Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 22 z 22
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Pęknąć może od przejechania po kałuży na ciepłym silniku albo "sama z siebie" gdy miała jakąś drobną wadę a z czasem doszło do koncentracji naprężeń i pyk.
    Jak sprawdzi szczelność kompresorem to pęknięcie też wyjdzie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    31
    Auto
    marea weekend 1.8+G
    Koledzy!
    przepraszam, może się powtórzę ale chyba mam podobny problem (jesli zawracam głowę to prosze o wybaczenie, ale ejstem laikiem i ciągle się uczę). w ost.niedzielę ruszyłem w trasę.był lekki mrozik. by szybciej rozgrzac silnik i załapać gaz dynamiczniej rusząłem kilka razy na światłach.wyjechałem z miasta i po paru kilometrach zrobiło się bardzo ciepło w aucie, zaraz potem zauważyłem kłeby białego dyme we wstecznym i patrzę a tu temp. silnika na 3/4.wyłączyłem silnik i zjechałem na stację beznynową(cąłe szczęscie miałem z górki a do stacji tylko 500m;podnoszę klapę-wywiało płyn.kupiłem-wlałem-weszło 4L!!!myslałęm ze jakas duża nieszczelność,więc dokupiłęm uszczelniać-by choś do domu dojechać.dosypałem go i odpaliłem silnik by zareagował.po paru minutach odkręciłem korek od zbiorniczka i płyn strasznie zabulgotał i zaczłła wylewać się z układu.zakręciłem.wyłaczyłem silnik - dolałem płynu i znów odpaliłem na 15 minut.odpowietrzyłęm układ na chłodnicy, wyrównałem poziom płynu i ruszyłęm w trasę.przejechałem 200km.wróciłęm do domu-sprawdzam płyn-jest w normie.nie uciekł.pomyślłem ze uszczelniacz zrobił swoje.ale następnego dnia płynu nie ma! sprawdziłęm an bagnecie-dostał się do silnika bo olej zazieleniony od płynu! z tego co piszecie to poszła uszczelka pod głowicą albo sama głowica pękła.dobrze zrozumiałem?jesli tak to pytanie-warsztat mam daleko.auto mam tam zacholować czy mogę jednak odpalić auto-wyrównac płyn i dojechac ostrożenie do warsztatu?przypomianm ze po dolaniu na ciepłym silniku na odcinku 200km płyn nie uciekł,a jak wystygł to uleciał cały. z góry dzięki za pomoc

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    na 99% masz do wymiany uszczelkę pod głowicą.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    31
    Auto
    marea weekend 1.8+G
    ok.Dzięki.ale nie mam warunków ani wiedzy by to zrobić.potrzebny warsztat. około 8 km od domu.holowac auto czy próbowac dojechać? aha i jeszcz ejedno pytanie.skoro tak dużo płynu mi ucieka, i teraz raczej go nie ma, a auto czeka na serwis, to czy po paru dniach będzie tez do wymiany chłodnica i nagrzewacz?

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    tak jak koledzy napisali uszczelka pod głowicą dokładnie będzie wiadomo po zdjęciu głowicy pod żadnym pozorem nie odpalaj auta chłodnica i nagrzewnica powinny być ok
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2009
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    31
    Auto
    Marea Weekend
    Najlepiej laweta lub hol bo silnik można przytrzeć jak więcej płynu dostanie się do cylindrów .Jak już zdejmiesz głowice to sprawdź jej szczelność bo to nie wydatek przy takich naprawach ale masz pewność że nie reanimujesz szrotu.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    31
    Auto
    marea weekend 1.8+G
    Dziękuję. Juz iwme ze nie odpalać.laweta lub hol.wszędzie mi proponują kompleksowy remont,wyimana wszytskich uszczelek, sprawdzenie głowicy itp. z wymianą oleju jak się zmieszczę w 1000 to dobrze


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. [ogrzewanie] Parujące szyby bravo?
    Napisany przez adolf1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 10-02-2013, 00:38
  3. temperatura marea
    Napisany przez sebawloc na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 112
    Ostatni post: 25-09-2010, 11:25
  4. jak wymienić w stilo 1.9JTD cały płyn chłodniczy
    Napisany przez rzepa369 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2009, 17:36
  5. Coś nie tak z temperatura
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-03-2009, 08:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wysoka temperatura silnika

wysoka temperatura silnika fiat stilorosnie temperatura w silnikufiat brava wysoka temperatura silnikaczy plyn chlodniczy parujeparowanie plynu chlodniczegofiat bravo wysoka temperatura silnikaskaczaca temperatura silnika fiat stilowysoka temperatura silnika przyczynywysoka temperatura silnika w samochodzietemperatura silnika za wysokawysoka temperatura w silnikuwysoka temperatura w samochodzieduza temperatura plynu chlodniczego
http://www.iparts.pl