Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2010
    Skąd
    częstochowa
    Postów
    47
    Auto
    Fiatm marea 1.9TD

    [osprzęt silnika] potrzebna pomoc

    witajcie.
    Mam Marysie 1.9td

    wczoraj wracałem z pracy i coś zaczęło mi bardzo tłuc pod maską. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik i zobaczyłem, że pasek idąc po lewej stronie silnika(stojąc przed maską, patrząc na silnik) jest w strzępach. Nie zerwał się...ale jakby i pękł po długości.
    Teraz pytanie Co to za pasek rozrząd czy klinowy?

    pozdrawiam i czekam na szybką odp-o 16 potrzebuję sprawne auto



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Klinowy - rozrządu jest pod osłoną - nie mógłbyś go zobaczyć
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2010
    Skąd
    częstochowa
    Postów
    47
    Auto
    Fiatm marea 1.9TD
    sprawa się wyjaśniła.
    Napinacz był minimalnie pochylony na zewnątrz, przez co zrzucał pasek.
    Pasek został ścięty przez rant tego dolnego koła, przy okazji zrywając całe wygłuszenie, które było zaraz obok paska:/

    pasek 50+napinacz 190+ nie wiadomo ile robocizna:/

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No niestety napinacz to nie jest tania sprawa, pasek polecam Contitecha..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    przy okazji wymienił bym wszystkie rolki ,, za jedną robocizną i kosztami.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2010
    Skąd
    częstochowa
    Postów
    47
    Auto
    Fiatm marea 1.9TD
    teraz kupiłem bosha-conti się rozpadł po 2 dniach jazdy

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja jeżdżę na Contitechu już jakiś czas i nic się nie rozpada.. Słyszałem opinie o pewnej partii pasków Gates że się rwały. O Continentalu słyszałem wiele dobrych słów od wielu mechaników.. Pasek to jedno - trzeba go odpowiednio założyć i napiąć..

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Zgadzam się z lukq, warto wymienić także rolki.
    Ok 10kkm temu zmieniłem pasek i napinacz i już się zerwał - zatarła się plastikowa rolka prowadząca.
    Marea 1.9 TD

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    My mówimy o pasku rozrządu czy klinowym bo już zgłupiałem.. Przy pierwszym regułą jest wymieniać od razu wszystko, z klinowym to nie wiem czy warto - cena napinacza jest wysoka (wyższa niż do rozrządu) a ryzyko w razie zerwania paska klinowego jest hmm.. żadne.. Tak mi się wydaje.. Oczywiście osłuchać, obejrzeć napinacz ale w razie gdyby wydawał się na 100% dobry ostawiać.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Tyle, że przeważnie po większym przebiegu rolka na napinaczu, oraz rolka sztywna prowadząca mogą po prostu hałasować i ja chociażby z tego względu na wiosnę zajmę się tym paskiem bo mnie każdy zbędny hałas irytuje w samochodzie Sama rolka prowadząca ok. 35zł więc przy cenie 150zł za napinacz warto też tą rolkę wymienić za jednym zamachem jak już koledzy pisali

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    U mnie też napinacz padł od paska klinowego przez co go zrzucało i cięło to naprawa kosztowała ok. 1500zł :/

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Marcin91
    U mnie też napinacz padł od paska klinowego przez co go zrzucało i cięło to naprawa kosztowała ok. 1500zł :/
    pytanie mam co pasek klinowy ci nabałaganił że taki koszt naprawy??
    chyba że pomyliłeś klinowy z rozrządu to wtedy by się zgadzało

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Miałem wymieniany wtedy pasek wielorowkowy (w sumie 2 razy, bo po 100km nowy pasek ścięło), napinacz, koło pasowe wału, a pasek wciął się gdzieś w aparat zapłonowy czy coś takiego i tam wyrwało się coś, że samochód zgasł i nie mógł odpalić, a jeszcze mechanik w miarę drogi był, co prawda samochód był w bardzo dobrych rękach, ale mechanik wiedział ile za to wziąć Możliwe, że wymiana alternatora była w ten koszt wliczona, ale to nie więcej jak 150zł, bo był zakładany używany.


 

Podobne tematy

  1. Jestem na kupnie fiata bravo 1,8 16v prosze o pomoc
    Napisany przez Marcin84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-08-2014, 09:22
  2. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  5. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pasek wieloklinowy fiat marea 1.9td

pasek wielorowkowy bravo 1.9 td schemat

marea zrywa pasek

schemat paska wielorowkowego fiat marea 1.9 td

fiat marea silnik pasek klinowy

jak zalozyc pasek klinowy fiat bravo 1.8 16v

pasek wielorowkowy bravo 1.8 16v jak zalozyc

rozmiar paska klinowego fiat bravo

pasek wielorowkoelwy bravo 1.9 td

napinacz paska marea 1.9 td

osprzet silnika potrzebny do odpalenia fiat punto

fiat marea td zerwany pasek klinowy

rozmiary paska wieloklinowego fiat brava 1.2 16v

paski wieloklinowe conti bravo 1

fiat siena 1 9td pasek pk jak jest zamontowany

fiat bravo 1.9 td 75 napinacz paska klinowego

fiat marea 19 td alternator

pasek na osprzet bravo 1.9td

fiat bravo pasek klinowy zrywa sie

http://www.iparts.pl