Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX

    Pływak przy pompie paliwa

    Witam
    Zabieram się za wymianę pompy paliwa, upatrzyłem sobie już jedną na tablicy, ale nie widzę przy niej pływaka, podobno jest w 100% sprawna itd.
    Brałbym ją bez zastanowienia, ale martwi mnie ten brak pływaka (nie widać go na zdjęciach). I tu pojawia się pytanie, czy tak ma być? i wystarczy go np przełożyć z starej pompy?
    Ostatnio edytowane przez ero1884 ; 25-09-2013 o 17:24



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    a mnie zastanawia po co kupować starą pompę w obudowie jak w tej cenie można kupić nową i w swoje bebechy wsadzić , zapewne poleci Ci jeszcze uszczelka kołnierza no i sito będzie zasyfione

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    pit14 chodzi o to, że ja nie potrzebuję pompy a kosz do niej, mam złamany króciec
    DSC_1938.jpg
    Odkręcenie zakrętki jak i odłączenie kabli jako tako poszło, ale samej pompy nie potrafię wyciągnąć (otwór jest przesunięty względem pompy) i ta za nic nie chce wyjść.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2013
    Skąd
    opolskie
    Postów
    35
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    mam pytanie dotyczace plywaka, bo tankuje paliwo a wskazowka wogole sie nie podnosi. co nalezy wymienic????

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    to zależy zewrzyj złącze do pływaka jak wskazówka się podniesie na max to wina pływaka a jak nie to wina instalacji

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2013
    Skąd
    opolskie
    Postów
    35
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    jak zewrzeć złącze do pływaka?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał okodenim Zobacz post
    jak zewrzeć złącze do pływaka?
    po prostu wypnij złączkę od pływaka zewrzyj kawałkiem drutu wtyk i zobacz czy wskazówka poszła na full jak nie to wina instalacji (myszka przegryzła kabelek ) albo połączenia samego wskaźnika

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Wracając do tematu, da się zostawić zespół pompy a wymienić tylko kosz?

    No i co do samej pompy, czy da się ją jakoś przez ten bagażnik wyciągnąć, ona tak do połowy wychodzi, a potem przeszkadza pływak.
    Ostatnio edytowane przez ero1884 ; 28-09-2013 o 11:19

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    Wracając do tematu, da się zostawić zespół pompy a wymienić tylko kosz?

    No i co do samej pompy, czy da się ją jakoś przez ten bagażnik wyciągnąć, ona tak do połowy wychodzi, a potem przeszkadza pływak.

    Kolego da się wyjąć na spokojnie pompkę jak i plastikowy kosz przez dojście do bagażnika. Kwestia dwóch manewrów, wyciągnięcia pod innym kątem etc. Ktoś wcześniej pisał o uszczelce na kołnierzu. Sugeruje założyć swoją starą niż tą która była w zestawie na szrocie. Ta będzie już wyschnięta i może stracić swe właściwości albo pęknąć przy samym zakładaniu. Ta którą masz teraz jest cały czas "smarowana" i powinna Ci posłużyć jeszcze kilka lat

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2013
    Skąd
    opolskie
    Postów
    35
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    czy zepsula sie mi pompa, bo mam tak ze odpalam auto na gazie i na nim jezdze ale po przelaczniu na benzyne auto gasnie

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    Kolego to może być wiele powodów a całośc składa sie na układ paliwowy. Wcześnie pisaleś że wskazówka Cie się nie podnosi od poziomu paliwa w baku. A dużo masz tam paliwa? Może jakaś rezerowowa piątka siedzi tylko w środku że rzadko używasz paliwa z tego źródła to być móże gdzies coś sie zasyfiło. Lub w myśl zasady że organ nie używany zanika - nie używałes za czesto pompki paliwowej i uznała że pora spadać z tego świata

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    Wracając do tematu, da się zostawić zespół pompy a wymienić tylko kosz?

    No i co do samej pompy, czy da się ją jakoś przez ten bagażnik wyciągnąć, ona tak do połowy wychodzi, a potem przeszkadza pływak.
    tak da się wyjąć - najpierw przekręć zespół pływaka i wyjmij go powoli bo ze szklanka paliwa w nim jest a potem odkręć główną nakrętkę zespołu pompy i wychodzi bez problemu . na inne pytanie nie rozumiem pytasz o sito-kosz czy można go wymienić bez wymiany pompy ? można ale trzeba się zastanowić czy warto ? jeśli wchodzisz już do zbiornika to zrób sobie komplex na lata o ile będziesz trzymał furę 1 spuść paliwo i wytrzyj ścierą zbiornik.2 wymień pompę na nową (nie za 50_zl) i daj nowe uszczelki , chyba że chcesz się pozbyć to złóż wszystko i jedź na giełdę . Pompę można sprawdzić manometrem - monowtrysk około 100kpa a wielowtrysk prawie 4x więcej

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał okodenim Zobacz post
    czy zepsula sie mi pompa, bo mam tak ze odpalam auto na gazie i na nim jezdze ale po przelaczniu na benzyne auto gasnie
    podłącz manometr i będziesz wiedział czy pompa podaje czy nie no i ciśnienie czy utrzymuje , bo to jest ważne

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    jeśli wchodzisz już do zbiornika to zrób sobie komplex na lata o ile będziesz trzymał furę 1 spuść paliwo i wytrzyj ścierą zbiornik.2 wymień pompę na nową (nie za 50_zl) i daj nowe uszczelki , chyba że chcesz się pozbyć to złóż wszystko i jedź na giełdę .
    Kolego nie chce być złośliwy ale jakie "lata" ? Niektóre z naszych aut osiągną zaraz pełnoletność i 200 tys na liczniku. Niektóre już dawno są "po". Bądźmy szczerzy - to nie mercedesy czy taki golf II że przeżyje 4 pokolenia użytkowników. Czasami nie warto się zagalopowywać w wymianie i naprawie auta bo jeszcze nam wyjdzie że koszt wszystkich napraw w skali roku przekracza wartość auta

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał ka_czor Zobacz post
    Kolego nie chce być złośliwy ale jakie "lata" ? Niektóre z naszych aut osiągną zaraz pełnoletność i 200 tys na liczniku. Niektóre już dawno są "po". Bądźmy szczerzy - to nie mercedesy czy taki golf II że przeżyje 4 pokolenia użytkowników. Czasami nie warto się zagalopowywać w wymianie i naprawie auta bo jeszcze nam wyjdzie że koszt wszystkich napraw w skali roku przekracza wartość auta
    Przyjacielu też nie chcę być złośliwy ale chodzi mi o to że kolega nie jest pierwszym właścicielem , nie wiadomo co było lane do zbiornika bo i na rozpuchu pojedziesz ale chodzi o to , że jak chce zainwestować to na lata - wiadomo merca z niego nie zrobi ale raz wydane pieniądze zaowocują że tam nie będzie zaglądał i to piszę ze swojego doświadczenia bo 4x zaglądałem w zbiornik tipo

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    Wracając do tematu, da się zostawić zespół pompy a wymienić tylko kosz?

    No i co do samej pompy, czy da się ją jakoś przez ten bagażnik wyciągnąć, ona tak do połowy wychodzi, a potem przeszkadza pływak.
    mylisz pojęcia - masz ułamane podłączenie w pokrywie zespołu pompy , kosz jest w środku jest to filtr wstępny , zresztą jak wyjmiesz to zobaczysz o co chodzi , samej pokrywy nie kupisz na szrocie tylko komplet ale uszczelki na 100% do wymiany

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    No dobrze, czyli muszę wymienić całą pompę.
    Chce kupić używaną, bo koszta nówki są kolosalne...
    Gdzie można te uszczelki dostać?
    Autem bym chciał jeszcze z 2 lata pojeździć, moge się tam pobawić nie ma problemu, ale tylko w zakresie "przez otwór w bagażniku".


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brak napiecia ma pompie paliwa
    Napisany przez NoVi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-08-2013, 18:43
  2. pływak ?
    Napisany przez s1ralf na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-02-2013, 12:40
  3. Ciśnienie na pompie olejowej
    Napisany przez luki183 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2013, 17:51
  4. fiat bravo jtd 105 Zawór ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej
    Napisany przez kamil vfr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-07-2012, 22:20
  5. Bravo, a Brava. Pływak.
    Napisany przez Firebalder na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-01-2012, 21:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo gdzie jest plywak

cinquecento wymiana pompy paliwa

marea wymiana plywaka

jak dostac sie do plywaka fiat brava

cinquecento jak zalozyc plywak

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl