Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001

    podskakujące obroty (nie to co zwykle)

    Wiem, że tematów o falujących obrotach, zwłaszcza w tych silnikach są dziesiątki, zresztą u mnie tez ten problem występuje, ale się przyzwyczaiłem. Ostatnio jednak pojawił się trochę inny problem.

    Gdy auto się rozgrzeje, podczas jazdy ok 2,5tys obrotów wciskam sprzęgło, obroty podskakują do 3tys i spadają do jałowych. Ponadto po zatrzymaniu kilka razy obroty podskakują w zakresie 1,5-3tys, tak jakby wciskać i puszczać pedał gazu. Po chwili stabilizują się na chwilę i zaczynają od nowa. Zwłaszcza nasila się to gdy włącza się wentylator chłodnicy. Ponadto strasznie nerwowo reaguje na wciśnięcie gazu podczas jazdy - wystarczy lekko musnąć pedał, albo go puścić i strasznie szarpie całym samochodem. I ostatnia sprawa - zaczął spalać ok 15 litrów /100km. I to nie tylko w mieście, bo na odcinku, gdzie ponad połowa przebiegu była po autostradzie z prędkością 110-120. Gdy samochód stoi, to czuć że jest przelewany - wyraźny zapach niedopalonej benzyny/gazu. Opisane problemy występują zarówno na benzynie jak i na gazie.

    Co zrobiłem ? Zacząłem od sprawdzeni szczelności kolektora dolotowego - pęknięty był jeden wężyk, wyeliminowałem, nie przyniosło skutku. Więcej nieszczelności nie stwierdziłem. Pooglądałem sobie parametry, na postoju i podczas jazdy, poanalizowałem ale nic sensownego nie wywnioskowałem. TPS pokazuje dobre wartości (na wykresie widać wahania pomiędzy 0,3 a 0,4 stopnia, ale to raczej nie ma znaczenia), a silniczek krokowy skacze między 6 a 60 kroków, po czym się uspokaja. Lambda oscyluje sobie prawidłowo.

    Błędy, jakie pokazuje, to tylko sonda lambda (no i przekaźnik 1 biegu wentylatora, ale to nie ma związku, jest od zawsze), ale to raczej będzie skutek niesprawności niż jej przyczyna.

    Macie pomysły gdzie szukać, co jeszcze sprawdzić ? Bo u mnie niestety ich brak



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Hmm, nie mogę już edytować postu.

    Przypomniałem sobie jeszcze o jednej istotnej sprawie, chociaż to jest powiązane - jest słaby i to tak wyraźnie. Ale to w sumie nic dziwnego, bo dostaje za dużo paliwa.

    Nikt nie ma pomysłu, w którym szukać?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Dzisiaj odpiąłem sobie czujnik położenia przepustnicy, przejechał się trochę i wygląda tak: Na luzie trzyma ok 1000-1500 obrotów, gdy włączy się wentylator chłodnicy podskakuje do ok 3000-3500. Gdy podczas jazdy wciskam sprzęgło obroty już nie idą w górę, tylko powoli spadają. Bardzo łagodnie reaguje na wciśnięcie-puszczenie gazu - ale to normalna sprawa, komp nie wie, że to robię

    Tak później do mnie dotarło, że jak pisałem wyżej, z podpiętym czujnikiem, FES pokazuje uchylenie przepustnicy 0,3-0,4 bez wciskania gazu. Pomyślałem, że to normalne i że taka wartość jest zaniedbywalna, ale potem do mnie dotarło, że tutaj krokowiec puszcza powietrze kanałem obejściowym więc chyba TPS powinie pokazywać 0 ? Jak jest u Was ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Ja też mam 3" na biegu jałowym. Czy to dobrze,czy żle to inna sprawa. Mam już drugą przep. i jest tak samo.
    FIAT = Archiwum X

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2015
    Skąd
    szczecin
    Postów
    3
    Auto
    Bravo1.2
    Rocznik
    1998
    napiszę jaki ja miałem problem praktycznie taki sam szarpał z rana, gasł na skrzyżowaniach kiedy wcisnąłem sprzęgło ,obroty falowały ,robiłem cuda aby coś z tym zrobić świece wymieniłem ,silniczek krokowy zmieniłem,przepustnicę wyczyściłem i na nic to się zdało aż jedna mądra osoba uświadomiła mnie że zawory trzeba wyregulować dlatego szarpie i wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym i tak też zrobiłem no i problem znikł silnik pracuję równo ,obroty też są idealne ,nie gaśnie i do tego ma więcej mocy ,powiem że tak miałem w mojej lagunie, żona ma Bravo i w jej samochodzie też obroty zaczęły falować, a z rana czasem gasł ,wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym i problem znikł ,jeśli komuś moja podpowiedź pomoże to dobrze bo sam kiedyś potrzebowałem fachowej pomocy


 

Podobne tematy

  1. sam wkreca sie na obroty
    Napisany przez truszko3 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-08-2014, 16:29
  2. 1,2 16v obroty
    Napisany przez Patryk1988 na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 15-01-2014, 17:26
  3. Obroty
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-04-2012, 21:49
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-07-2011, 13:24
  5. Obroty
    Napisany przez Roxy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-07-2009, 08:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl