Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Poznań
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1,6 103KM PB+LPG

    Problem z dziwną pracą silnika

    Witam drodzy koledzy!

    Na wstępie życzę wszystkim wesołych świąt!
    Niestety moje popsuł pewien problem z autem, który przed chwilą zaobserwowałem.

    Otóż taka sytuacja:

    Odpalam normalnie silnik i jadę ok 10km zwykłymi drogami, wjeżdżam na autostradę i nagle czuje takie dziwne szarpnięcia auta na niskich obrotach. Na tak niskich na jakich wcześniej radził sobie bez problemu i płynnie jechał. Wjeżdżam, jadę ok 15KM autostradą 120km/h na 5 mam ok 3000 obrotów i wszystko ok. Zjeżdżam i znów niższe biegi, mniejsze obroty i szarpie. Dojeżdżam do świateł, stoję i czuje jak cały silnik wibruje a auto tak dziwnie trzęsie. Patrzę w lusterko a z rury leci masa dymu. Przejeżdżam jeszcze kawałek do domu i staje. Otwieram maskę a tak silnik normalnie cały się trzęsie a z zbiornika na płyn chłodniczy syczy. Gaszę silnik, dotykam go delikatnie a silnik cały gorący. Znacznie ponad normę. Po chwili kiedy płyn chłodniczy się trochę studzi otwieram zbiornik a tak płynu po same brzegi. Gdzie zawsze miałem go znacznie mniej.

    Znów odpalam po chwili, silnik szaleje, rurą wydechową aż trzęsie, leci masa dymu. Ale dym jasny taki normalny. Tylko więcej go trochę. Widzę, że nie pracuje chłodnica. A normalnie chyba powinna przy tak rozgrzanym silniku.

    I chwilę później przychodzę do domu i piszę tego posta.
    Co może dolegać mojej Bravce?

    Jakbym zapomniał czegoś dodać to pytajcie. Podam wszelkie szczegóły.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Patrząc na objawy i silnik to stawiałbym na UPG. Zobacz jak wygląda korek wlewu oleju czy jest jakoś nadmiernie "usmolony" czy w płynie chłodniczym są "oka", nie otwieranie się termostatu też może być spowodowane upg. Można wykręcić świece i zobaczyć czy któraś nie wygląda inaczej to też pomoże w diagnozie. Radzę podjechać do mechanika bo jeśli to UPG to raczej sam nic nie zdziałasz niestety

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    ja na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia termostatu oraz od odpowietrzenia układu chłodzenia. Jak termostat będzie sprawny i po odpowietrzeniu usterka nie zniknie to możliwe że tak jak kolega wyżej pisał masz walnięta UPG ale wtedy albo byś maił za wysoki poziom oleju na bagnecie ( płyn dostałby się do oleju i spłyną do miski olejowej) albo strasznie autko by kopciło na biało co było z powodowane przepalaniem płynu chłodniczego ale wtedy miałbyś za niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Poznań
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1,6 103KM PB+LPG
    Dowiedziałem się z pewnego źródła, że uszczelka była wymieniana ok 40tys temu. Czy znów by mogła walnąć?

    Zakładając, że coś jest nie tak z termostatem. A czy mogłem na stałe uszkodzić silnik w jakiś sposób przez to że jechałem a on był taki gorący? Nic tam się nie paliło ale temperatura była naprawdę duża.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Oczywiście, że mogłeś przegrzanie silnika to jeden z grzechów głównych, ile pokazywało temperatury na wskaźniku ? Przegrzanie silnika skutkuje najczęściej właśnie uszkodzeniem UPG, a w gorszym przypadku uszkodzeniem głowicy. Ale zacznij od termostatu bo to w porównaniu do ruszania UPG nie kosztuje nic Jak wymiana termostatu i odpowietrzenie do porządku nic nie pomoże to może być kiszka i wtedy naprawa będzie kosztowna bo jeśli by to była upg to przy okazji należy rozrząd wymienić, może pompę wody zależnie kiedy była robiona więc koszty będą naprawdę znaczne. Silnik 1.2 jest szczególnie czuły na uszkodzenia UPG mój miał robioną po 70kkm w ASO (poprzedni właściciel mam faktury) więc po śmiesznym przebiegu porównując do innych samochodów...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Poznań
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1,6 103KM PB+LPG
    Termostatu nie sprawdzałem, ale zaobserwowałem dzisiaj taką rzecz:

    Stan oleju niski. Praktycznie trzeba by było troszkę dolać. Płyn w zbiorniczku czysty i klarowny, nie ma plam oleju, nie śmierdzi spalinami. Ale zauważyłem, że olej delikatnie wycieka. I to tak spływa od skrzyni biegów, może wyżej. Nie wiem ciężko mi powiedzieć bo dalej nie widziałem.
    Dodatkowo woda w zbiorniku wyrównawczym bardzo szybko się gotuje. Odpaliłem auto, odpowietrzyłem układ i dosłownie 5min nie minęło i patrzę że woda się gotuje.

    Cały czas chodzi nierówno i tak jakoś strasznie nim trzęsie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Gotuje się, albo bulgocze po prostu, ale nie ma powyżej 100* bo to całkiem co innego ? Opisz to DOKŁADNIEJ. Objawy w zasadzie pasują do UPG - nie pracuje na wszystkie gary więc mocno się "trzęsie" i głośno chodzi, a bulgotanie w zbiorniczku może jest spowodowane właśnie awarią UPG, a nie temperaturą wrzenia płynu chłodniczego. Patrząc na to, że to 1.2 to jest to wielce prawdopodobne, ale to tylko domysły według Twojego opisu tak bym to widział

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Odpal auto i zobacz czy otwiera się duży obieg do chłodnicy.
    Rura idąca do chłodnicy (ta górna) powinna się po czasie robić powoli ciepła.

    Dotknij rur od małego obiegu (te idące do wnętrza auta do nagrzewnicy) i zobaczy czy one są gorące.
    Poziom oleju jest ok? Jak wyjmujesz bagnet to jaki kolor ma olej?

    Ten płyn w zbiorniczku to na pewno jest gorący i bulgocze?

    Ja mam dwie teorie, albo termostat się zaciął i nie otwiera dużego obiegu (jaką temperaturę masz na wskazówce) lub zapowietrzony układ lub jednak zła wiadomość, UPG przepuszcza.

    A sprawdzałeś odmę?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. problem z zapalaniem zimnego silnika 1.4
    Napisany przez marian38 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-06-2011, 17:42
  3. [osprzęt silnika] problem z uruchomieniem silnika seicento 9
    Napisany przez sgotowy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2009, 19:50
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  5. [osprzęt silnika] problem z przepływomierzem
    Napisany przez sedes na forum Sedici
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-03-2009, 13:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo i drgania silnika

fiacie brava 1.2 co to upg

trzesie glosno pracuje silnik scenic

para z rury wydechowej brava 1.2

gotuje wode punto 1.2 16v

woda z rury wydechowej lpg stilo

przegrzanie biegi bravo

syczenie z rury wydechowej uno

mechanik radzi woda z rury wydechowej fiat siena

scenic 1.6 16v szarpie na zimnym silniku bulgocze

uszkodzone upg fiat

leci dym z silnika fiat bravo

uszkodzenie upg

fiat punto 1.2 00 para leci z rury wydechowej gotuje wode w zbiorniczku

wyciek wody silnik dziwnie pracuje

http://www.iparts.pl