Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2009
    Skąd
    GLW
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1,4 12v

    parujący płyn chłodniczy, wysoka temperatura silnika!

    Witajcie,

    dzisiaj po godzinie 5rano wyjechałem w trasę do pracy. Już po przejechaniu 6-7km wskazówka temperatury poszła maksymalnie do góry. Zaniepokojony tym faktem natychmiast zjechałem na bok by sprawdzić co się dzieje. Gdy wyszedłem okazało się że płyn chłodniczy paruje ze zbiorniczka wyrównawczego! Zaczeło bulgotać w środku oraz słyszalny był gwizd.
    Dodam, że w środku nawiew cały czas dostarczał zimne powietrze!
    Wentylator się nie kręcił!
    A i jak wszedłem do samochodu tu zaczęła się palić kontrolka niskiego stanu oleju.(dwa dni temu dolewałem 2litry!)
    Jak silnik był zimny ponownie odpaliłem samochód i kontrolka oleju się już nie świeciła ale nadal słychać było gwizd. Dalszej jazdy nie ryzykowałem gdyż mogłoby się to zapewne tragicznie skończyć;/
    Mam Fiata Brava 1,4 12v
    Proszę o pomoc! Co się stało?Ile to będzie kosztowało...?
    przed chwilą wymieniłem płyn i odpowietrzyłem system.niestety nadal płyn paruje mimo że samochód dosłownie został uruchomiony na 3-4minuty.
    w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze płyn. to normalne?
    dodatkowo co najbardziej mnie niepokoi to fakt iż przy zbiorniczku wyrównawczym słychać charakterystyczny gwizd. jest to w miejscu gdzie przyłączony jest wężyk u góry zbiorniczka. wydaje mi się że nic tam nie jest zatkane gdyż odpiąłem wężyk by to sprawdzić. ale w plastiku zbiornika jest jakiś metalowy przyrząd.co to jest?może to jest uszkodzone?
    prosze o pomoc!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, Marea 1,9 JTD
    Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą poszła i masz przedmuch "kompresji" z cylindra do układu chłodzenia.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Tychy
    Postów
    36
    Auto
    Brava 1.6 16V 103KM
    Poczekaj też aż mrozy troche przejdą bo kiedyś we francuzie miałem podobnie przy około -25C a jak mrozy przeszły to po tej awarii nie było śladu chyciło płyn czy coś sam niewiem. W każdym razie autem jeżdziłem jeszcze potem 3 lata i ten dziwny przypadek już się nie powtórzył. No jak nie to uszczelka pewnie
    FSO1500>MERCEDES123>OMEGA>ACCORD>RENAULT19>CORDOBA CUPE>PEUGEOT BOXER>GOLFIII>ACCORD>SC SPORTING>PEUGEOT 405>Brava

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2009
    Skąd
    GLW
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1,4 12v
    a jeśli to uszczelka to będzie z tym dużo roboty?jakie to będą koszta?

    [size=2][ Dodano: 2009-12-19, 21:20 ][/size]
    przed chwilą znalazłem info, że może to też być :
    pęknięcie kanałów cieczy w głowicy
    co wy o tym sądzicie?

    [size=2][ Dodano: 2009-12-20, 11:38 ][/size]
    a więc jak ktoś pomoże?
    może to awaria pompy wody?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    ...raczej uszczelka.. koszty zależne od tego ile weźmie mechanik... ten płyn chłodniczy co parował/został jest normalny czy wymieszany z olejem? no i sam olej jak wygląda choćby na bagnecie czy jakby ciut skądś upuścić? rozwodniony płynem? no i jak auto kopci?
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2009
    Skąd
    GLW
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1,4 12v
    auto kopci jakby tak bardziej na szaro.
    co do płynu to wczoraj wlałem do maxa i po przejechaniu 5km zostało lekko poniżej min. gdy otworzę zakrętkę zbiorniczka wyrównawczego wyczuć w nim można swąd benzyny/spalin.
    okeju nie sprawdzalem a teraz już trochę za ciemno;/
    a co może być przyczyną uszkodzenia uszczelki albo głowicy?
    mam nadzieję, że ze mnie nie zedrą. zamknie się to w kwocie 200-300zł?
    jak już będzie wymieniana uszczelka/głowica to przy okazji można pokusić się o wymianę jeszze jakiś innych części, które są w pobliżu?Jeśli tak to jakich?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    może to być uszczelka pod głowicą;
    padła ze starości albo ktoś kiedyś przegrzał raz a dobrze silnik i teraz to wyszło;
    może ci się zamknie w 300zł, ale to zależy od mechanika;
    ja raczej wątpię bo przy wymianie uszczelki wypada tak:
    -porządna uszczelka załóżmy 50 zeta (chyba więcej)
    rozbieranie silnicka - nie wiem jak się mechanik dobierze, ale gdyby chciał wyciągać silnik i coś więcej grzebać bo będzie taka potrzeba to np rozrząd raz ruszony wypada wymienić (pasek, napinacz), inne paski i lementy też, głowicę wypada splanować przed założeniem nowej uszczelki, do tego robocizna mechanika, nie wiem ile krzyknie.....
    lepiej pogadaj z mechanikiem jak on to widzi...
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    radom
    Postów
    27
    Auto
    fiat marea 16 16v
    Witam ja miałem podobny problem okazało sie ze poszła pompa wodna
    maciek

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    to będzie uszczelka odpał auto i powąchaj jaki zapach idzie ze zbiorniczkA PODEJRZEWAM ZE BEDZIE CZUĆ SPALINY A CO DO PĘKNIECIA GŁOWICY jak dasz głowice do planowania poproś o sprawdzenie szczelności głowicy taka usługa kosztuje od50 do 100 i każdy szanujący sie zakład ma możliwość sprawdzenia głowicy
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Temat jest tuż stary ale też się wypowiem. Według mnie jest to albo była ( nie wiadomo czy naprawił bo się kolega nie odzywa) uszczelka. Miałem podobne objawy tylko że w Sienie 1.2 8V. Uciekał mi płyn chłodniczy, pod korkiem wlewu oleju pojawił mi się majonez, ze zbiorniczka śmierdziało spalinami oraz auto kopciło na biało. Koszt wymiany u znajomego : 1000zł z czego 500 zł to części :
    a wymieniłem takie rzeczy jak:
    - komplet uszczelek( UPG, Uszczelki zaworów, kolektora dolotowego, wydechowego, zaworów itp.)
    - planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności
    - nowy płyn chłodzący i olej
    - nowy termostat
    - nowe świece
    - nowe śruby do przykręcenia głowicy

    Jeszcze powinno wymienić rozrząd ale ja miałem nowy więc go nie ruszałem

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    dudu$, z tego co pamiętam to w tym silniku nie ma olejowego napinacza rozrządu a to oznacza, że po każdym zdjęciu teoretycznie powinno się wymienić pasek

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    przy wymianie uszczelki chciałem również wymienić rozrząd ale zabrakło pieniędzy. Tak przejechałem roczek bez żadnych problemów po czym postanowiłem uszczelnić gorę silnika i wymienić popękana osłonę rozrządu i przy okazji rozrząd. funduszy

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2010
    Skąd
    wschowa
    Postów
    8
    Auto
    marycha 1.9 TD
    ja obstawiam na 99 % p[color=red]ę[/color]kni[color=red]ę[/color]tą głowice jeśli wyjmiesz głowice i tak ją musisz zawieść do sprawdzenia na szczelność czy nie jest czasem p[color=red]ę[/color]kni[color=red]ę[/color]ta bo na oko nie zdiagnozujesz, zeby potem sie nie okazało ze po wymianie uszczelki problem sie powtórzy no i o planowaniu chyba nie trzeba przypominać

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    jeśli silnik nie był przegrzany to głowica jast ok lecz nie zaszkodzi jej sprawdzenie a koszt tej usługi jest nie wielki
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2010
    Skąd
    wschowa
    Postów
    8
    Auto
    marycha 1.9 TD
    mogła pęknąć na nie dogrzanym powodów z których pęka głowica jest sporo,
    często jak się za mocno poleci na zimnym silniku zwłaszcza rano (zimą) powstają takie naprężenia które są bardzo groźne dla głowicy.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. [ogrzewanie] Parujące szyby bravo?
    Napisany przez adolf1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 10-02-2013, 00:38
  3. temperatura marea
    Napisany przez sebawloc na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 112
    Ostatni post: 25-09-2010, 11:25
  4. jak wymienić w stilo 1.9JTD cały płyn chłodniczy
    Napisany przez rzepa369 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2009, 17:36
  5. Coś nie tak z temperatura
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-03-2009, 08:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wysoka temperatura silnika

wysoka temperatura silnika fiat stilorosnie temperatura w silnikufiat brava wysoka temperatura silnikaczy plyn chlodniczy parujeparowanie plynu chlodniczegofiat bravo wysoka temperatura silnikaskaczaca temperatura silnika fiat stilowysoka temperatura silnika przyczynywysoka temperatura silnika w samochodzietemperatura silnika za wysokawysoka temperatura w silnikuwysoka temperatura w samochodzieduza temperatura plynu chlodniczego
http://www.iparts.pl