Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Panowie POMOCY  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999

    Panowie POMOCY

    Witam, może temat na moją przypadłość już był ale nie mogę szukać, auto stoi na zakazie, a teraz do rzeczy,
    W moim bravo 1.9 JTD wracałem z trasy po ok 70 km wjechałem do miasta, zauważyłem że auto zaczyna bardziej kopcić, po czym po jakiś kilku minutach stało się, ruszam na światłach, pełno dymu wszędzie z rury zgasiłem silnik, awaryjne a auto wyje tak jakby wcisnąć i trzymać cały czas gaz do oporu, silnik gorący, odpaliłem po 10 min, kopcił dalej więc zgasiłem. POMOCY! można holować diesle?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Holować można - czemu nie? Tylko autoamtów nie holuje się..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał adrian23.u Zobacz post
    można holować diesle?
    Odpalić diesla z popychu ciężko, ale holować można bez problemu (jeśli nie ma automatu). Tylko jak w każdym aucie (z wyjątkiem malucha) nie działa wspomaganie hamulców także trzeba deptać mocno.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,551
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    Automat można holować tylko że do prędkości maksymalnej 30km/h i odpowiednim biegu - niestety w tej chwili nie pamiętam na jakim ale chyba na N.

    Sprecyzuj swój problem bo ciężko jest zdiagnozować usterkę. Auto kopci z rury wydechowej tak? Jaki kolor ma ten dym - biały (możliwe że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą lub sama głowica i silnik spala płyn chłodniczy), niebieski ( silnik spala olej przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, uszkodzone pierścienie lub uszkodzone uszczelniacze zaworowe) czarny ( coś nie tak z układem paliwowo - powietrznym , może pompa paliwa, wtryski, przepływomierz). Obroty silnika na biegu jałowym są w normie a silnik głośno pracuje czy obroty są wysokie ok 4000obr/min ?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Tylko jak w każdym aucie (z wyjątkiem malucha) nie działa wspomaganie hamulców.
    Hehe, w maluchu wspomagania nie ma wcale tak wiec tam tak samo jak w każdym innym one nie działa (tyle że cały czas :-P)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał adrian23.u Zobacz post
    awaryjne a auto wyje tak jakby wcisnąć i trzymać cały czas gaz do oporu
    To mnie niepokoi. Uważaj - możliwe, że spalasz własny olej z silnika! W przypadku uszkodzenia turbiny olej przedostaje się do cylindrów i jest tam spalany. To powoduje, że silnika nie idzie zgasić (kluczykiem), a dodatkowo wskakuje on na dość wysokie obroty. Jedynym skutecznym sposobem jest zaduszenie go, poprzez wciśnięcie pedału hamulca do oporu i włączenie biegu.
    Coś jak tutaj: Volvo zatarcie silnika - YouTube
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    44
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    To mnie niepokoi. Uważaj - możliwe, że spalasz własny olej z silnika! W przypadku uszkodzenia turbiny olej przedostaje się do cylindrów i jest tam spalany. To powoduje, że silnika nie idzie zgasić (kluczykiem), a dodatkowo wskakuje on na dość wysokie obroty. Jedynym skutecznym sposobem jest zaduszenie go, poprzez wciśnięcie pedału hamulca do oporu i włączenie biegu.
    Coś jak tutaj: Volvo zatarcie silnika - YouTube
    Rozbieganie się nie wchodzi w grę.Nie zgasiłby silnika.A kolega zgasił potem zapalił i zgasił.Dziwne.Miałem ostatnio takie objawy z T4 ale on był na pompie wtryskowej która zwariowała.W JTD jest common rail.Więc to nie wchodzi w grę.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    zaholowałem auto pod dom i stoi, z pytaniem o holowanie przesadziłem chyba z paniki znajomy stawia na 99% na turbinę, dodam że w miejscu łączenia rury dolotowej z kolektorem było obryzgał się olejem, ubyło go trochę z silnika. Stwierdził że samochód dostał samozapłonu w momencie gdy olej dostał się do silnika, stąd to wycie silnika i dym. Odpaliłem go jeszcze potem żeby sprawdzić, odpalił normalnie ale od razu dym z rury. Dużo roboty jest przy wymianie turbiny?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jeśli turbina się rozszczelniła to mogło dawać olej do dolotu i stąd taki efekt. I to bez znaczenia czy to jtd czy mechaniczna pompa wtryskowa. Widać nie pompował jeszze tego oleju tyle, żeby silnika nie dało się zgasić.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2011
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    102
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    turbo na 100

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    teraz pytanie czy turbo musi mieć identyczny numer co w eperze? pokazuje mi taki: 46750783 , a w intercarsie 46480117, i znalazłem na allegro i taką i taką.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    jakby ktoś podopwidział czy te numery mogą być to byłbym wdzięczny

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2011
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    102
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    skoro autem i tak nie możesz jeździć, ja zacząłbym od wyjęcia starej turbosprężarki, na niej pewnie będą numery.


 

Podobne tematy

  1. Panowie pomożecie? Wgl nie chce odpalić
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-04-2013, 16:52
  2. Panowie Pomocy Grande punto 1,4 2010 blue &me
    Napisany przez przemobi na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-02-2013, 10:06
  3. Ciężka praca lewarka biegów pomocy Panowie
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-11-2012, 20:26
  4. szanowni panowie moderatorzy
    Napisany przez kris88 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 24-01-2012, 19:19
  5. Panowie pomocy
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-02-2009, 22:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl