Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V

    Problem z elektryką, z krokowcem, czy coś innego? Spadające obroty na rozgrzanym.

    Witam.

    Mam problem, od kilku dni "dolegliwość" się nasila, mianowicie:
    Na rozgrzanym silniku, przy redukcji biegu, obroty spadały do 500 i potrafił zgasnąć.
    Wczoraj na parkingu miałem to samo. Wróciłem do domu i jak już umiejscowiłem "padaczkę" na swoim miejscu, włączałem po kolei światła (wszystkie), ogrzewanie tylnej szyby, nawiew, otwierałem i zamykałem szyby.
    Przy włączaniu każdego z "urządzeń" obroty spadały do 500 (prawie gasł), by po chwili skoczyć do 800.
    To samo dzieje się jak przygazuję i puszczę pedał przyspieszenia.

    Doradźcie mi gdzie szukać problemu. Krokowca przeczyściłem, zaraz zabieram się za odmę i pokombinuję z wężykiem podciśnienia.
    Ładowanie sprawdzę dopiero w domu, ale ono raczej jest OK, bo nic nie przygasa jakoś specjalnie.
    Może kończy się pasek alternatora i zaczyna się ślizgać, da się go troszkę naciągnąć, czy lepiej od razu wymienić... chociaż wolał bym się z tym wstrzymać kilka dni... święta, Sylwestry, te sprawy, trochę kasa się kończy.
    Z góry dziękuję za podpowiedzi i z góry dodam, ze przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, nic co by wyglądało podobnie, ale może źle szukałem.

    Dodam jeszcze że odpala normalnie, od "pierwszego", na zimnym, jak i po tym kiedy zgaśnie, czasami odezwie się bendiks, ale to raz na jakiś czas i to można wykluczyć.
    Ostatnio edytowane przez KamyK ; 28-12-2012 o 10:22
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Mi to ewidentnie wygląda na problem z elektryką.
    Zobacz masę, kable i sam regulator na altku.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Ale czy przy padniętym regulatorze, nie przygasały by kontrolki i światła?
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Też, ale obroty zmniejszają się jak używasz urządzeń elektrycznych. Tak przynajmniej to zrozumiałem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Tak jest, ale zaraz wskakują na swoje miejsce, tak samo dzieje się gdy dojeżdżam do skrzyżowania, redukuję bieg.
    Regulator napięcia wariował by chyba już od pierwszej chwili, bez różnicy, czy rozgrzany silnik, czy zimny, czy się mylę?
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A na moje to coś z krokowcem ew. jakaś nieszczelność na dolocie..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    1.6 16V to jednak parszywa jednostka

    Zbyt nisko schodzące obroty

    czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy

    witam w klubie
    Ostatnio edytowane przez boch ; 28-12-2012 o 11:50

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    boch-u wiem, widziałem, czytałem ale dzięki za podesłanie linków.
    Nie chciałem już w tych tematach dopisywać, bo mogło by się namieszać.

    A powiedzcie mi, może wiecie, co to za przewody (na czerwono), bo jeden z nich mam lekko pęknięty (żółty) i wokół tego pęknięcia było coś mokrego.

    fiat.jpg
    Ostatnio edytowane przez KamyK ; 28-12-2012 o 13:28
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    to przewody paliwowe. jeden to zasilanie paliwem, a drugi powrotny.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    boch-u sprawdziłem sobie w e-perze, ale dzięki
    Słuchaj, a jakbyś sprawdził, czy nie masz wypiętego przewodu, który zaznaczyłem, bo u mnie był wypięty, ale nie wiem, czy był wcześniej, czy sam to zrobiłem, przy ściąganiu puszki.

    wężyk.JPG
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    przewód mam. to ustrojstwo pod puszką zaznaczone czerwoną strzałką to MapSensor - czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. podpięty jest do niego wężyk, którego drugi koniec podłączony jest do króćca w kolektorze ssącym.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    A właśnie nie wiedziałem co to za "ustrojstwo".
    Jak bym chciał/musiał odłączyć wężyk podciśnienia, to z której strony? Od kolektora ssącego, czy od strony... jego drugiego końca, też nie wiem jak się to nazywa
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    drugi wężyk masz wpięty w regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. możesz wypiąć go od strony kolektora ssącego i krócieć w kolektorze zaślepić taśmą klejącą. najlepiej zrobisz wymieniając wszystkie wężyki na nowe, łącznie z serwem. sprawdź przy okazji czy wężyk od regulatora nie śmierdzi paliwem. nie powinien. generalnie idziesz słusznym tropem. wężyki od podciśnień to pierwszy etap w ASO przy okazji rozwiązywania omawianego problemu.


 

Podobne tematy

  1. Brava spadające obroty/moc podczas jazdy
    Napisany przez Grzechv na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-05-2012, 16:53
  2. CC 700 wolno spadające obroty
    Napisany przez Radian69 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2011, 10:34
  3. Problem z elektryką
    Napisany przez Necol na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2010, 15:00
  4. spadające obroty.....pomocy
    Napisany przez Tomek_ko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-06-2010, 22:50
  5. 1.0 FIRE - problem z rozgrzanym silnikiem
    Napisany przez Robert87 na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-03-2009, 13:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

elektryka spadaja obroty

scenic 1.6 po rozgrzaniu spadaja obroty

regulator napiecia po rozgrzaniu wariuje

po rozgrzaniu spadaja obroty

fiat uno 1.0 fire podcisnienie do odmy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl