Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    pwl
    pwl jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2009
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    12
    Auto
    Fiat

    [osprzęt silnika] Zasysanie "lewego" powietrza [Br

    Witam!
    Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję, jeżeli szczelnie zatkam przewód pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza to silnik powinien zgasnąc, bo w poprawnie działąjącym układnie nie ma możliwości zasysania powietrza z innego miejsca niż kanały poprzedzające filtr.
    U mnie natomiast we Fiacie Brava 1.4 12V po zatkaniu przewodu powietrznego silnik znacznie zejdzie z obrotów, przydusi się ale już po chwili zaczyna "swobodnie" pracować. Rozumiem że to nie jest normalny stan i powinienem usunąć nieszczelności.
    Gdzie powinienem ich szukać?
    Czy ktoś z Was może mi napisać jakie uszczelnienia są użyte w okolicach przepustnicy? Chciałbym się zaopatrzyć w komplet uszczelek zanim zabiorę się za rozbieranie czegokolwiek i chciałbym wiedzieć czego wogóle się spodziewać.
    Pytam, bo przypuszczam że może to mieć jakiś związek z "falujacymi obrotami". Sprawdziłem przewody wychodzące z krokowca i zdają się być ok, więc przyzyny muszę poszukac gdzie indziej.
    Dzięki!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    pwl, Znam Twój ból, u mnie też silnik pracuje jak przytkam rurę dolotu powietrza, chociaż na ssaniu czasem gaśnie ale za to na rozgrzanym nie o zgrozo czasem nawet się nie zająknie, sprawę olałem bo puki co nic złego się nie dzieje. Sprawdź ten wąż gumowy między filtrem a przepustnicą czy nie jest dziurawy, najlepiej go wywal i przytkaj przy przepustnicy jeśli zgaśnie to masz rozwiązanie, jeśli nie to sprawdź czy nie masz dziurawej odmy od silnika do przepustnicy bo też może ssać powietrze, co prawda ja jak miałem ją pękniętą to nie ssała mi powietrza, ale za to "waliła" nim ( w sumie tak powinno być) Aha w odmie jest "firestoper" nie wiem jak to innaczej nazwać taka spiralka metalowa, uważaj żeby jej nie wepchnąć pod pokrywę wałka rozrządu bo będzie kaszana. Co do uszczelek to nie wiem czy w zwykłym sklepie kupisz, trzeba dorabiać z jakiegoś preszpanu czy czegoś podobnego.

    tak mniejwiecej wyglądają uszczelki jak na tym obrazku ta biała.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Kontrolka "Uszkodzenie systemu wtryskowego&quo
    Napisany przez Robert2302 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-06-2013, 08:50
  2. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  3. Fiat Brava 96r. 1,6 90KM - klima, "czujnik kąta"
    Napisany przez RobertW na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-01-2009, 08:13
  4. [drzwi] "strzelanie" drzwi
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:25
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odma fiat brava 1.4

dziurawa odma

fiat bravo lewe powietrze

lewe powietrze bravo

dziurawy filtr powietrza

dziurawa rura od filtra owietrza

pokrywa przepustnicy bravo z wezem

14 12v lewe powietrze

dziurawy przewod odmy

peknieta rura przepustnicy

dziurawa odma seicento

lewe powietrze filtr fiat punto

rura miedzy filtrem powietrza przepustnica a silnikiem

cena filtra powietrza zasysanego w punto

peknieta obudowa filtra powietrza fiat brava 1.4

punto 2 lewe powietrze filtr powietrza

rura od filtra powietrza do przepustnicy brava

odma brava 1.4 12v

bravo gdzie szukac lewego powietrza

po zatkaniu dolotu powietrza do filtru powietrza fiat punto silnik pracuje rowno

przewod zasysajacy seicento

http://www.iparts.pl