Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez byrrt
  • 1 przez lukq

Temat: [osprzęt silnika] pasek rozrządu  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    86
    Auto
    Marea WEEKEND 1.9TD

    [osprzęt silnika] pasek rozrządu

    zachciało mi się wymienić pasek rozrządu i zamierzam zrobić to sam jak myślicie czy dam radę jako takie pojecie mechaniczne mam a co ciekawe nie mam problemów z naprawą typowo mechanicznych części auta jak klocki szczęki itp.ale rozrządu sie boję ale jak dacie mi kilka rad to pewnie się zdecyduję no i oczywiście co oprócz paska nalezy jeszcze zmienić na pewno napinacz prosze was napiszcie w punktach bedzie łatwiej pozdrawiam
    bercik



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Zmieniasz napinacz, rolke i sam pasek.

    Do tej operacji trzeba mieć już jakie takie narzedzia, obejdzie się spokojnie bez kanału. Znaki do ustawienia masz na wale korobowym i na wałku rozrzadu, pompa wysokiego ciśnienia jak założysz tak moze być.

    - odkręcasz górne mocowanie silnika
    - podnosisz auto z prawej z przodu na podnośniku
    - sciągasz koło i osłone pod kołem
    - luzujesz napinacz i sciagasz pasek wieloklinowy
    - odkręcasz koło pasowe na wale korbowym
    - odkręcasz osłony rozrządu ( po wcześniejszym ustawieniu wału na znak bo znak odpowiadajacy temu z wału jest na obudowie rozrządu)
    - poluzowujesz napinacz od paska rozrzadu
    - sciągasz pasek
    - odkręcasz rolke i napinacz

    Montaż w odwrotnej kolejności.

    Z napinaczem od paska trzeba uważać bo wstępnie trzeba go naciagnać tak żeby taki ząbek co on ma, siadł w rowek w bloku silnika. Inaczej paska nie napniesz i bedzie luźny. Z napięciem to trzeba z wyczuciem, wstepnie naciagnać, reszte napnie tyle ile trzeba sam napinacz.

    Z narzędzi mniej typowych potrzeba klucze typu RIBE nie mylić z torksami czy imbusami bo to co innego. Ponadto klucz 32 alby 36 ( nie pamietam) do zluzowania napinacza od paska PK. Komplet nasadek i w zasadzie to powinno starczyć.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1
    Auto
    Bravo GT TD100

    Pasek wieloklinowy

    Witam wszystkich jestem "zielony na forum" ma może ktoś jakieś bardziej szczegółowe dane o wymianie paska wieloklin-owego i rozrządu. Dzięki

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A co chcesz dowiedziec sie bardziej szczegolowego od tego co napisalem powyzej pasek pk w zasadzie luzujesz na napinaczu i sciagasz montaz odwrotnie i to cala filozofia.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2012
    Skąd
    silesia
    Postów
    14
    Auto
    Marea 1.9
    Witam, by nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj, planuje wymianę rozrządu,
    na allegro jest taki zestaw:
    W skład zestawu za 335pln wchodzi :
    -pasek rozrządu DAYCO producent na oryginał
    -napinacz Dayco producent na oryginał
    -rolka SKF
    -pompa wody DOLZ

    czy te części są dobre jakościowo, mam nadzieje że sprzedawca
    nie ma podróbek robionych w stodole
    Sprzedawca ma sklep stacjonarny, nick allegro danielsklep
    proszę o opinie w sprawie części oraz sprzedawcy jeżeli ktoś robił
    zakupy ( oryginalne czy podróbki )
    Pozdrawiam

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał jack black Zobacz post
    czy te części są dobre jakościowo, mam nadzieje że sprzedawca
    nie ma podróbek robionych w stodole
    Części są spoko, bym się nie zastanawiał
    jack black lubi to.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jak kupisz wszystko SKF, pasek conti to wyniesie to Ciebie trochę więcej, ale bedziesz spokojny
    jack black lubi to.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Łukasz Dayco to też jedna z wiodących firm tak więc już nie wybrzydzaj Jedynie ta pompa może mogłaby być firmy SKF ale tez bez przesady..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Oj,jakoś mam ten sam silnik i wszystko 2 raz SKF i naprawdę nie mogę złego zdania powiedzieć

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  2. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  3. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  4. Pasek klinowy alternatora
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2008, 08:28
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brawo 1.9 pasek ok schemat

jak naciagnac napinacz fiat 1 9

jak wymienic rozrzad marea 1 9 TD

oryginalny rozrzad bravo 1.9td

rozrzad w fiat bravo 1.9td

zalozenie napinacza rozrzadu fiat marea

wymiana paska marea tdwymiana rozrzadu fiat 1.9 tdustawienie paska rozrzadu fiat marea tdschemat rozrzadu bravo 1.9 tdfiat marea silnik pasek klinowy
http://www.iparts.pl