Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997r

    Problem z alternatorem albo akumulatorem

    Czesc,

    Mam problem z napięciem akumulatora/alternatora. Pod koniec sierpnia wymieniliem alternator na regenerowany firmy LAUBER. Staremu pękla obudowa i mechanik radzil wymienic. Od tego czasu zdazyly mi się 4 przypadki gdy nie mogłem odpalić auta zaraz po zgaszeniu go.

    Na trasie po przejechaniu okolo 100km zatrzymalem sie na stacji benzynowej. Po zatankowaniu nie moglem odpalic. Przekrecajac kluczyk silnik tak jakby zaczynal sie obracac jednak po sekundzie obrotu wszystko gaslo. Tak jakby brakowalo mu pradu. Dodam ze byla deszczowa pogoda (moze zwarcie czy cos). Drugi przypadek byl takze w deszczowy dzien. Tak samo po okolo 100km zgasilem auto po czym nie moglem odpalic. Trzeci i czwarty był po krotszych odcinkach miejskich. Zachowanie identyczne. Przekrecam kluczyk, "pół obrotu" i wszystkie kontrolki przygasaja/gasna i silnik sie nie rozkreca.

    Podejrzenie pada na wymieniany alternator bo wczesniej nie mialem tego typu problemow. Jeden mechanik stweirdzil ze napiecie jakie daje alternator jest za niskie 13,7 przy wlaczonych swiatlach i 13,9 przy wylaczonych. Akumulator ma 2,5 roku. Pytanie tez dlaczego zdarzylo mi sie to tylko 4 razy w ciagu prawie 3 miesiecy.. Jesli by alternator nie ladowal to bym nie mogl jezdzic...

    Niestety problem jest w tym ze kupilem alternator w sklepie, zawiozlem do mechanika i go zamontowal. Teraz chcac zglosic go na gwarancji sklep mówi: "prosze przyniesc wymontowany alternator" a mechanik mowi ze chyba jest wadliwy alternator ale musze zaplacic za jego wyjecie a potem wlozenie (bo czesc nie byla u niego kupiona).

    1. Czy ktos mial taki problem ze kupil czesc nie tam gdzie montowal i kto w takim przypadku powinien odpowiadac za koszt wymontowania alternatora do zgloszenia reklamacji, co wiecej kto mi powinien zapewnic samcohod na ten okres reklamacji (14 dni od zgloszenia)
    2. Nie mam tez pewnosci ze jest to wadliwy alternator (nie wiem czy to poprawne napiecie)... I jesli producent stwierdzi ze dziala poprawnie to sam poniose koszty wymontowania..
    3. Moge tez kupic nowy akumulator upewniajac sie czy sytauacja bedzie sie powtarzac ale wolalbym nie dokladac niepotrzebnie pieniedzy na cos co mozliwe ze dziala.


    Pomozcie!

    Bartek
    Bartek (Fiat Marea Weekend 1.6 16v 1997r, 163tys)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    A jak się ma regulator napięcia? U mnie w Temprze jak padł regulator to objawy podobne, za słabe ładowanie, utrudnione odpalanie.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Napięcie wg. mnie jest ok a problemu z odpaleniem nie szukałbym w alternatorze tylko w rozruszniku który najprawdopodobniej albo ma już wytarte szczotki albo jest na tyle wyjechany że pobiera dużo prądu z akumulatora a nie może obrócic silnikiem.Możesz też dla świętego spokoju sprawdzić przewód masowy od silnika do karoserii czy jest dobrze umocowany.Kiedyś miałem podobny przypadek w Polonezie na zimnym silniku palił na dotyk na ciepłym ledwo obracał.Okazało się że wyjechane były tulejki na rozruszniku.Naprawiłem to i miałem spokój jakieś 2-3 dni potem pojechałem na ryby i urwalem plecionke miedzianą od silnika do karoserii przekręciłem kluczyk i cała masa poszła po lince od sprzęgła. Zespawało mi linke z pancerzem i powrót z ryb na holu bo pedał sprzęgła nieczynny.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Mi mechanik kiedyś mówił, że napięcie na zapalonych światłach powinno wynosić 14,0-14,4 V
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Kolego sprawdź sobie czy masz klemy dobrze przykręcone na akumulatorze, rozruszniku i alternatorze bo ewidentnie masz gdzieś przerwe i przy dużym poborze prądu (rozruch) wszystko gaśnie. W następnej kolejności wziałbym miernik i sprawdził jak z ładowaniem, a jak usterka dalej się będzie potwarzać to bym jeszcze poszukał co słychać z rozrusznikiem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2008
    Skąd
    Kielce
    Postów
    19
    Auto
    Bravo 1.4 LPG

    Re: Problem z alternatorem albo akumulatorem

    Jak masz możliwość, to sprawdź, w jakim stopniu naładowany jest akumulator (areometrem), jak nie, to jedź do elektryka i Ci sprawdzi miernikiem. Miałem identyczne problemy i niestety okazało sie, ze rozrusznik jest uszkodzony i w zalezności od tego jak sie ustawił to można było odpalić lub nie. Na początku jak było takie "pyknięcie" i żadnej reakcji; wtedy pomagało uderzenie kijem lub czymś innym długim w rozrusznik i zaczynał kręcić. Wymieniłem tulejki, bo takie było podejrzenie, ale to nie pomogło i po ponownym wymontowaniu okazało się, ze wirnik ma zwarcie. Kupiłem używany rozrusznik i problemy skończyły się.
    Wcześniej było tak, że odpalał bez problemu przez 2 tygodnie, a później przychodził dzień, że sie zacinał. Moje auto niestety było trochę zaniedbane przez poprzedniego własciciela i oprócz rozrusznika musiałem jeszcze wymienić akumulator....
    Aha, ładowanie przy zapalonych swiatłach mam 14,05 V. Od czasu wymiany rozrusznika i akumulatora nie mam żadnych problemów.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Witam,
    W moim przypadku ładowanie na ciepłym silniku wynosi 12,7 :/
    Ładownie jest stałe, nawet po dodaniu gazu...
    Gdy silnik jest zimny odpala bez problemu, po przejechaniu kilku km rozrusznik kręci trochę gorzej, wystarczy odczekać chwilę i znowu odpala w porządku. Klemy są w porządku, akumulator niedawno wymieniany, więc w czym może polegać problem, czy to wina alternatora, czy też może regulatora napięcia, lub też paska, jak to sprawdzić?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Karel-przeczytaj posty wyżej najprawdopodobniej to coś z rozrusznikiem a nie z prądami ładowania.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Ok, jutro sprawdzę ale wysuwa mi się pytania:
    Jeśli byłby to rozrusznik, to skąd by się wzięło takie niskie ładowanie??

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Niskie ładowanie może być od regulatora napięcia,ale pociesz sie tym że nawet przy tak niskim napięciu ładowania samochód odpala czyli alternator działa i ładuje.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał Karel
    W moim przypadku ładowanie na ciepłym silniku wynosi 12,7 :/
    Moim zdaniem masz za niskie ładownie. A jak je sprawdzałeś-na alternatorze,na kablach, na klemach, czy na bolcach z akumulatora? Wartości te mogą się różnić i dobrze to sprawdzić. bluszczy Tobie też radze sprawdzić te 4 wartości, jeśli potrafisz- nie zaszkodzi, jak już tam będziesz zaglądał to może od razu spojrzeć z miernikiem bluszczy Twoje objawy wyglądają na rozrusznik. Jeśli kiedyś znowu pojawi Ci się coś takiego to weź jakiegoś badyla czy klucz i udrz w rozrusznik, z niezamocną siłą, ale też go nie głaszcz. Jak pomoże to na 99% bendiks (o ile jest to w Fiacie- żeby potem ktoś nie krzyczał, że takiej części nie ma albo coś)

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Ja sprawdzałem na klemach i bolcach akumulatora, teraz chciałbym jeszcze sprawdzić na alternatorze, jak tam jest z dostępem? Pewnie da radę tylko z kanału?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997r
    Panowie chyle głowy
    wyglada na to ze to faktycznie nie alternator/akumulator. W niedziele wieczorem nie moglem odpalic samochodu majac takie objawy jak opisalem czyli gaslo wszystko. Wiec zostawilem samochod i stal przez dwa dni. Po czym dzisiaj (wtorek) po przeczytaniu Waszych postow poszedlem sprawdzic czy odpali.
    Okazalo sie ze dzisiaj mi odpalil!!! szok
    Odpalil za pierwszym razem z delikatnym trudem (tzn zarkecil slabiej ze dwa razy). Pewnie dlatego ze akumulator wymeczylem w niedziele probujac go odpalac bez skutku. Zostawilem go dzisiaj chwilke zeby pochodzil (wylaczylo sie ssanie, obroty <1000) i zgasilem. Sprobowalem ponownie odpalilc i smignal odrazu bez zająknięcia.

    TO chyba potwierdza problem z rozrusznikiem prawda?
    Bartek (Fiat Marea Weekend 1.6 16v 1997r, 163tys)

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Raczej rozrusznik, mnie to wygląda na bendiks jak już wspominałem ale nie pasuje mi to przygasaniem lampek. Może być też jakieś zwarcie w samym rozruszniku...Sprawdziłbym tez końcówkę masy na aucie czy nie jest luźna i ja przeczyścił bo też może być to z tego. Dobrze wyeliminować wszystko zanim wjedziesz do mechanika i trzeba będzie płacić.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    mnie to wygląda na bendiks
    Kolego nie kompromituj się bendiks słuzy do czego innego i nie ma nic wspólnego z ciezkim paleniem, może masz na mysli elektromagnes ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zakup brawy albo marei
    Napisany przez Jelcyn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 05-05-2010, 17:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

objawy zepsutego alternatora

skutki zepsutego alternatora

alternator fiat brava 1.6 16v

zepsuty alternator objawy

objawy zepsutego akumulatora

jakie sa objawy zepsutego alternatora

problemy z alternatorem objawy

alternator fiat bravo 1.6 16v

jakie sa oznaki zepsutego alternatora

cena akumulatora za fijat bravo

zepsuty alternator brava 1.2czy zepsuty rozrusznik ma cos wspolnego z alternatorem
http://www.iparts.pl