Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD

    Po wymianie rolki paska wielorowkowego pojawiły się drgania kierownicy

    Witam,
    Od jakiegoś czasu męczyłem się z bardzo głośnym dźwiękiem pochodzącym od rolki (napinacza stałego paska wielorowkowego), jak na zdjęciach poniżej (na pierwszym zdjęciu ta z numerem 3).
    Rolka ePer.jpg_DSC7375.JPG
    Jest to najgorsza rolka do wymiany, więc postanowiłem że nie będę tego robił sam tylko zaprowadzę do mechanika. Wczoraj wreszcie zaprowadziłem Maryśkę do mechaników (Serwis samochodowy Abpol, przy ul. Grochowskiej 45 w Warszawie - były ASO Fiat i Lancia). Aby wymienić tę rolkę trzeba opuścić lekko silnik. Przy opuszczaniu silnika, śruba podtrzymująca silnik od dołu (chyba ta od poduszki, ale nie jestem pewien) się urwała i musieli niestety wykręcić całe to łożysko podtrzymujące silnik, zawieźć do ślusarza, wykręcić całą śrubę i wkręcić nową.
    Po tym zabiegu oczywiście silnik pracuje idealnie i cichutko jednak na wolnych obrotach zaczęła drżeć kierownica. Nie są to drgania intensywne, ale odczuwam różnicę przed i po tych komplikacjach związanych z wymianą rolki.
    Powiedzcie proszę co Waszym zdaniem jest przyczyną tych drgań? Na moje oko być może, że coś się zadziało z poduszkami silnika? Ale to tylko pierwsze przypuszczenie.
    Jeżeli to rzeczywiście poduszka to która?
    Będę wdzięczny za pomoc.

    P.S. Koszty wymiany to: oryginalna rolka - 220 zł, wymiana - 150 zł, niespodziewane utrudnienia (urwana śruba) - 130 zł, czyli razem 500 zł. A miało być tak pięknie! Koszty eksploatacji są duże, ale jakoś kurczę nie mogę się odczepić od tej mojej Maryśki
    Ostatnio edytowane przez rieper ; 09-03-2012 o 20:16



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał rieper Zobacz post
    Na moje oko być może, że coś się zadziało z poduszkami silnika?
    Bardzo prawdopodobne, chociaż niekoniecznie to jest przyczyną. Spróbuj może popuścić tą poduchę z zamocowania, może da się ją trochę podnieść albo lekko opuścić.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,748
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Poduszka jest już odgnieciona i możliwe że po tych zabiegach została przykręcona w innej pozycji i przez to masz te wibracje.Ale ogólnie temat nie jest łatwy.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    qolejowy co wg Ciebie może być przyczyną oprócz poduszek? Próbuję z ePera i innych publikacji (ten "workshop manual") wyczaić w jaki inny sposób silnik może przenosić drgania na karoserię i inne podzespoły poza poduszkami.
    Zielony myślisz, że chodzi o tę jedną poduszkę, w której była ta śruba mocująca? Czy mogło się tak stać, że przez odkręcenie jednej poduszki inne też mogły trochę się obrócić i minimalnie nie wpasować się w już wyrobione wgniecenia? Coś czuję, że będzie to szukania igły w stogu siana. A czy dobrym tropem jest wykluczenie całkowicie poduszek od skrzyni i skupienie się tylko na poduszkach od silnika? Czy to one też mogą powodować wibracje po tej konkretnie mojej zaistniałej sytuacji z rolką?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał rieper Zobacz post
    w jaki inny sposób silnik może przenosić drgania na karoserię i inne podzespoły poza poduszkami.
    No to już chyba tylko poprzez tłumik drgań układu wydechowego, nie wiem jak to jest rozwiązanie u Ciebie. Prawdopodobnie jest taka stalowa plecionka przed katalizatorem. Tyle że to raczej mało prawdopodobne
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Po zrobieniu 1200 km od wymiany rolki drgania kierownicy w dużej mierze ustały. Prawdopodobnie była to wina poduszki, która już się ułożyła po przejechaniu tych kilometrów i wszystko wskoczyło na swoje miejsce. W każdym bądź razie w lecie wymienię wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegów.


 

Podobne tematy

  1. osłona paska klinowego wielorowkowego 1.9 jtd
    Napisany przez cichociemny na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 06-02-2011, 17:48
  2. [zawieszenie] Drgania na kierownicy
    Napisany przez lukasxxx na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-06-2010, 17:04
  3. Montaż Paska Wielorowkowego Marea 125, 2,4 TD
    Napisany przez shs-serwis na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-05-2010, 16:56
  4. Piszczenie w okolicach paska wielorowkowego
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-12-2009, 22:13
  5. Dziwny dźwięk po wymianie paska rozrządu
    Napisany przez Lipstein na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-08-2009, 13:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

drgania paska klinowego

czy drgania paska wieloklinowego moga przenosic sie na kierownice

jak wymienic napinacz paska alternatora ducato

fiat marea rolka paska klinowego

wymiana napinacza jtd

wymiana paska klinowego fiat brava

wymiana napinacza paska wielorowkowego jtd

fiat marea rolki

forum wymiana rolek brawo 1.9 jtd

wymiana rolki napinacza fiat drganie paska klinowegofiat brava wymiana paskowschemat paska wielorowkowego fiat marea 1.9 tdfiat brava 1 9 jtd wymiana paska wielorowkowegowymiana napinacza paska alternatora ducatonapinacz paska wielorowkowego fiat bravawymiana napinacza paska wielorowkowego 1.9 JTDwymiana paska wieloklinowego fiat bravonapinanie paska rolka ducato2.4 jtd rolka paska wieloklinowegopasek naPINACZ ROLKA DO FIATA MAREI JTDwibracje paska wielorowkowego

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl