Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2010
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 TD

    [osprzet silnika] Przepływomierz

    Witam wszystkich, moje objawy:
    -duże spalanie (ok.10l)-myślę że jak na małego diesla to zdecydowanie za dużo
    -dymienie na czarno- dosłownie sadza... czyli za duża dawka
    -od czasu do czasu zapalająca się marchewka, podobno od przepływomierza...
    -utrata mocy

    Autko odpala normalnie, z pół obrotu rozrusznika marchewa pojawia się często przy redukcji biegu.. a ostatnio, miałem tak jeden dzień zapaliła się na stałe i gasła powyżej 1500 obrotów.
    Moje pytanie, czy może być to przepływka? Czy to spalanie, dymienie, brak mocy to może być to? Jak ja sprawdzic? Jak pojechałem na kompa to mechanik stwierdził że to jest "czysty" diesel i że komp nic nie wykaże czy to prawda?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Re: [osprzet silnika] Przepływomierz

    Cytat Napisał mateush02
    Jak pojechałem na kompa to mechanik stwierdził że to jest "czysty" diesel i że komp nic nie wykaże czy to prawda?
    Zmień mechanika - jeżeli jest marchewka to znaczy, że coś ją zapala. Coś czyli komputer. Zapala to znaczy, że wykrywa błąd. Wykrywa błąd znaczy, że można go odczytać z pamięci ECU..

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2010
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Chyba do ASO się przejadę na kompa
    ale jak myślicie, czy te objawy mogą na to wskazywać?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Do aso bym nie jechał ze względu na koszty.. Za pieniądze które byś musiał dać w ASO możesz kupić kabel od Viakena i FESem sam sobie odczytać błędy i parametry.. Twój silnik obsługuje bo koledze taki spinałem..

    [ Dodano: 2011-05-25, 17:50 ]
    A co do objawów ja się nie wypowiem - niestety nie jestem w tym temacie kompetentny

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2009
    Skąd
    Łukanowice
    Postów
    28
    Auto
    Marea Weekend 1.9 jtd hlx
    Witam.
    Mam bardzo podobne objawy a potem doszedł problem z odpaleniem ciepłego silnika. U mnie to prawdopodobnie pompa wtryskowa - jutro będę wiedział na 100%. Pozdrawiam

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak, może to być m.in wina przepływki, proponuje jak zawsze na początek burzę mózgów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    wrocław
    Postów
    178
    Auto
    marea wekend 1.9td 74kw
    W naszych maryśkach marchewkę zapala tylko ta mała pierdoła na pompie paliwowej ja u siebie miałem wszystko odpięte i marchewka się nie zapaliła.Kiedy odkręciłem tego malego ppierdołe na pompie dopiero zapaliła się marchewka.Mam uszkodzony wtrysk matkę i też nie świeci,nawet nie dymi bardzo dopiero na małym biegu gdy przekroczę 3500 obrotów,zato ma tak potęrznego mułe że szok,spalanie chyba nie za duze 8l po mieście na 54litrach przeciętnie robię 760kilometrów

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2010
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    No i zapaliła się na stale.... tzn po przekroczeniu 1500 obrotów gaśnie...
    co to będzie Panowie? Nie ma u mnie mechanika z kablem, co do kogoś zajade to twierdzi że nie ma takiej wtyczki... wszystkie warsztaty obleciałem... Chyba ASO zostaje...
    Załączam film:
    http://www.youtube.com/watch?v=Wu7sfL4YKQIklik

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2010
    Skąd
    NOWY SACZ
    Postów
    15
    Auto
    BRAVA 1.9 TD 100 SX
    Panowie:

    Po pierwsze : przepływomierz w TD100 w żaden sposób nie oddziaływuje na dawki itp oraz spalanie, tylko i wyłącznie steruje zaworem EGR.

    @mateush02:
    Podłącz się pod komputer (kabel z allegro z przejsciowka mozesz kupic za 60 zł).
    Jeżeli wyskakuje marchewka to może np czujnik położenia wału? Wtrysk sterujący, lub elektrozawór kąta wtrysku na pompie.
    Podłączając komputer i robiąc przejazd testowy dowiesz się w 80% co dolega twojemu bravolotowi.

    @bondzik88 - u ciebie na 90% masz walniety czujnik położenia wału korbowego - objaw zgadza się z tą usterką.

    @mateush02 - widze ze masz ustawione 1000 obr/min? czy wskazowka temperatury trzyma ci się na połowie po nagrzaniu? wg mnie za wysokie masz obroty - możesz mieć ssanie włączone, jeżeli komputer widzi zbyt niską temperaturę

    Spalanie 10l/100km - zróbcie prosty test: jedźcie na 4 biegu, wyrównajcie obroty do np 1400, i wciśnijcie pedał gazu do dechy - obserwujcie lusterko kierowcy, jeżeli samochód zacznie kopcić, ale np od 2200-2500 obrotów kopcenie będzie mniejsze - uwalony booster "zawór turbo" - częsta przypadłość w TD100.

    Drugi test: ściągnijcie pokrywę silnika, na kolektorze dolotowym na samej górze będzie otwór oraz rurka gumowa która idzie do tyłu pompy, odłączcie ją, zaklejacie dziurkę w kolektorze, przejedzcie się samochodem :
    -jeżeli samochód jest mega muł, ale przy przyspieszaniu nie kopci - zawór turbo OK
    - jeżeli samochód jeździ tak samo, przy przyspieszaniu kopci mniej - zawór turbo uwalony i pompa jeszcze daje za dużą dawkę.

    Booster czy zawór turbo, odpowiada za zwiększanie dawki wraz ze zwiększającym się ciśnieniem pompowania turbiny, niestety zdarza się jego zacięcie, i teraz w zależności w jakiej pozycji się zaciął:
    - pozycja minimalnego doładowania: samochód ma "muła", mało pali
    - pozycja maksymalnego doładowania: zawsze macie dawke tak jakbyście jechali na 4 tysiącach obrotów, samochód wtedy kopci, nie jest elastyczny i pije cały czas 10l/100
    - najgorszy przypadek: zacięcie w połowie kopci na niskich obrotach, ale wyżej nie ma elastyczności

    Test na elektrozawór kąta wtrysku na pompie : odpalając samochód na początku jak świeci sie lampka diód, przez ten czas coś powinno cykać pod maską (to cyka ten elektrozawór), jak cyka żadko albo wogóle - no to uwalony jest


    Ogólnie nasze bravoloty są zbudowane prosto jak cep.... ale niestety dla większości mechaników td100 z lucas'em to czarna magia.... a tak naprawde to samochód niesamowicie prosty.
    Nie ma problemów z przepływką, egr'em itp. Wszystko mechaniczne.

    Najbardziej newralgiczne punkty to: zawór tubo , elektrozawór wtrysku, sama pompa (chociaż to b.żadko)

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2010
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Tak, obroty cały czas się tak trzymają, a wskazówka temperatury zawsze max 4 kreski, chyba że duży korek... (termostat wymieniony)
    Auto wg mnie ma muła, od czasu do czasu czuć że jedzie, a nieraz gaz w podłoge i nic :/
    Na pełnym baku przejechałem niecałe 600 km... :/
    Żaden mechanik u mnie nie chce się tego podjąć, niestety...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2010
    Skąd
    NOWY SACZ
    Postów
    15
    Auto
    BRAVA 1.9 TD 100 SX
    Nie spodziewaj się cudow ze każdy mechanik się za to weźmie...... sam sie uzbrój w kabel, zdiagnozuj sobie samochód i zrób testy które napisałem.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2010
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Najbardziej chodzi mi o tą marchewke, chciałbym to jak najszybciej zrobic i pozbyc się niestety bravo.

    Udało mi się ją zgasić, przytrzymałem gaz na 1100 obr. przez ok 10 sek. puściłem i zgasła, jak narazie się nie pojawiła

    [size=2][ Dodano: 2011-06-04, 11:26 ][/size]
    No i pojawiła się ponownie, po ok. 10km, zgasiłem tak samo.
    Moje pytanie brzmi, od czego dokładnie ona jest? Jedni piszą że przepływka, inni egr, jeszcze inni wtryski (ale podobno nie są sterowane elektronicznie...),czujnik położenia wału.., a jeszcze jest wersja o małej pierdółce na pompie, cokolwiek to ma być...
    help

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak wyżej już pisano - KUP SOBIE KABEL I SAM DIAGNOZUJ - nikt Ci nie wywróży..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2010
    Skąd
    NOWY SACZ
    Postów
    15
    Auto
    BRAVA 1.9 TD 100 SX
    Cytat Napisał mateush02
    Najbardziej chodzi mi o tą marchewke, chciałbym to jak najszybciej zrobic i pozbyc się niestety bravo.

    Udało mi się ją zgasić, przytrzymałem gaz na 1100 obr. przez ok 10 sek. puściłem i zgasła, jak narazie się nie pojawiła

    [size=2][ Dodano: 2011-06-04, 11:26 ][/size]
    No i pojawiła się ponownie, po ok. 10km, zgasiłem tak samo.
    Moje pytanie brzmi, od czego dokładnie ona jest? Jedni piszą że przepływka, inni egr, jeszcze inni wtryski (ale podobno nie są sterowane elektronicznie...),czujnik położenia wału.., a jeszcze jest wersja o małej pierdółce na pompie, cokolwiek to ma być...
    help

    Chłopie, wchodzisz na forum i żądasz od razu odpowiedzi..... jak ci się nie chce robić sprawdzać, to oddaj samochód na złom, a nie fochuj.

    Powtórzę jeszcze raz - komputer / albo mądry mechanik który ma chociaż troche oliwy w głowie i wie jak działają silniki diesla turbodoładowane na lucas'u (swoją drogą te pompy są w chyba 4 innych modelach aut na rynku więc to nie jest tak że tylko fiat to sobie wymyślił).
    Omijaj mechaników którzy mówią : "mogłeś kupić sobie głolfa"
    Mechanik ma do pomierzenia raptem 3-4 czujniki, sprawdzenie EGR'a który defacto jest na wierzchu i już gościu może dać wstępny werdykt

    A ta marchewka to nie jest cudowne światełko które jak się zaświeci to wiadomo że na 100% padła jedna rzecz która jest małą pierdołką, i jeszcze najlepiej żeby kosztowała 10zł na alle**o....
    Marchewka sygnalizuje że coś się dzieje nie tak z układem wtryskowym, w zestaw całego układu wtryskowego z fiacie wchodzi tylko około 10 podzespołów..... my na tym forum w celu przybliżenia - opisaliśmy pare typowych przypadłości.

    Myślisz że jak kupisz głolfa TDI to będziesz miał mniej problemów ? w VW TDI są inne problemy czasami 2x droższe, i do tego nawet szamani z ASO czasami nic nie mogą zrobic.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2010
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi kupiłem kabel, jak przyjdzie to polookam sam.
    Pozdrowienia


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Przepływomierz czy wtyczka? Punto 1.9 JTD 2000
    Napisany przez paszko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-11-2010, 11:42
  3. [osprzęt silnika] problem z przepływomierzem
    Napisany przez sedes na forum Sedici
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-03-2009, 13:57
  4. gdzie wogóle sie znajduje przepływomierz fiat bravo 1.9 td
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 16:33
  5. Turbina? przepływomierz?
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-08-2008, 22:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przeplywomierz fiat brava

bravo przeplywomierz

jakie sa objawy jak jest uszkodzony wtrysk sterujacy fiat bravo td

fiat marea td objawy uszkodzonego boostera

przeplywomierz fiat 1.9 td

http://www.iparts.pl