Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Piła
    Postów
    3
    Auto
    bravo 1,9 td

    problem z kontrolką wtryskiwaczy bravo 1,9 td 97 rok

    Witam proszę o pomoc nie mam pojęcia co zrobić . Od jakiegoś czasu mam problem z kontrolką wtryskiwaczy czasami się zapala najczyściej jak hamuje biegam , albo jak auto pracuje na jałowym . Dodam ze auto stało ok 3 tygodni akumulator był wyjęty. odpala normalnie za pierwszym razem -15 bez problemów silnik pracuje normalnie przyspieszenie tak samo nawet się nie dławi. Więc pompa wtryskowa raczej jest ok. Może miał ktoś podobny problem proszę o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Podpiąc auto pod kompa i zobaczyć jaką usterkę wypluje sterownik. Bo pierwszy raz spotykam tego typu problem.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.
    te auta (ja taż mam) też podpina się pod kompy?? Przecież to jest taki zwykły TD ale nie wiem może i tak - tak ogólnie się pytam
    BRAVO i wszystko jasne...

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał lenar90
    te auta (ja taż mam) też podpina się pod kompy?? Przecież to jest taki zwykły TD ale nie wiem może i tak - tak ogólnie się pytam
    Owszem, to zwykły TD który pojedzie pod warunkiem że odpali, jednak posiada już czujniki tu i uwdzie i prymitywny sterownik który zbiera błędy i steruje pracą recyrkulacji spalin. Hm możliwe że np zawór od EGR Ci się zacina i przez to zapala marchewkę.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2008
    Skąd
    polska
    Postów
    3
    Auto
    marea 2.4td
    witam ten temat byl juz maglowany jezeli chodzi ci o marchewe to to w 90%jest to czujnik polozenia walu
    JacekZ

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał Hipo
    Cytat Napisał lenar90
    te auta (ja taż mam) też podpina się pod kompy?? Przecież to jest taki zwykły TD ale nie wiem może i tak - tak ogólnie się pytam
    Owszem, to zwykły TD który pojedzie pod warunkiem że odpali, jednak posiada już czujniki tu i uwdzie i prymitywny sterownik który zbiera błędy i steruje pracą recyrkulacji spalin. Hm możliwe że np zawór od EGR Ci się zacina i przez to zapala marchewkę.
    Witam wszystkich - to mój pierwszy podst

    Hipo, chyba nie do końca masz racje! ECU w 1,9TD oprócz sterowania EGRem steruje również kątem wtrysku na podstawie sygnałów z czujnika położenia wału, czujnika wtrysku (1 wtrysk) i wspomagając się odczytami z przepływki, potencjometru gazu oraz czujników temperatury. Dodatkowo na pompie jest również siłownik podciśnieniowy odpowiedzialny za zmniejszenie obrotów jałowych na ciepłym silniku. Podsumowując na pompie są 3 siłowniki - selenoid do sterowania katem wtrysku, zawór odcinający paliwo, oraz gruszka zmniejszająca obroty - wszystkie sterowane z ECU

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Nie zapominaj o tym ukrytym niemal pod spodem, od dodatkowej dawki paliwa przy doładowaniu (z którego nota bene mi cieknie i za cholerę nie mogę sie doń dostać) .

    http://fiatforum.com.pl/uploads/zawww_1.JPG

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał joshua79
    ipo, chyba nie do końca masz racje! ECU w 1,9TD oprócz sterowania EGRem steruje również kątem wtrysku na podstawie sygnałów z czujnika położenia wału, czujnika wtrysku (1 wtrysk) i wspomagając się odczytami z przepływki, potencjometru gazu oraz czujników temperatury. Dodatkowo na pompie jest również siłownik podciśnieniowy odpowiedzialny za zmniejszenie obrotów jałowych na ciepłym silniku. Podsumowując na pompie są 3 siłowniki - selenoid do sterowania katem wtrysku, zawór odcinający paliwo, oraz gruszka zmniejszająca obroty - wszystkie sterowane z ECU

    EGR odcinasz, przyśpieszacz odcinasz i pozostaje Ci w pozycji pracy jak na ciepłym silniku i już bez tego można smigać, jedyna różnica to cięższy rozruch bo przyśpieszacz nie zadziała. Wiem bo robiłem juz eksperymenty z przyśpieszaczem


    Poza tym nadal twierdzę że ten silnik można pozbawić całej elektryki a on i tak pojedzie

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Hipo - łączysz dusze pokrewne Zacytowałeś w Twoim poście słowa kolegi wyżej, a podpisało że to moje.

    Poza tym wszystko great, tylko jak elektr. zawór kąta odepniesz to zaczyna napier....ć jak Ursus. Pojedzie owszem, ba - tez jak Ursus. A dlaczego? Bo w przeciwieństwie do starych sadzomiotaczy gdzie sterowało się ręcznie kątem przy rozruchu, tutaj w zalezności od warunków pracy (podawanych z różnych czujników) zmiana kąta odbywa się dynamicznie (na bieżąco). Przerabiane, nie przeczytane.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał Hipo
    EGR odcinasz, przyśpieszacz odcinasz i pozostaje Ci w pozycji pracy jak na ciepłym silniku i już bez tego można smigać, jedyna różnica to cięższy rozruch bo przyśpieszacz nie zadziała. Wiem bo robiłem juz eksperymenty z przyśpieszaczem

    Poza tym nadal twierdzę że ten silnik można pozbawić całej elektryki a on i tak pojedzie
    Ja również robiłem testy i po odpięciu regulatora kąta wtrysku od ECU chodzi jak traktor - nie wiem ile by przejechał na takim ustawieniu kąta wtrysku - wole nie sprawdzać 8) Pozostaje jeszcze kwestia kontrolki wtrysku, która potrafi wkurzać

