Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 37 z 37

Temat: opony na zime  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał poochaty
    oczywiscie ze zimowka jest mieksza co wcale nie oznacza, ze na suchym aswalcie przy mrozie ta jej miekkosc jest potrzebna...
    No to teraz przeczytaj o co się ciagle toczy dyskusja, o wyższość letniej nad zimówką na mokrej drodze przy +2*C



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2008
    Skąd
    Nowa Ruda
    Postów
    71
    Auto
    MAREA WEEKEND 1,9 JTD
    Testy testami, we wszystkich jest trochę bajek bo takie instytucje ktoś zawsze utrzymuje, ale fakt jest jeden jak już zeszło na ADAC, ich specjaliści zalecają bezwzględnie zmianę opon na zimowe gdy temperatura utrzymuje się poniżej 10-ciu stopni. Biorąc na poważnie niektóre posty to wychodzi na to że gdy jest sucho to powinniśmy w zimie jeździć na letnich oponach on i w bagażniku wozić zimówki na felach gdyby spadł śnieg - żeby sobie szybko przełożyć kółka

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX
    Panowie zróbcie sobie SAMI prosty test... Przerabiałem go dopiero co na sobie... Przejechałem na jednych i na drugich około 1tyś km. Opony muszą mieć min 6mm bieżnika!! ;P

    Opony 215/40/16 lub jeśli inny rozmiar to odpowiednik jej... Napompowane na 2,5 Atm...
    Pojeździjcie po nierównej drodze przy temperaturze powyżej tych spornych 7' i w okolicach zera... Na mokrej i suchej drodze oczywiście... a Potem załóżcie zimówki o podobnym profilu i powtórzcie to... (Niski profil żeby bardziej czuć drogę oczywiście)

    Przejeżdzam po Stolicy dziennie min 300km (miesięcznie min 10k km po mieście) i wam powiem tylko że Hipo ma rację , a kolega który przekonuje do letnich jest kamikadze(bez urazu)...
    Na równej drodze (nieoblodzonej) różnicy dużej nie ma ale równych dróg też u nas nie ma a na każdej nierówności i koleinach stwardniała guma staje się nieobliczalna(łącznie z zachowywaniem się samochodu jak piłeczka kałczukowa) bo jest twarda i się nie "ugina" do kształtu drogi ,
    nie będę już mówił co siędziało jak w sobotę chlapa przymarzła i w nocy spadł śnieg(z taką przyczepnością jaką dały letnie - zakaz jazdy) ,
    nie licząc tego ze w okolicach zera letnie robią się okropnie głośne(nawet dochodziło do tego że klienci zwracali mi uwagę że coś mam nie tak z autem) i szybciej się zużywają...
    A i zawieszenie też na tym cierpi... Więc tak czy inaczej nie zaoszczędzicie a blacharz jest kilka razy droższy od choćby używanych zimówek...

    Pozdrawiam jeżdzących w zimę na letnich a najbardziej tych na łysych letnich...

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Zgadzam się z przedmówca, tam gdzie posolili i jezdnia jest mokra na oponach letnich jakoś można jechać, jeśli już jest jakaś gorsza droga, gdzie zalega śnieg, jest chlapa to przyczepność jest zerowa, szczególnie to czuć na abs... Ja raczej jestem zwolennikiem zmiany na zimówki, wszystkich czterech ;p

    W zeszłym roku miałem dwie przednie i kiedy zrobiła się "szklanka" ta tylna oś zachowywała się jak w tych testach, gdzie mają takie małe kółeczka doczepione zamiast kół Tyłek uciekał, z przodu dobra przyczeność. Czasami lepiej nie ryzykować i rzeczywiście zakupić choćby najtańsze oponki zimowe.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Nikogo na siłę nie przekonamy do zimówek, mam tylko na nadzieję, że przy minusowej temp i dużej wilgotności kolega forteca35 nie będzie miał awaryjnego hamowania za kimś kto ma zimówki. Ciesze się że tyle osób zmienia opony na zimę bo przez to bezpieczniej się czuje na drodze i wierze, że ten za mną też wyhamuje

    P.S.
    Może teraz "pokłócimy" się o to czy ABS skraca drogę hamowania czy nie czuję, że rozmowa też byłaby ożywiona

  7. #36
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    Może teraz "pokłócimy" się o to czy ABS skraca drogę hamowania czy nie czuję, że rozmowa też byłaby ożywiona
    Jak i z oponami, tutaj wszystko zależy od konkretnych warunków jakie rozpatrujemy. Poza tym nie wiem dlaczego uparcie ludzie twierdzą że ABS jest po to żeby skrócić droge hamowania przecież ten system powstał po to żeby auto zachowało sterowność podczas awaryjnego hamowania.

  8. #37
    waho
    Guest
    przecież ten system powstał po to żeby auto zachowało sterowność podczas awaryjnego hamowania.
    potwierdzam


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Drgania powyżej 80km/h - nie opony
    Napisany przez aramis1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 30-11-2009, 15:26
  2. Jakie kupic opony do Pandzika na lato?
    Napisany przez funny_man na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2009, 13:36
  3. Opony całoroczne
    Napisany przez aramis1981 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2009, 16:56
  4. jakie opony wchodzą na max w marei?
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-01-2009, 17:14
  5. Ścięte opony z tyłu
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 28-11-2008, 15:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brava jakie opony na zime

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl