Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v

    [Potrzebna porada] Za wysokie/za niskie obroty Braca 1.4 12v - wszystko sprawdzone, ale nie działa.

    Witam. Remontowałem silnik w mojej bravie, po tym jak ciśnienie na zegarze wskazało 5, 5,5, 3 i 0. Standard- zapchana magistrala, dmuchnięta uszczelka itp. Silnik doprowadzony do zadowalającego stanu, ale po remoncie zaczął mieć problem z obrotami. Piszę - po remoncie, dlatego ,że przedtem na 95% nie było takich przypadków (samochodem jeździła moja dziewczyna więc mogła nie zauważyć, stąd te 5% tolerancji.

    Opis problemu: Problem pojawia się losowo. Objawem są albo za wysokie obroty po wysprzęgleniu - 2-3krpm , czasem, co gorsze - za niskie - na tyle, że silnik się potrzęsie, po czym zgaśnie.

    Wymienione: Kable, świece. Podmieniona cewka.
    Z układu sterującego wolnymi obrotami: przeczyszczona "przepustnica", silnik krokowy podmieniany 3 razy na taki z działających aut. Czujnik temp 2x nowy wkładany.

    Diagnoza komputerowa: niestety cały czas zrywało połączenie i prawie nic nie mogłem zobaczyć, poza tym, że kiedy obserwowałem pracę czujnika biegu jałowego i samochód chodził równo (ok 850rpm) - nagle czujnik biegu jałowego robił OFF - i obroty się same podnosiły bez gazowania, tak jakby stycznik czujnika był wyrobiony- ale to na 100% nie to- silniki działają.

    Zjawisko niezależne od cieplego/zimnego silnika.
    Lambda daje odczyty w normie.
    Takie same objawy na PB i LPG
    Przebieg silnika 240kkm, od remontu - 500km


    Jeśli ktoś ma jakis pomysł co to może być- będę wdzięczny za każdą sugestię, ja już nie mam pomysłu na ten samochód.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Nie wiem co masz na myśli przez czujnik biegu jałowego. Jest coś takiego jak czujnik otwarcia przepustnicy (TPS - throttle position sensor) i od niego zacząłbym poszukiwania: sprawdzenie złącza, podmiana itp.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Czujnik biegu jałowego - elektryk, do którego zaprowadziłem samochód po remoncie silnika powiedział, że to element zintegrowany w silniku krokowym, tj regulatorze wolnych obrotów - ten element w środku, który jest dociskany przez metal na sprężynie, do którego podpięta jest linka gazu.
    Zaznaczony na zdjęciu na czerwono.silnik.jpg

    Jeśli w bravie 1.4 12v na wtrysku SPI jest jakiś inny czujnik otwarcia przepustnicy - będę bardzo wdzięczny za info gdzie.

    Po podpięciu do kompa - sama przepustnica podawała prawidłowy kąt otwarcia, ale to chyba nie o to chodzi.


    Edit: dodam jeszcze, że np gdy obroty samoczynnie się podnosiły - wystarczyło mocniejsze dociśnięcie tego metalu z linką do krokowca i problem na chwilę ustawał.
    Ostatnio edytowane przez avic ; 19-05-2012 o 20:58

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    To co Twój elektryk nazywa czujnikiem jest zwykłym mikrowyłącznikiem (1.4.pdf). Z tego co rozumiem, jest wciśnięty, gdy samochód jest na wolnych obrotach, czyli tylko wtedy sterownik może sobie regulować otwarcie przepustnicy. Jeżeli dociśnięcie "szpulki" na linkę eliminuje problem, to należy się zastanowić czy tam wszystko jest zmontowane jak powinno, ew. czy nie ma gdzieś luzów. Jeśli ten mikrowyłącznik ma być wciśnięty podczas puszczonego gazu no to tak musi być i koniec. Moim zdaniem należy zobaczyć czy "szpulka" na której nawinięta jest linka nie ma luzów na boki.

    Numer 2 na obu rysunkach z książki Zembrowicza to potencjometr kątowego położenia przepustnicy (TPS). (1.4.png)

    edit: Wiem, że tak samo napisane jest w książce, ale zacząłem się zastanawiać dlaczego to jest nazwane "silnikiem" krokowym, podczas gdy do sterowania owym silnikiem są stosowane jedynie 2 styki w złączu. Także z mojego (elektronicznego) punktu widzenia to zwykły silnik liniowy z odpowiednią przekładnią. Swoją drogą, chyba 1.6 jest jedynym silnikiem jaki znam gdzie regulacja biegu jałowego jest zrobiona na równoległym do przepustnicy kanale z zaworem grzybkowym...
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 19-05-2012 o 23:35

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Dzięki za pomoc Dziś rozbiorę jeszcze ten potencjometr, zobaczymy co się tam mym oczom ukaże. Swoją drogą to chyba ten, prawda:
    http://allegro.pl/potencjometr-audi-...307081493.html ?
    Niestety w eperze jest tylko cała przepustnica jako część zamienna i z samym potencjometrem trzeba będzie kombinować.

    mamut-tme masz jakiś zakład w Szcz? Nawet jak dziś tego nie zrobię, to i tak tym samochodem będę musiał do Szcz wrócić. Jakaś odpłatna pomoc by się przydała.
    Ostatnio edytowane przez avic ; 20-05-2012 o 13:52 Powód: link z jakąś reklamą allegro mi się wkleił

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Skoro mowisz, że odczyt kąta otwarcia przepustnicy był stabilny, to ja bym zostawił go w spokoju. Przyjrzyj się raczej dlaczego ten mikrostyk nie jest wciskany gdy gaz jest zwolniony. Nie wiem dokładnie jak wygląda koniec linki w 1.4, a nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia, ale jeśli to jest szpulka to powinien być w niej wystający element, który powinien wciskać ten mikrostyk. Może troche druciarsko, ale spróbuj dokleić coś, chociażby na taśmę, byleby się wciskał ten mikrostyk.

    Nieee Jestem zwykłym użytkownikiem Bravy Wszystko co wiem sam się nauczyłem, nieco więcej wiem o elektronice i pokrewnych dziedzinach bo kończe studia w tym kierunku.
    Sam auto serwisuje w pewnym zakładzie, który coprawda specjalizuje sie w montażu gazu do aut, ale robią też mechanike ogólną. Właściciel i jeden z mechaników pracowali w ASO akurat wtedy, kiedy wychodziły Bravy. Ojciec jednego z nich ma taką samą Bravę jak ja, więc właściwie w ciemno naprawia Jakbyś chciał do nich kontakt to napisz na PW.

    edit:
    Ok, chyba znalazłem zdjęcie cięgna gazu. Zaznaczyłem czerwoną strzalką element który moim zdaniem powinien wciskać mikrostyk w siłowniku biegu jałowego.
    2311402039.jpe.png
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 20-05-2012 o 14:53

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Na końcu "szpuli" gdzie dochodzi linka gazu, jest jak sam napisałeś taki bolec, który wciska włącznik na silniku krokowym. Z bolcem nie grzebałem, ale dokleiłem na froncie krokowca kawałek plastiku. Szpula cofa się stabilnie, nie chwieje się na boki, nacisk na włącznik jest odpowiedni, więc to chyba nie to. Obroty zaraz po odpaleniu ok 1400rmp, schodzą potem do 1200-1300 - info z dzisiaj.
    Profilaktycznie rozbiorę jeszcze ten potencjometr, sprawdzę ścieżki, przepsikam wd40 i zobaczymy co będzie.

    edit: Jeśli to nie pomoże i nie pomoże ponowna diagnostyka na kompie jutro, poproszę Cię o adres do tego zakładu.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Miałem podobnie w Temprze i też problem z tym stykiem na końcu popychacza silniczka.Był problem z obrotami ale wystarczyło dotknąć palcem i komp momentalnie ustawiał prawidłowe obroty silnika.
    Udało mi się rozebrać krokowca na części i go dokładnie wyczyścić.Złożyć już tak ładnie nie było ale udało się.Po tym zabiegu więcej nie miałem tego problemu.Tylko trzeba uważać podczas rozbierania na plastikowe zaczepy,bo lubią się łamać.
    Spróbuj bo może pozbędziesz się problemu.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Nie sądzę, że 3 silniki są uszkodzone, tym bardziej, że 2 były z aut, które nie mają problemów z obrotami. Niestety potencjometru nie udało mi się wykręcić- genialny patent fiata na 5-ramiennego torxa z bolcem w środku- pozostaje tylko rozebrać górę wtrysku i przewiercić śruby.
    Cóż, do jutra temat zawieszony- będę u tego gościa, który robił diagnostykę i kazał wymieniać krokowca- może on będzie miał narzędzia.
    Pozostaje chyba tylko opcja kupna góry wtrysku z tym potencjometrem i przepustnicą, albo szukanie i dobieranie samego potencjometru. Obie mało mi się podobają

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Nie jest to żaden patent Fiata. Takie klucze tudzież bity można bez problemu kupić, o ile się nie mylę to nawet w castoramie są.
    Torx

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Najlepiej zwalić wszystko na Fiata Dodam od siebie że nie jest łatwo potem ustawić owy potencjometr w dobrej pozycji bo ruch nawet pół milimetra ma spory wpływ na obroty.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Sprawa się przeciągnie. Mechanik rano dzwonił, że dziś samochodu nie zrobi i mam mu go zostawić "na obserwację" - a to może być mało możliwe, bo dziś wyjeżdżam.
    Zobaczymy jak będzie się zachowywał w trasie... Choć w samouzdrowienie urządzeń mechanicznych raczej nie wierzę.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Nie edytuję, bo nie wiem, czy edycja podbije temat do góry.

    Tak, jak się spodziewałem - samochód sam nie nie naprawił. Przygasał, albo łapał obroty na poziomie ok 2krpm. Mogę wrzucić w net te filmiki, ale nie wiem, czy coś komuś pomoże to w diagnozie.

    W każdym bądź razie poczekam na mamut-tme , może dośle mi kontakt do zakładu o którym wspomniał.

    Wlepcie mi bana, ale za cholerę nie widzę przycisku edytowania poprzedniego posta. Proszę o ewentualne ich połączenie, żeby nie robić bałaganu.

    Z zakładem się skontaktowałem, dzięki mamut-tme . Jutro prawdopodobnie oględziny. A w międzyczasie, coby publiczność się nie nudziła podsyłam 2 pliki zrobione z wczoraj.

    Na pierwszym widać jak obroty spadają poniżej 500rpm - akurat tutaj samochód nie zgasł. Zgasł za to przy następnym wciśnięciu sprzęgła :-D

    Drugi, zrobiony dosłownie kilka minut później - pokazuje jak obroty zawieszają się. Tutaj na ok 2500rpm. Widać jak przy niezmienionej prędkości, po wciśnięciu sprzęgła obroty się same podnoszą, żeby później spaść do normalności, kiedy sprzęgło się puści i samochód jedzie na biegu.

    1) http://www.youtube.com/watch?v=m6qwrVfDz3E
    2) http://www.youtube.com/watch?v=FUSxZLz56fw

    Post scalony na prośbę.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Niestety nie da się obejrzeć filmów, pogrzeb w ustawieniach prywatności tych filmów.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Linki poprawione jakby co


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-07-2011, 13:24
  2. [silnik] Brava 1.4 12v za niskie obroty i gaśnie...
    Napisany przez -pawlo111 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-04-2011, 08:58
  3. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  4. [silnik] Niskie obroty , brak reakcji
    Napisany przez portwelarz77 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-02-2009, 19:52
  5. Za niskie obroty SIENA 1,6 16V
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-01-2009, 21:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak ustawic niskie obroty

silnik krokowy fiat brava 1.4 12v

wysokie obroty fiat bravo 1.4

fiat siena zawysokie wolne obroty

1.4 12v obroty

silniczek krokowy nowy fiat brawa 14 12 v

tps brawa 14 12v

silnik krokowy fiat siena 1.4 jpg

fiat marea niskie obroty

fiat brava na niskich obrotach sam dodaje gazu

czy mozna samemu wymienic silnik krokowy w fiat bravo 1.4 12v

fiat siena opis silnika problem z niskimi obrotami

fiat palio 1 6 wysokie obroty na wolnych obrotach

bravo 1.4 12v niskie obroty

fiat 1.4 12v wysokie obroty gdy zimny

niskie obroty po odpaleniu fiat siena

parametry tps fiat bravo 1.4 12v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl