jest: connector for the supercharging pressure - czyli połaczenie z turbo. To coś masz nie podłączone do niczego? Jeśli tak to nie dziwię się że muli....


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 20:37
  2. Bravo 1,8 GT r.1996 Problem ze skrzynią
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-11-2008, 13:21
  3. Fiat Bravo problem z szyberdachem
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2008, 18:15
  4. [silnik] STP do wtryskiwaczy Diesla (JTD)
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-08-2008, 16:57
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolka wtrysku fiat bravo

nierowne przyspieszanie marea td

fiat scudo kontrolka podobna jak zawor

wtryskiwacze 1.9td marea

zawor konta wtrysku fiat

fiat brava pompa paliwa 1 9

kontrolki brava wtryskiwacz benzyna duzo pali

silnik fiat brava 1 9td

pomPa wtrysku brava a akumulator

dawka rozruchu fiat punto td

przyspieszacz konta wtrysku fiat

zawor od wtrysku paliwa fiat brawa

brawa uszkodzony wtrysk duzo pali

brava 1 9d czujnik sterowania obrotami

regulacja konta wtrysku fiat brava

http://www.iparts.pl