Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD

    [osprzęt silnika] Dziurka w wydechu

    Witam!Mam maly problem-zlaczka elastyczna wydechu juz leciutko puszcza i nie wiem czy to naprawiac teraz czy poczekac do po zimie. Auto mam od niedawna i przy sprawdzaniu doladowania turbiny okazala sie ,ze dmucha na 1,56 bara a podobo powinno 1,7...przyczyna lezy w jest dziurce w zlaczce elastyczne czy szukac czegos w kolektorze wylotowym(podobno dzwiek wskazuje na kolektor-tak mi powiedzial tlumikarz). Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    136
    Auto
    Bravo GT JTD
    Normalnie powinno ci dmuchac 1,1 bara,wiec jeżeli masz wiecej to teoretyczniej samochód powinien lepiej jeżdzic ,co prawda za duze ciśnienie w cylindrach potrafi namieszac,a do tego można uszkodzic membranę w pompie wtryskowej.
    przyczyna nie tylko może leżec w kolektozre ,ale jeszcze sprawdz zawór upustowy od turbo.
    Fiat Bravo GT JTD 2000r

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Racja na wolnych jest niecałe 1,1 a maxymalnie cisnienie jest 1,56...radzie bawic sie z tym wydechem teraz czy raczej poczekaci na spokojnie po zimie...Z gory dzieki i pozdrawiam

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Toma$z
    Normalnie powinno ci dmuchac 1,1 bara,wiec jeżeli masz wiecej to teoretyczniej samochód powinien lepiej jeżdzic
    Wyższe ciśnienie nic nie da jesli nie podleje więcej paliwka, poza tym JTD czasem nie powinien mieć więcej niż 1,1bara ?

    Cytat Napisał Toma$z
    do tego można uszkodzic membranę w pompie wtryskowej.
    W jtd nie ma przecież pompy wtryskowej .....



    Cytat Napisał szela
    przyczyna lezy w jest dziurce w zlaczce elastyczne czy szukac czegos w kolektorze wylotowym(podobno dzwiek wskazuje na kolektor-tak mi powiedzial tlumikarz)
    Co ma wspólnego dziura w wydechu z ciśnieniem doładowania ? tyle co piernik z wiatrakiem. Jesli masz taki duży boost to albo masz zacięty westgate, lub uszkodzony do niego wężyk. Natomiast jeśli masz turbo ze zmienną geometrią to mogą być zaciete kierownice.

    Podaj jaki masz typ silnika, CF2 czy CF3

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Silnik mam JTD 105 koni-jaki tym nie mam pojecia. Mechanik powiedzial,ze bez zmniennej geometri lopatek i ze te zmiany w cienieniu nie sa zadurze i,ze moze to podowac dziurka w wydechu-jest to logiczne bo skoro nie wszyskie gazy wylotowe ide na turbine to slabiej dmucha...

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    jest to logiczne bo skoro nie wszyskie gazy wylotowe ide na turbine to slabiej dmucha...

    Żeby było to logiczne to musiałbyś mieć dziure w kolektorze bo do niego turbina jest przykręcona. A dalej to już nie jest istotne, możesz i bez wydechu jeździć a turbo bedzie dmuchać.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    136
    Auto
    Bravo GT JTD
    Cytat Napisał Hipo
    Toma$z napisał/a:
    do tego można uszkodzic membranę w pompie wtryskowej.


    W jtd nie ma przecież pompy wtryskowej .....
    Sorry mój błąd ops:
    Cytat Napisał szela
    to logiczne bo skoro nie wszyskie gazy wylotowe ide na turbine to slabiej dmucha...
    Jak słabiej dmucha jak masz większe cisnienie niż powninno byc?I turbo nie ma nic z wydechem wspólnego.
    Fiat Bravo GT JTD 2000r


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:51
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  5. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl