Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2009
    Skąd
    WJ/WKZ
    Wiek
    29
    Postów
    23
    Auto
    Mare 1,6 16v 103km

    [osprzęt silnika] Wysokie wskazania temperatury silnika - co

    Witam,

    na początku od razu zaznaczę, że średnio orientuje się w kwestii silnika i tego co w nim siedzi, dlatego opis mojego problemu będzie bardzo prosty...

    Otóż, ostatnio temperatura na liczniku w aucie rośnie bardzo szybko mniej więcej do połowy, wskazania podczas jazdy lekko się wahają, czasem też przekraczają połowę licznika, co dziwne sam silnik może być zimny czy też letni, ale wskazania temperatury są i tak wysokie. Gorąca jest natomiast część (niestety nie wiem jak się nazywa), przy której jest linka od pedału gazu, odchodzące o tej części przewody również są gorące i to mocno. Poziom płynu chłodniczego jest prawie maksymalny, nie zauważyłem żeby uciekał. Ktoś ma jakiś pomysł?

    p.s. Poruszam się Marą 1,6, 16v z 97r.
    p.s.2 Wybaczcie mi, że jestem w tych sprawach laikiem
    [color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color][color=darkred]Marea 1,6/16v/103KM/175kkm/'97[/color][color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    zrób zdjęcie tej gorącej części zapewne chodzi o pokrywę silnika ale zdjęcie nie zaszkodzi. wtedy będzie wiadomo o co dokładnie chodzi

    [ Dodano: 2010-03-20, 15:35 ]
    powiedz jeszcze czy jak tak sprawdzasz ciepłote silnika to jak wygląda sprawa z chłodnicą??

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2009
    Skąd
    WJ/WKZ
    Wiek
    29
    Postów
    23
    Auto
    Mare 1,6 16v 103km


    Jeśli chodzi o chłodnice to nie zauważyłem żeby się załączała w ogóle, nic nie słyszałem.
    [color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color][color=darkred]Marea 1,6/16v/103KM/175kkm/'97[/color][color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color]

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    weź rozgrzej samochód i zobacz czy chłodnica będzie robiła się ciepła jeśli nie to znaczy że możesz mieć zapowietrzony układ albo gdzieś coś się przytkało. te przewody co zaznaczyłeś są z paliwem.
    a tak jak poziom oleju bo może masz go za mało i dlatego tak ci temperatura wzrasta bo go zacierasz.

  6. #5
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Bez urazy, ale piszesz bzdury, węże zaznaczone na zdjęciu to podgrzewanie przepustnicy(anie przewody z paliwem). Przepustnica grzana jest płynem chłodzącym z "małego" obiegu ,więc szybko jest gorąca i ma temperaturę płynu z układu chłodzenia.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2009
    Skąd
    WJ/WKZ
    Wiek
    29
    Postów
    23
    Auto
    Mare 1,6 16v 103km


    Chodziło mi ogólnie o cały ten element, szybko się nagrzewa, przewody też są gorące.
    Olej sprawdzałem kilka razy, wydaje się być w porządku.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Czy w takim wypadku bezpiecznie jest jechać w dłuższą trasę?
    [color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color][color=darkred]Marea 1,6/16v/103KM/175kkm/'97[/color][color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color]

  8. #7
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Tak jak napisałem , element zaznaczony to przepustnica, podgrzewana płynem z układu chłodzenia . Jeżeli płyn ma temperaturę 90 st. C to i ta przepustnica będzie gorąca.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2009
    Skąd
    WJ/WKZ
    Wiek
    29
    Postów
    23
    Auto
    Mare 1,6 16v 103km
    A czy temperatura przepustnicy ma wpływ na temperaturę jaka pokazywana jest na liczniku w aucie? Owa przepustnica nagrzewa się stosunkowo szybko. Silnik jest zimny, przepustnica gorąca, a pokazywana temperatura silnika na liczniku w aucie zbliża się do połowy. To mnie martwi, bo do niedawna wskazówka temp. silnika zachowywała się normalnie - rosła powoli. A teraz to raz idzie w dół to w górę, ogólnie tendencja jest taka, że bardzo szybko wzrasta.
    [color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color][color=darkred]Marea 1,6/16v/103KM/175kkm/'97[/color][color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color]

  10. #9
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Nie ma wpływu , temperatura jest taka jak pokazuje czujnik , w jaki sposób stwierdzasz że silnik jest zimny . silnik ma temperaturę jaką pokazuje czujnik . Do niedawna temperatura otoczenia była trochę niższa i silnik nagrzewał się wolniej. Jeżeli w układzie chłodzenia nie robi się zbyt wysokie ciśnienie (bardzo twarde węże) , to sprawdź czy termostat otwiera się i podaje na chłodnicę (górny gruby wąż pod cewką zapłonową ) . Oraz czy załącza się wentylator chłodnicy (przy jakiej temperaturze według wskaźnika).Jeżeli to nie tajemnica to od jak dawna posiadasz ten samochód?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2010
    Skąd
    olsztyn
    Postów
    81
    Auto
    brava 1.6 16v
    Na bank masz zepsuty termostat!!Jest cały czas zamknięty dlatego wzkazówka od temp. szybko idzie do góry.Dla pocieszenia dodam że najprawdopodobniej masz rozbieralny termostat i koszt naprawy będzie niewielki
    ps.O co chodzi z tym podpisem ///Marea 1,6/16v/103KM/160kkm/'97///
    Respect 4 mcszak.
    mcszak
    brava 1.6 16v
    1998r

  12. #11
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    do tego podpisu z automatu wskakuje login przeglądającego wątek.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Q.., masz racje mój błąd za szybko przeglądałem posta. dlatego pisałem mu żeby zobaczył jak ma się sprawa z chłodnicą bo przeczuwałem że coś z układem chłodzącym jest nie tak. dzięki za poprawienie.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2009
    Skąd
    WJ/WKZ
    Wiek
    29
    Postów
    23
    Auto
    Mare 1,6 16v 103km
    Temperaturę silnika sprawdzałem na dotyk, otwierałem maskę i patrzyłem co się tak grzeje, przepustnica gorąca, sam silnik, można powiedzieć, letni, a wskazanie temp. silnika zbliża się do połowy, dlatego to mnie zdziwiło. Dziś pojeździłem trochę i zauważyłem, że na początku temperatura rośnie powoli, potem dochodzi do połowy i zaczynają się wahania. To zaczyna spadać to wzrastać. Co mnie jeszcze zmartwiło to specyficzny zapach, który chwilami czuć spod maski, jakby coś się mocno zagrzało, przegrzewało.

    Auto jest w rodzinie od końca 2001 roku, osobiście jeżdżę nim od początku 2007. Nigdy nie było żadnych większych problemów, z tego co pamiętam termostat był już raz wymieniany.

    Coś mi się przypomniało. Ostatnio miałem dziwną sytuację. Otóż przyszedłem do garażu i próbuje uruchomić auto, nie udało się, coś go zdusiło. Potem próbowałem uruchomić znów i nic w ogóle nie chciało iść, co było dziwne bo dzień wcześniej auto pracowało bez zarzutu. Z racji tego, że nie znam się za bardzo na tym co siedzie w aucie to jedyny pomysł jaki przyszedł mi do głowy to odpalić go z kabla. Podłączyłem do drugiego auta, ale też nie chciał od razu odpalić, dopiero po kilkunastu przekręceniach. Później pracowało bez zarzutu i nie było problemów z temperaturą silnika. Myślicie, że to miało jakiś wpływ na obecną sytuację? Dziś jadę w dłuższą trasę, zobaczę jak się auto będzie zachowywać.
    [color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color][color=darkred]Marea 1,6/16v/103KM/175kkm/'97[/color][color=green]/[/color][color=grey]/[/color][color=red]/[/color]

  15. #14
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    jezeli przepustnica jest ciepła podczas rozgrzewania silnika to dobrze ale musisz poczekac do załączenia wentylatora i wtedy zobaczyc na wskaźniku jakie jest położenie strzałki - ja wczoraj jadac po trasie strzałka od wskaźnika wahała mi sie 1cm poniżej i 1cm powyżej połowy wskaźnika i przy położeniu powyżej 1cm to załączam mi sie wiatrak i schładzał płyn - tylko ze mam jeszcze założoną osłone zimową i uszkodzony termostat tzn non stop otwarty - na zime nie dobrze , na lato dobrze
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  16. #15
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Jeżeli dotykasz ręką (jak podejrzewam ) części aluminiowej z tymi czterema odnogami , to jest to kolektor dolotowy i powiedzmy w stosunku do temperatury silnika i szybkości jego nagrzewania kolektor się "nie grzeje"- tym się w ogóle nie sugeruj. Co do prędkości nagrzewania to raczej inna sprawa. wskaźnik może "skakać" w czasie otwierania i zamykania się termostatu . Sprawdź ,jak silnik się nagrzeje , czy załącz się wentylator chłodnicy (oczywiście przed domem , a nie podczas jazdy). W najlepszym wypadku sytuacja jest spowodowana wiosną (temperatura na zewnątrz jest dużo wyższa niż miesiąc temu) , Może być uszkodzony termostat , lub czujnik temperatury , jeżeli jednak węże robią się twarde a w okładzie "przybywa" po nagrzaniu płynu chodzącego - może zwiastować uszkodzenie uszczelki pod głowicą . Nie należy jednak wpadać w panikę i przyjmować zaraz czarnego scenariusza. Jeżeli nie jesteś w stanie sam sprawdzić czy włącz się wentylator i czy nie "puchną" węże ,to może ktoś z forum z twojej okolicy jest w stanie pomóc lub kogoś polecić. Jest na forum program assistance .


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  2. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  4. [blachy] dziura do silnika???
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2008, 22:41
  5. [CLIP] Przypadkowe gaśnięcie silnika, zła jego praca
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2008, 19:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik fiat brava 1 6 16v

fiat bravo silnik 1 6 16v zdjecieczujnik temperatury fiat mareabrava silnikelementy silnika fiat sienacujnik temperatury silnika fiat 1.9 diesfiat brava 1 6 97 termostatsiena1.6-silniktermostat fiat brava schematfiat palio weekend 1.6 16v silnik schematbudowa silnika brava 1.8fiat bravo 1.6 16v jaki olejbudowa silnika fiat marea schematsilnik 1 6 16v fiat sienasilnik mareafiat brava wysoka temperatura silnikaTERMOSTAT FIAT BRAVO BRAVA MAREA 1.6 16V 1 czujnikmareasilnikyoutube silnik fiata brawa budowabudowa silnika fiat brava 1.6 16vczujnik temperatury silnika mareatermostat fiat bravo 1 6
http://www.iparts.pl