Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT

    [osprzęt silnika] Świszczy piszczy

    Witam
    Mam problem w swoim Bravo 1.9JTD ze świstami i piskami dobiegającymi z okolicy paska alternatora. Piszczy na biegu jałowym i do około 1,5-2tys obrotów. Czasami (chyba po deszczu) przestaje. Po przeszukaniu forum wydaje mi się że to pasek lub napinacz paska. Auto ma prawie 200tys przebiegu (ja przejechałem około 25tys) i nic mi nie wiadomo o wcześniejszej wymianie paska. Czy trzeba wymienić cały napinacz czy można samą rolkę napinacza? Wymienić od razu pasek i napinacz czy zacząć od samego paska? I moje główne pytanie - jak to zrobić samemu? Wszyscy piszą że to 10min roboty. Tylko mi się wydaje że tam jest za mało miejsca żeby cokolwiek odkręcić. Prośba o jakiś schemat lub fotorelacje co odkręcić i, z której strony się tam dostać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    matejko, na wstępie to wymień sam pasek bo może jest już zużyty i nie potrzebnie będziesz pchał się w koszty.
    Ja osobiście pasek ściągałem bez koła i osłony za nim i przez to widziałem go w całości (pod czas wymiany rozrządu)
    Potrzebny jest klucz 15 i kawałek rurki.Zakładasz klucz na śrubę którą przykręcone jest łożysko do napinacza a na klucz kawałek rurki żeby się nie wysilać zbytnio i przekręcasz go (o ile dobrze pamiętam) w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.Pasek się luzuje i drugą ręką go zwalasz.Potem zakładasz nowy i sytuacja się powtarza.
    Dobrze jest mieć kogoś do pomocy.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT
    Ok, postaram się sam to zrobić i nic nie zepsuć
    A jakiej firmy pasek polecacie? Inwestować w drogie firmowe czy bez różnicy?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Przedwczoraj przerabiałem ten temat. Rolka + pasek wielorowkowy +robocizna =180 zł w serwis Bosch.
    Rolka faktycznie świszczała, pasek został zmieniony przy okazji dla świętego spokoju. Napinacz wg. mechanika był OK.
    Pasek f-my Bosch, rolka Rouville.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Gatesa bądź boscha będzie oka.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    co do samodzielnej wymiany paska to za wymianę mechanik skasował mnie na 10 zł więc jeśli chce się ktoś w to bawić to wyłącznie dla własnej satysfakcji. na razie wymiana paska wielorowkowego pomogła, zobaczymy co będzie za kilkaset kilometrów.


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:51
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  5. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana pasek wieloklinowy fiat panda 1.3 multijet

fiat brava piszczy

marea 1.9 jtd piszczy

lancia lybra piszczy pasek

fiat marea 1.9 jtd piszczy pasek

JAK WYMIENIC ROLKE INAPINACZ W FIACIE MAREI

piszczy cos lybra 19 jtd

alternator fiat piszczy

piszczenie rolki od alternatora lancia lybra

fiat bravo piszczy

silnik lancia lybra 1.9jtd pasek alternatora schemat

fiat bravo 1.6 multijet piszczy

fiat marea 1.9 jtd piszczy

pasek wielorowkowy lancia lybra schemat

piszczy alternator fiat bravo

fiat brava 1.6 16v piszczenie

fiat brava piszczy pasek czy rolka

fiat brava piszczy pasek

http://www.iparts.pl