Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2013
    Skąd
    lublin
    Wiek
    31
    Postów
    32
    Auto
    marea 2.0
    Rocznik
    1997

    Pasek rozrządu (ustawienie) 2.0 HLX 147km

    Witam
    poruszałem już wcześniej poruszałem temat rozrządu w/w silnika.
    Ale teraz potrzebuję pomocy co do paska, raczej jego ustawienia.

    Zanim ściągnąłem pasek zaznaczyłem sobie białym markerem na pasku i na kołach oraz wale po dwa znaczki
    gdy ułożyłem pasek na miejsce jak przed zdjęciem, po kilku obrotach znaczki nie wracają na swoje miejsca.
    po jednej rotacji paska punkty się nie pokrywają tylko wyprzedzają o jedn ząbek.
    Po drugiej rotacji paska już jest dwa ząbki
    czym więcej rotacji tym bardziej punkty oddalają się od siebie
    (dodam że znaczki oddalają się na wałkach rozrządu oraz na wale w takim samym czasie)

    moje pytanie do Was Drodzy koledzy: czy po rotacji pasek powinien ustawić się w punktach zaznaczonych prze zemnie czy nie.

    pasek ten był wymieniamy około 1500 km temu i jest naciągnięty.

    Przy kręceniu nie czuję żeby dochodziło do kolizji tłoka z aworami

    CAM00276.JPGProszę o pomoc!!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    17
    Postów
    1,100
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Kolejny miłośnik markerów w 2.0 kup blokady, ustaw rozrząd i będzie grało.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2013
    Skąd
    lublin
    Wiek
    31
    Postów
    32
    Auto
    marea 2.0
    Rocznik
    1997
    kolego karwoj25 kupiłem blokady i dałem dobre pieniądze i okazało się że na wałku wydechowym w ogóle nie pasuje a na ssącym można wałek przestawić nawet o dwa żeby także twoja wypowiedź jest mi bardzo pomocna

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    A blokady kupiłeś typowo do 2.0 ? Bez urazy, ale normalne nie jest to co piszesz o blokadach.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    33
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    według mnie jest wszystko ok.
    znaki nie wróca ci na swoje miejsce po jednym obrocie dlatego, że koło od wału jest 2 razy mniejsze od rozrządu.
    rozrząd zwykle niema parzystej liczby zembów.
    jakbys krecił do tyłu to wtedy znaki sie zgarją.
    niewiem czy rozumiesz zasade ustawienia rozrządu.

    po kilku, kilkunastu obritach wałem znaki ci sie pokryją.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2013
    Skąd
    lublin
    Wiek
    31
    Postów
    32
    Auto
    marea 2.0
    Rocznik
    1997
    robert199 tak też mi się wydaje, jak dobrze pamiętam to pasek posiada 167 zębów. jak poskręcam i odpalę to się jeszcze odezwę

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,121
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Żeby znaki na pasku i kołach schodziły się za każdym obrotem pasek musiałby mieć ilość zębów równą całkowitej wielokrotności ilości zębów koła wałka. W innym wypadku będzie to miało miejsce co kilka obrotów i nie ma w tym absolutnie nic dziwnego. Pasek mógłby mieć różną ilość zębów, zależnie od ilości rolek itd, ale nie ma to wpływu na działanie napędu rozrządu, bo liczy się wzajemne położenie kół zębatych względem siebie(a to zależy od ich stosunku ilości zębów) a nie względem paska
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 07-06-2014 o 10:06

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Ja się z wami zgadzam, dalej jednak mnie zastanawiają te blokady....

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    408
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Panowie, skoro blokady wchodzą na cechy,to się ich nie czepiajmy, chyba że kupił jakieś cudo, ale skoro składa w 2.0 rozrząd to (z calym szacunkiem) idiotą nie jest.
    Dwa wałki mogą być trochę zmylne, czy odkręcałeś koła zębate ?
    Otóż one są pływające, mają lekki stopień ustawienia, obrót w lewo i w prawo. Pytanie polega na tym,czy odkręcałeś śrubę od kół zębatych, a jak nie, to pierdziel marker ustaw na cechy wal główny, blokady na wałek i wykręcaj świece i sprawdzaj GMP,
    Marker ma ułatwić, ale nigdy pewności ci nie da.
    F/I/A/T

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2013
    Skąd
    lublin
    Wiek
    31
    Postów
    32
    Auto
    marea 2.0
    Rocznik
    1997
    Zokolic koła zębate były ściągane tak jak wałki i zawory. tu jest właśnie ból że na kole ssącym można je przekręcić jak się chce natomiast koło od wydechu jest z zębem i można go TYLKO przekręcić o max pół ząbka.
    Ale nic założyłem pasek jak foto wyżej, pokręciłem wałem dobre kilkanaście razy i nie wyczułem kolizji, co do blokad to trafił mi się jakiś chiński szjssss.
    a nie mam nikogo w pobliżu od kogo mógłbym pożyczyć, nowych też nie będę już kupowa,ł także staram się ratować tym co mam.
    mam nadzieje że pójdzie bez problemu
    pozdrawiam

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2013
    Skąd
    lublin
    Wiek
    31
    Postów
    32
    Auto
    marea 2.0
    Rocznik
    1997
    Rozciągam temat.

    Rozrząd ustawiony po moich znakach jak na powyższych fotach
    pokręcone jak i zalane jak w fabryce fiata

    rozrusznik kręci i nic

    problem teraz jest (chyba) z immobilizerem.
    mianowicie jak przekręcam na zapłon nie zaświeca się kontrolka FIAT CODE i natychmiastowo pali bezpiecznik w puszce przed akumulatorem (15A)

    gdzie szukać przyczyny???

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    33
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    w kablach najprawdopodobniej.
    według schematu to bezpiecznik 1 jest od immo i ma wartosc 10A
    przetarty kabel, mokra wtyczka. szukaj.
    immo masz pod kierownica

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2013
    Skąd
    lublin
    Wiek
    31
    Postów
    32
    Auto
    marea 2.0
    Rocznik
    1997
    robert199 w puszcze mam 3 bezpieczniki żółty niebieski i chyba czerwony.
    przepala mi cały czas niebieski. nie wydaje mi się żeby to był immo.
    nie wiem jutro popatrze

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    33
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    według schematu w 2,0 ma byc skrzynka pod maską z przekaźnikami i bezpiecznikami.
    bezp..jpg

    zobacz czy tak jest u Ciebie.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2013
    Skąd
    lublin
    Wiek
    31
    Postów
    32
    Auto
    marea 2.0
    Rocznik
    1997
    podobnie
    zrobiłem zdjęcie i u mnie to wygląda tak
    CAM.JPG
    także on jest chyba 15 A
    nie wiem jak się za to zabrać ?
    ma ktoś może jaiś pomysł
    będę wdzięczny za wskazówki

    pozdrawiam


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana rozrządu w 2.0 20V 147km HLX
    Napisany przez Lycha001 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-02-2014, 04:50
  2. Fiat Brava 1.2 16v ustawienie Rozrządu
    Napisany przez Wisnia1995 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-07-2013, 15:33
  3. Gaśnięcie auta + ustawienie rozrządu z blokadami. Proszę o pomoc.
    Napisany przez ps-ski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-04-2013, 11:12
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-01-2013, 16:21
  5. [silnik] ustawienie rozrządu ducato
    Napisany przez fiaton na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2009, 16:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu