Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD

    Problem z dmuchawa/wentylatorem Fiat Bravo 1.9 TD

    Witam

    Mam Fiata Bravo 1.9 TD i zauważyłem że jest problem z dmuchawa/wentylatorem . Dwa dni temu jak gdyby nigdy nic wyłaczyłem samochód z zostawionym wentylatorem na full [4] gdy przyszedłem i właczyłem samochód wentylator już nie działał raz też tak miałem że mi nie działał ale sam sie wtedy naprawił po jakimś czasie Czym to może być spowodowane , że wentylator nie działa ? jakieś kable nie łacza ?

    Prosze o pomoc z góry dziekuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    pewnie rezystor w dmuchawie siadł. najpierw zobacz kości potem wyciągnij rezystor (taka płytka w dmuchawie na 2 śrubki krzyżakowe) i sprawdzisz czy jest ok

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD
    a jeszcze mógłby ktoś mi powiedzieć co zrobić żeby ta dmuchawę wyciągnąć ? bo odkręciłem schowek i nie wiem co dalej

    a i powie mi ktoś jak sprawdzić ten rezystor ? i jak sprawdzić kości ? bo ja jestem zielony w tych sprawach

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    Odsuń fotel pasażera na maxa do tyłu. Po prawej (tam gdzie pasażer trzyma nogi) przy drzwiach na dole jest taka osłon - odkręcasz przez 2 śruby na górnych bokach osłony. Wyciągasz ją. Później musisz popatrzeć (głowa na dywaniku pasażera i popatrz na kokpit od spodu) i odkręcić 1 lub 2 krzyżakowe śruby. Jak Ci się już to uda, odłącz tylko wtyczkę zasilania wentylatora (albo dopiero jak go wyciągniesz, nie pamiętam już). I później musisz cały wentylator (obudowę) przekręcić tak, aby z zatrzasków wyskoczyła. Następnie w dół bez problemu już wyciągniesz. (bez demontażu schowka)
    Sprawdź sobie najpierw czy do wtyczki od dmuchawy dochodzi zasilanie.
    U mnie gdy nie działała, okazało się że przewód do szczotki silnika był przerwany. Wymiana (a właściwie zlutowanie) dało rady jak nic:-]
    Rezystora u siebie nie sprawdzałem, więc niestety w tym nie pomogę...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Cytat Napisał molej
    ... (bez demontażu schowka)...
    .
    przecież kolega już zdemontował schowek i jeśli dalej nie widzi gdzie jest wentylator dmuchawy to może niech da mechanikowi zarobić nie każdy urodził się złotą rączką, a kolega chyba wybitnie nie skoro po wyjęciu schowka dalej nie widzi gdzie jest wentylator Wystarczy kolego pogooglować i znajdziesz jak wygląda wentylator w BBM'ach trochę własnych chęci i wysiłku...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD
    wiem gdzie jest wentylator tylko własnie nie wiedziałem jak go odpiąć bo widziałem zatrzaski i jeszcze jakieś sruby do tego i nie wiedziałem czy to trzeba śruby odkręcać czy coś innego

    wole sie zapytać niż później naprawiać jak coś urwe ;/ a możliwe że kabel bo raz jak tak miałem to kopnąłem w to i sie naprawiło

    sprawdzę i napisze czy spotkałem sie jeszcze z jakimiś problemami dzieki


    I dupa ... bezpieczniki dobre a prad nie dopływa do wentylatora ... i co teraz ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    Najpierw sprawdź czy w gnieździe bezpieczników jest napięcie (miernikiem, z bezpiecznika na 99,9% musi iść "+" więc podpiąć się na "-" do akku i "+" na jednym z 2 wejść gniazda bezpiecznika). Jeśli dobrze myślę to obwód wygląda tak:
    [1] akku => [2] bezpiecznik => [3] pokrętło regulacji => [4] wentylator.
    Jeśli wyjdzie że z [1] do [2] jest ok, to dalej sprawdziłbym pokrętło regulacji. Zdejmujesz panel środkowy (jest na forum) i wykręcasz pokrętło. Zobacz czy tam jest wszystko ok, może samo pokrętło regulacji odmówiło posłuszeństwa.
    Jeśli tam będzie wszystko ok, to pozostają przewody między [3] i [4]...
    Jak dojdziesz co to było, opisz to dla potomnych ;]

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    molej, czytaj uważniej dobrze??
    I dupa ... bezpieczniki dobre a prad nie dopływa do wentylatora ... i co teraz ?
    czy jesteś pewien że prądu nie masz na przewodzie przy dmuchawie?? sprawdzałeś na przekręconym pokrętle na któryś bieg??

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    czytam czytam
    Cytat Napisał athldept
    bezpieczniki dobre a prad nie dopływa do wentylatora
    czyli że we wtyczce do wentylatora dmuchawy napięcia brak. To że bezpieczniki są sprawne nie znaczy że na nich napięcie jest.
    Cytat Napisał seth67
    ...sprawdzałeś na przekręconym pokrętle na któryś bieg??...
    zakładam że kolega athldept nie ma trzech lewych rąk i nie sprawdzał napięcia przy wtyczce wentylatora w czasie gdy pokrętło regulacji nawiewu było ustawione na "0". Inna osoba podsumowała:
    Cytat Napisał Spajdi
    nie każdy urodził się złotą rączką, a kolega chyba wybitnie nie
    ale ja wierze w kolegę z Miechów-a 8)

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał molej
    i nie sprawdzał napięcia przy wtyczce wentylatora w czasie gdy pokrętło regulacji nawiewu było ustawione na "0"
    nie takie kwiatki i mi się zdarzały różnie bywa czasem wali się jakąś głupotę i potem jest ubaw cały tydzień

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    ...w sumie racja, ja kiedyś (naście lat miałem) przez 2 godziny odkręcałem śrubę w tylny kole górala.... Nawet imadło wykręciłem bo już śruba była prawie jak podkładka, po czym wyczaiłem że odkręcałem.... w prawo heheh
    no ale nie robię off-a jak coś ;]

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD
    prad to włacznika dopływa ponieważ jak biore z 0 w góre to sie cały panel zaświeca , dziś nie miałem czasu na rozkręcanie tego może sie jakiś kabel oderwał ;/ a mogli byście mi powiedziec czy cieżko sie ten cały panel odkreca ? a najlepiej jakaś instrukcje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    na forum jest wszystko - link

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD
    Huraaaaaaa ^^ zrobiłem okazało sie że było zwarcie na przewodach i nie było masy zrobiłem nowa mase i wszystko gra ^^

    wielkie dzieki wszystkim za pomoc

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2012
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    30
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Bravo sx
    Witam!

    Mam prośbę czy możecie jeszcze raz wysłać link odnośnie demontażu pokrenteł od nawiewu...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2015, 12:46
  2. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 08:06
  3. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:06
  4. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41
  5. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dmuchawa fiat brava

fiat brava wentylator

fiat bravo dmuchawa

wentylator w bravo 2

fiat brava nawiew

fiat bravo wentylator

wentylator fiat brava

wentylator dmuchawy fiat bravo 2

gdzie w fiacie brava jest dmuchawa

problem z wentylatorem bravo 2

wady wentylatora fiat bravo

fiat bravo nadmuch

nawiew w fiacie brava

wentylator fiat bravo

problem z wentylatorem w marei

fiat bravo opornik schemat

bravo 2 wentylatoropornica wentylatora fiat bravo 2007fiat bravo 2007 wymiana dmuchawy nawiewuwentylator bravo 2
http://www.iparts.pl