    Cytat Napisał joshua79
    Nie zapominaj o tym ukrytym niemal pod spodem, od dodatkowej dawki paliwa przy doładowaniu (z którego nota bene mi cieknie i za cholerę nie mogę sie doń dostać) .

    http://fiatforum.com.pl/uploads/zawww_1.JPG
    joshua79 - ja u siebie nie mam tego zaworu z którego u Ciebie cieknie, obstawiam że jest to zawór odcinający paliwo po zgaszeniu silnika. Masz może fotkę tej pompy z drugiej strony ? U mnie zawór odcinający paliwo jest po drugiej stronie - zaznaczyłem na foto


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Ależ naturalnie że go masz skoro masz TD (ten sam motor)

    W moim poście gdzie napisałem że cieknie umieściłem niżej link do fotki pompy właśnie z drugiej strony i on jest tam z tyłu bardzo nisko. Dochodzi do niego wężyk paliwa od góry pompy - po nim dojdziesz do celu.

    Ten od gaszenia jest trochę wyżej i obok, a ten cieknący to od dodatkowej dawki przy jeździe z full turbo style.
    A na swojej fotce zaznaczyłeś właśnie elektr.zawór kąta wtrysku .

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał joshua79
    Ależ naturalnie że go masz skoro masz TD (ten sam motor)

    W moim poście gdzie napisałem że cieknie umieściłem niżej link do fotki pompy właśnie z drugiej strony i on jest tam z tyłu bardzo nisko. Dochodzi do niego wężyk paliwa od góry pompy - po nim dojdziesz do celu.

    Ten od gaszenia jest trochę wyżej i obok, a ten cieknący to od dodatkowej dawki przy jeździe z full turbo style.
    A na swojej fotce zaznaczyłeś właśnie elektr.zawór kąta wtrysku .
    Jutro zrobię fotkę i zobaczysz, a selenoid od regulacji kąta wtrysku jest przymocowany od spodu pompy.

    Zaznaczyłem poprawnie - odpinałem go w trakcie pracy i motor gasł momentalnie wiec mam 100% pewności. Odpinałem również ten pod pompą i silnik po chwili przechodził w stan traktor mode on Podejrzewam że w trakcie produkcji mogły być drobne zmiany miedzy innymi w konstrukcji pompy stąd te rozbieżności

    PS swoją drogą też mam problemy ze świecąca się kontrolka wtrysku po wymianie silnika i obecnie jestem na etapie sprawdzania czy wszytko po wymianie silnika zostało poprawnie podłączone i czy działa jak powinno. Na 100% mam uszkodzony elektrozawór sterujący zaworem EGR dostał nieszczelności przez co podciśnienie nie docierało do sterowania gruszką od wolnych obrotów na pompie.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    No cóż masz swoje zdanie, pompy mamy identyczne i wiem co zaznaczyłeś. Moja fotka pokazuje tą samą pompę od tyłu właśnie. Od gaszenia jest też jakby z tyłu bardziej (inne miejsce). ten który zaznaczyłeś rozbierałem na części pierwsze i wiem do czego służy

    Proszę Cię bardzo - tak to wygląda po wykręceniu co zaznaczyłeś.

    http://fiatforum.com.pl/uploads/kor2.jpg

    http://fiatforum.com.pl/uploads/kor.jpg

    Jest to korektor kata wtrysku i występuje w pompie w tym dokładnie miejscu, również dla ciekawostki w Mondeo TD oraz na allegro pod tąże nazwą.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał joshua79
    ...
    Nie będę się sprzeczał prawdopodobnie pomyliłem wtyczki przy odłączaniu przepraszam za zamieszanie

    Znalazłem na allegro gościa który regeneruje zawory http://www.allegro.pl/item786112244_...s_sprawdz.html - opisane przez niego objawy (nierównomierne przyśpieszanie pokrywają się z problemami jakie mam u siebie )

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Luzik, tam jest taki makaron i ciasnota że ciężko cokolwiek się połapać.
    Najpierw się upewnij czy to to. Odepnij wtyczkę i sprawdź czy jest różnica. Zobacz czy jest dobrze dokręcony (powietrze) - klucz 27.
    Nie wiem czy opłaca się oddawać do niepewnej regeneracji. Na allegro był sklep który wysyłał zamienniki za ok. 200zł. W ASO nawet nie pytaj, ceny kosmos.
    Być może że masz tylko nieszczelność na zewnętrznych oringach i skończy się na zakupie 2 gumowych uszczelek w castoramie za 30gr.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 20:37
  2. Bravo 1,8 GT r.1996 Problem ze skrzynią
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-11-2008, 13:21
  3. Fiat Bravo problem z szyberdachem
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2008, 18:15
  4. [silnik] STP do wtryskiwaczy Diesla (JTD)
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-08-2008, 16:57
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolka wtrysku fiat bravo

zawor konta wtrysku fiat

wtryskiwacze 1.9td marea

nierowne przyspieszanie marea td

fiat scudo kontrolka podobna jak zawor

fiat brava pompa paliwa 1 9

zawor od wtrysku paliwa fiat brawa

fiat bravo regulacja wtrysku

dawka rozruchu fiat punto td

pomPa wtrysku brava a akumulator

przyspieszacz konta wtrysku fiat

brava 1 9d czujnik sterowania obrotami

brawa uszkodzony wtrysk duzo pali

fiat 1 9td elektrozawor przy pompie

kontrolki brava wtryskiwacz benzyna duzo pali

Fiat marea 2.4td

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl