Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    71
    Auto
    Marea 1.9 JTD 105KM
    Rocznik
    2000

    [osprzęt silnika] Piszczenie

    Panowie macie takie autka dłużej ode mnie więc proszę o poradę.

    Odpalam rano silnik, na niskich obrotach piszczy w okolicach paska wielorowkowego. Po długim nasłuchiwaniu, wywnioskowałem że bardziej u dołu i tyłu silnika. Idąc starą metodą popsikałem pasek wodą i ucichło. Minął jakiś czas i piski powróciły, ale teraz są cwańsze i piszczą nawet na gorącym silniku i co ciekawe teraz na wyższych obrotach a na niskich cichną. Chce zacząć od najmniejszego kosztu i wymienie pasek. ( tylko jak to zrobić ? nie wiem jak uporać się z samonapinaczem. Jest strasznie mocny.) Czy może przy okazji zdjętego paska powinienem się czemuś przyjrzeć? osłuchać ? popukać ?

    Poproszę o łopatologiczne wyjaśnienie co i jak po kolei



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Napinacz jest tak zrobiony że możesz do zluzować odpowiednio dużym kluczem, tzn nie odkręcić tylko zadziałać przeciw sprężynie i zdjąć pasek.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    71
    Auto
    Marea 1.9 JTD 105KM
    Rocznik
    2000
    Czyli dobrego pomysła miałem, próbowałem nagiąć go trzonkiem od młotka, ale mi się ześliznął i trochę się przyznam porezałem sobie dłoń Coż jak to mawiają "krew się leje, znaczy robota dobrze idzie"

    Poczytałem tu i ówdzie i zdurniałem do reszty. Czy napinacz powinien wibrować( czyt. bardzo szybko rusza się góra dół) na wolnych obotach? czy w kole alternatora jest jakieś sprzęgło?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Paski nie pomogły, wymieniłem wszystkie paski i dalej na zimnym piszczy, tak śwista. Ktoś mówił może o uszczelniaczach zaworowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2009
    Skąd
    Sędziszów Młp
    Postów
    26
    Auto
    Marea 1.8
    W mojej Marysi też jest taki pisk. Przy uruchomieniu i nagłej zmianie obrotów. Ale wydobywa sie on z pompy wspomagania. A znajomy mechanik przy wymianie rozrządu i paska wieloklinowego powiedział, że działać będzie. Więc sie tym nie przejmuje, bo gdy obroty są stabilne nie piszczy.


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  2. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  3. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  4. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 20:27
  5. Piszczenie kół przednich
    Napisany przez andrzejczeski na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-05-2008, 17:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo piszczenie na niskich obrotach

Pompa wspomagania piszczy fiat brava

http://www.iparts.pl