Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2014
    Skąd
    Kassel
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000

    Problem z doborem silnika do wymiany BRAVO 1.2 16V, maj2000r

    Czy ktoś wie jakie są różnice silników 182B2000 wersji CF2 i CF3? Czy możliwa jest sytuacja że nie można ich zastąpić?
    Gdzie znajdę oznaczenie tych wersji? Na silniku widzę tylko typ (182B2000) i numer fabryczny, na tabliczce znamionowej na pasie przednim - tylko typ. Chcę kupić silnik do wymiany (na odległość) ale nie wiem jak sprawdzić czy będzie pasował.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    słupek pasuje, różni sie osprzetem, (inny komputer, przepustnica itd...)
    ten silnik wystepuje takze w punto, palio, albea, chyba w stilo, takze jest w czym wybierac

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jeśli chodzi o Bravo/Brava, CF2 to 98-2000, CF3 końcówka produkcji czyli 2001. Ale jeśli potrzebujesz słupka, to tak jak mój przedmówca napisał, nie różnią się (inny osprzęt, kolektory, komputer, przepustnica).

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2014
    Skąd
    Kassel
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    słupek pasuje, różni sie osprzetem, (inny komputer, przepustnica itd...)
    ten silnik wystepuje takze w punto, palio, albea, chyba w stilo, takze jest w czym wybierac
    (pardon - nie śmiejcie się - takiego określenia nie spotkałem)
    Słupek...? Znaczy goły silnik, jak rozumiem, czyli blok z głowicą?
    Jeśli inny osprzęt to spasuje?
    Zaliczkowałem silnik - jak zapewniał sprzedawca - z BRAVO (jest raczej wiarygodny, bo wcześniej u niego kupiłem kilka bebechów z tego samego egzemplarza) lecz mechanik zadzwonił do mnie z informacją: nic nie pasuje. Bardzo mnie to zdziwiło bo trudno uwierzyć, że w końcówce produkcji zmieniano akurat mocowanie silnika. Nie mogę tego sprawdzić bo autko jest ok.400km ode mnie (poszła uszczelka na trasie i musiałem go tam zostawić). Szukam więc identycznego silnika a od mechanika ciągle słyszę by rozważyć złomowanie. Zapytam więc wprost: robią mnie w konia?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    27
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    Nie jest możliwe aby zmieniły się mocowania...

    Wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą? A dlaczego nie decydujesz się ja wymienić tylko szukasz drugiego silnika?

    Samochód 400KM od domu, wydaje mi się że mechanik chce Cie naciągnać, odkupic od Ciebie auto po cenie złomu i naprawic uszczelkę która kosztuje 80-100zł

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    zabieraj auto jak najszybciej.
    ktos chce cie naciagnac.
    moze nie bedzie tanio, ale lepiej wez lawete i zawiez do innego mechanika zanim ten cos zepsuje.
    niewiem dlaczego nie naprawia uszczelki tylko wyniana silnika.

    napisz n jakim to miescie stoi, moze bede mogł kogos polecic, lub krórys z forumowiczów pomoze

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2014
    Skąd
    Kassel
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Uszczelka była zmieniana i tamten mechanik narzekał że z planowaniem głowicy były problemy. Tam ponoć jest mało miejsca na szlif. Potwierdza to kilku mechaników, rozmawiałem tez o tym z fachmanem z ASO. Poza tym silnik pracował ponad 310T km. To i tak niezły wynik przecież.
    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    zabieraj auto jak najszybciej.
    ktos chce cie naciagnac.
    moze nie bedzie tanio, ale lepiej wez lawete i zawiez do innego mechanika zanim ten cos zepsuje.
    niewiem dlaczego nie naprawia uszczelki tylko wyniana silnika.

    napisz n jakim to miescie stoi, moze bede mogł kogos polecic, lub krórys z forumowiczów pomoze
    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    zabieraj auto jak najszybciej.
    ktos chce cie naciagnac.
    moze nie bedzie tanio, ale lepiej wez lawete i zawiez do innego mechanika zanim ten cos zepsuje.
    niewiem dlaczego nie naprawia uszczelki tylko wyniana silnika.

    napisz n jakim to miescie stoi, moze bede mogł kogos polecic, lub krórys z forumowiczów pomoze
    to jest Gryfów Śląski (w okolicach Zgorzelca)

  9. #8
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Witam, jestem trochę w temacie ,nie dawno zamieniałem silnik w bravo z 1.2 182B2000 na 182A5000 . Dolot podchodzi bez problemu , (jeżeli silnik A5000 z punto) trzeba na głowiczkę z wałkami przełożyć łapę ze starej (konieczne zdjęcie koła zębatego) . Na obudowie wałków , od góry zostaje czujnik , lub trzeba zaślepić otwór po nim. Wydech - dwa różne kolektory (otwory i szpilki przesunięte ) . Można szukać kolektora z katalizatorem do bravo z silnikiem a5000 (powodzenia) , łatwiej i taniej znaleźć taki kolektor od punto 2 z silnikiem A5000 . Niestety katalizator koliduje z rurą od pompy wody. Ja zostawiłem stary kat na dole , od kolektora z punto odciąłem puszkę z monolitem i wspawałem tam redukcję z 80 na 45, potem kawałek prostej rurki i kolano do złącz elastycznego pod miską. Działa . (Puszka z monolitem lub sam wkład na znany portal aukcyjny lub do skupu katalizatorów)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2014
    Skąd
    Kassel
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Dzięki. Czyli jednak mogą być problemy z dopasowaniem. Wątpię czy któremuś mechanikowi chciałoby się z tym tak bawić. Muszę
    więc dalej szukać silnika, dokładnie takiego jak w moim BRAVKU.
    Cytat Napisał Q.. Zobacz post
    Witam, jestem trochę w temacie ,nie dawno zamieniałem silnik w bravo z 1.2 182B2000 na 182A5000 . Dolot podchodzi bez problemu , (jeżeli silnik A5000 z punto) trzeba na głowiczkę z wałkami przełożyć łapę ze starej (konieczne zdjęcie koła zębatego) . Na obudowie wałków , od góry zostaje czujnik , lub trzeba zaślepić otwór po nim. Wydech - dwa różne kolektory (otwory i szpilki przesunięte ) . Można szukać kolektora z katalizatorem do bravo z silnikiem a5000 (powodzenia) , łatwiej i taniej znaleźć taki kolektor od punto 2 z silnikiem A5000 . Niestety katalizator koliduje z rurą od pompy wody. Ja zostawiłem stary kat na dole , od kolektora z punto odciąłem puszkę z monolitem i wspawałem tam redukcję z 80 na 45, potem kawałek prostej rurki i kolano do złącz elastycznego pod miską. Działa . (Puszka z monolitem lub sam wkład na znany portal aukcyjny lub do skupu katalizatorów)


 

Podobne tematy

  1. Problem z doborem uszczelki pokrywy zaworów
    Napisany przez jaru na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 23-09-2016, 15:52
  2. Bravo 1.9jtd cf3 - czy turbo rząda wymiany?
    Napisany przez raul_na_102 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 14-11-2013, 10:44
  3. Problem z praca silnika Bravo 1.4 12v
    Napisany przez paablo19921 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-09-2011, 07:40
  4. Temperatura silnika JTD czy aby napewno termostat do wymiany
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-06-2009, 10:56
  5. [osprzęt silnika] Sonda Lambda czeste wymiany
    Napisany przez qwerty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-12-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik brava 1.4 12v a5000

silnik brava A5000

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl