Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD

    Pompa paliwa znowu umarła

    Mam takie pytanie jakie mogą być przyczyny uszkodzenia pompy paliwa (w baku). Albo mam cholernego pecha i kupiłem jakiś strzelony egzemplarz albo moja Brava to killer pomp paliwa na jesień założyłem nową, kompletną oryginalna Boscha, a dzisiaj znowu odmówiła posłuszeństwa i auto co chwile gaśnie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie masz jakichś zanieczyszczeń w zbiorniku? jeździsz na sprawdzonym paliwie? może instalacja jest coś nie tegeś .. np za wysokie napięcie czy jakieś zwarcie itp ...

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Syfu mam troszkę, jak w każdym aucie ale bez tragedii. Ropę leje tylko na stacji i zazwyczaj na shellu, choć czasem zdarzy mi się zalać na neste. Zazwyczaj wyjeżdżam poniżej pół zbiornika i dolewam do pełna.
    Pompę paliwa zmieniłem w listopadzie zeszłego roku na oryginalną boscha z całym koszykiem. Dzisiaj zmieniłem filtr paliwa bo łudził się, ze to może. Auto na wolnych obrotach nie gasło ale po zgaszeniu znowu słyszałem "chlubotanie" w zbiorniku paliwa, które słychać po zgaśnięciu auta podczas jazdy. Na jutro jestem umówiony z elektrykiem z fiata ale po pierwsze nie wiem czy tam dojadę, po drugie gdyby było zwarcie to raczej padała by wcześniej i po prostu się spaliła a nie z niewidomych przyczyn raz na jakiś czas zamiast pompować paliwo "robić jacuzzi" w baku.

    [ Dodano: 2009-07-22, 22:11 ]
    Wszystko wskazuje na to, że winny był przytkany zaworek powrotu paliwa w pompie paliwa. Po wyciągnięciu pompy i dmuchnięciu w celu sprawdzenia czy zaworek działa wszystko zaczęło dobrze chodzić. Pytanie na jak długo.

    Chyba jednak to nie zaworek bo dmuchnięcie pomogło na kilka baków i znowu auto zaczęło gasnąć i to już przy 3/4 baku. Zamiast wiercić w koszu 2 dziury jak radził mi mechanik z fiata wyjąłem zawór powrotu paliwa w bo miałoby to ten sam skutek a nie chce tracić ewentualnej gwarancji. No i pomogło na dojechałem do 1/4, zalałem do pełna i po przejechaniu 250km auto zagasło. Sam już nie wiem co o tym myśleć.
    Pompa paliwa albo się wyłącza albo albo zapowietrza i ciężko powiedzieć dlaczego
    Być może błędnie odrzucam usterkę elektryczną bo wydaje mi się, że nie byłaby ona zależna od ilości paliwa w baku.
    Zawsze istnieje możliwość kupić nowy wkład włożyć do starego kosza i tą na gwarancje być może po prostu mam pecha i trafiłem na felerną.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A nie wiesza Ci się przypadkiem paliwo w baku? czy odpowietrznik jest drożny?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    No i niestety ale to nie odpowietrzenie. Bo bez odpowietrzenia przejechał 300km a nie 250km. Sam już nie mam nawet pół pomysły co to może być a na fiacie to chyba wiedzą jeszcze mniej niż ja więc super
    Jakby ktoś miał jakiś pomysł to bardzo proszę o podzielenie się nim.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Hm musi być jakas przyczyna że pompy tak padają ... nic nie dzieje się bez powodu, raz może paść ale nie dwie w krótkim czasie.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Po wymianie pompy na używaną łącznie z nowymi szybkozłączkami (bo całe przewody to koszt ponad 300zł) na razie jeździ. Zastanawiam się wykonaniem kompletnego czyszczenia układu paliwowo-wtryskowego podobno firma Liqui Moly ma specjalne maszynki które odświeżają cały układ i regenerują wtryski. Kiedyś nawet opisywali to w AŚ i bardzo zachwalali ale tam prawie wszystko chwalą co niemało kosztuje więc ktoś już się z tym spotkał, może przy tym pracował albo wykonywał to w swoim aucie?

    [size=2][ Dodano: 2009-08-24, 10:58 ][/size]
    http://www.liquimoly.pl/serwis/jet-clean-tronic o coś takiego mi chodzi...

    [size=2][ Dodano: 2009-09-01, 21:15 ][/size]
    Dwa szybkie pytania:
    1. Jakie powinno być ciśnienie ze wstępnej pompy paliwa bo chce sprawdzić starą czy działa prawidłowo?!
    2.Dwa dni temu zrzuciłem bak aby go umyć i sprawdzić dokładnie czy nie ma syfu (facet z "Diesel service" zasugerował opiłki metalu z pierwszej pompy, które uszkodziły kolejną). Bak był czysty ale na wszelki sprawdziłem magnesem jak radzili umyłem benzyna ekstrakcyjną. Po tym zabiegu nie jestem wstanie zatankować auta bo albo blokuje pistolet albo wypluwa ropę.
    Wydaje mi się, ze wszystko dobrze złożyłem a odpowietrzenie (trzeci przewód na pompie paliwa idący z powrotem do baku) jest drożne i podłączone.
    Być może teraz ujawnił się jakiś morderca pomp paliwa ale powiem szczerze że nie wiem czego szukać...

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał szela
    ciśnienie ze wstępnej pompy paliwa
    Ta w baku, Zembowicz pisze że 0,05MPa.
    Cytat Napisał szela
    nie jestem wstanie zatankować auta
    Spróbuj rad z forum mercedesa, może coś pomoże.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał waho.
    Ta w baku, Zembowicz pisze że 0,05MPa.
    No to moja ma 1,5 bara, czyli 0,15MPa :/ Wiec albo jest za mocna albo jakiś błędne dane.


 

Podobne tematy

  1. [ukł. hamulcowy] Pompa Wody plus jakas metalowa rurka przez
    Napisany przez lucky4luck na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-07-2009, 20:10
  2. Znowu problem z uk chłodzenia
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 17-04-2009, 20:38
  3. [ukł. kierowniczy] pompa wspomagania
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-03-2009, 20:50
  4. Pompa paliwa
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2009, 07:11
  5. pompa paliwa!
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-04-2008, 18:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pompa wstepna multijet

fiat bravo ile kosztuje wymiana pompy paliwa

koszt wymiany pompy paliwa fiat

pompa paliwa kompletna fiat brava naprawa

fiat koszt wymiany pompy paliwa

wymiana pompy fiat brava

dlaczego nie dziala pompka paliwa w bravo

wymiana pompy paliwa brava

fiat bravo wymiana pompy paliwa

wymiana pompy paliwa bravo 1-4

http://www.iparts.pl