Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    58
    Auto
    Marea 2.4 TD

    [ogrzewanie] Awaria dmuchawy

    Witam.
    Od jakiegoś czasu mam problem z nadmuchem. Czasami nie działa wcale.. czasami działa ale po paru minutach jazdy sie wyłącza... czasami na pozycji "0" wieje na maksimum.... czasami na każdej pozycji wieje na maksimum... dzisiaj autko było u elektryka... elektryk stwierdził że zepsuty jest jakiś sterownik/moduł dmuchawy... i nowy kupić można tylko w oryginalnym serwisie i kosztuje ponad 600zł... pomożecie czy to na prawde to jest powodem kłopotów??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wychodzi na to że tak ale jest opcja zrobienia tego samemu. nie wiem jak co to wytłumaczyć ale może jakoś się uda.
    siadła taka płytka na niej masz taki rezystorek i do jednego końca lutujesz drucik oplatasz rezystorek i z drugiej strony lutujesz. jeśli to jest to co myślę to pomoże. jak uda mi się zrobić lub znaleźć zdjęcie z tym czymś to wstawię.

    w kółku masz zaznaczone co wg mnie jest winą tego że tak ci się dzieje i to co trzeba owinąć drucikiem i zlutować

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    58
    Auto
    Marea 2.4 TD
    rezystorek zaznaczyłeś.... ale nadal nie mam pojęcia co z czym i w jaki sposób mam zlutować...
    powiesz mi jak to fachowo sie nazywa? może da rade kupić taką częśc używaną??

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    całą płytkę musiałbyś kupić. patent jest taki że bierzesz drucik (taki z silniczka 0.5/0.75) i opijasz tak z 5 razy ten rezystor i z obu stron lutujesz ot i cała filozofia.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    58
    Auto
    Marea 2.4 TD
    pytam jak sie ta płytka fachowo nazywa bo że rezostorka to nie kupie to zdaje sobie z tego sprawe

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jest to opornik dmuchawy. ale zrób najpierw jak mówię bo może to nie to jednak. na allegro masz tego sporo

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    58
    Auto
    Marea 2.4 TD
    elektryk mówił o koszcie naprawy rzędu 600 zł....
    natomiast na allegro te oporniki są za 50 zł.... coś tu nie halo.... poza tym mówił mi ze należy brac pod uwagę to że samochód ma klimatyzacje....
    nowa część 600 zł a używana 50? to chyba nie chodzi o te same części...

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    maverick_ice, a widzisz o klimie nic nie mówiłeś. to pewnie nagrzewnica dała ciała i tyle

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    maverick_ice, elektrykowi chodziło o sterownik klimatyzacji KLIK. Na początek zdemontuj konsolę z pokrętłami i posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne,włącznie z wtykami na sterowniku i przy opornicy do dmuchawy.Owy sterownik jest przykręcony za popielniczką pod nagrzewnicą (zaznaczyłem na czerwono)
    Skoro są takie jaja to może to być wina owego sterownika,ale trudno być tego pewnym.Jak widzisz koszt nie jest wielki,więc od Ciebie zależy czy zaryzykujesz.Trzeba by było ostatecznie sprawdzić ten sterownik w E-perze po numerach części.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Zielony, no to prawie dobrze zdiagnozowałem oby obyło sie bez większych kosztów

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Panowie to małe zaznaczone na zdjęciu kółeczkiem to jest BEZPIECZNIK TERMICZNY rezystora dmuchawy, a nie sam rezystor bo sam rezystor to jest to całe na zdjciu. Bezpiecznik ten działa na przekroczenie bądź prądu bądź temperatury nie wiem na jaką tam jest temperaturę dokładnie, ale pewnie ok. 150* i prąd rzędu 10A, kosztuje to w sklepie elektronicznym ok. 2-3zł... Można to zbocznikować drutem tak jak kolega napisał, ale można też za grosze wymienić, żeby było "elegancko", a koszt jest żaden. Wystarczy odczytać oznaczenie z bezpiecznika np. 10A 157* kupić taką część w elektronicznym za pojedyncze złotówki i przelutować, a w celu sprawdzenia można na jakiś czas zbocznikować drutem choć ja jako jedną nogą elektryk nie polecam takich zabiegów skoro można to elegancko naprawić bez kosztów Co do owijania całego rezystora drutem to musiałbym przyjrzeć się tam układowi połączeń i co tam tym mostkujesz, ale w każdym razie no tu nic nie odpowiem bo nie robiłem tego, ale wydaje mi się, że jeśli już to pomoże wymiana bezpiecznika chociaż te objawy bardziej wskazują moim zdaniem na coś innego niż sam moduł rezystora...

    Pozdrawiam

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Spajdi
    kupić taką część w elektronicznym za pojedyncze złotówki i przelutować,
    Kolego Spajdi takich elementów się nie lutuje Można to zgrzać lub skręcić śrubkami
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Hmm w teorii faktycznie w fabryce są zaciskane/zagniatane np. na tulejkach zaciskanych i to faktycznie jest bardziej fachowe, ale to zależy od temperatury na jaką są i od umiejętności lutującego generalnie da się to przylutować i nie popsuć przy odrobinie wprawy, a o innych wadach lutowania tych bezpieczników nie słyszałem poza tym, że można je uszkodzić termicznie to czy jest coś "magicznego" o czym nie wiem w tych bezpiecznikach dlaczego nie można ich lutować ? Poza tym, że trzeba lutować tak, żeby ich nie przegrzać bo go uszkodzimy ? Temperatura topnienia cyny jest przeważnie sporo wyższa niż temperatura "zadziałania" takiego bezpiecznika więc nie widzę przeciwwskazań w tym względzie, chyba, że mówię jest jakiś detal o którym mogę nie wiedzieć bo elektronikiem jako tako nie jestem, ale lutowałem już taki bezpiecznik i działa do teraz Więc IMHO jak ktoś POTRAFI lutować to sobie poradzi i nie uszkodzi tego, ale z drugiej strony racja jak ktoś potrafi lutować to nie myli bezpiecznika termicznego z rezystorem więc mogą zaciskać

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Spajdi, co prawda cyna ma wyższą temperaturę topnienia,ale po dłuższym czasie w wyższych temperaturach utlenia się,spoiwo robi się matowe i kruche.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    No tak, ale czy to zdąży się ujawnić podczas użytkowania samochodu i czy tam są faktycznie aż tak wysokie temperatury ten rezystor zapewne sporo się nagrzewa, ale szczerze mówiąc nigdy nie sprawdzałem do ilu w każdym razie znajomy elektromechanik NAGMINNIE robi mostki drutem na tym bezpieczniku normalnie lutując i jeszcze nikt do niego nie wrócił, że znowu się popsuło więc chyba tragedii nie ma, ale jak się da można zaciskać oczywiście popieram, ale nie zawsze się da i wtedy umiejętne polutowanie powinno być OK.

    Sprawę by rozwiązała cyna z Pb, która została wycofana, ALE dalej jest stosowana w medycynie i w wojsku tam gdzie elektronika musi mieć najwyższy wskaźnik niezawodności, cyna z Pb była odporniejsza na wahania temperatur i nie miała właśnie tendencji do "kruszenia" o której mówisz no i ogólnie była lepsza


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] WENTYLATOR CHŁODNICY
    Napisany przez fiaton na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-05-2023, 11:14
  2. Nie działające ogrzewanie tylnej szyby-podremontowanie
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-01-2011, 17:29
  3. Ogrzewanie lekki problem
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-11-2008, 10:25
  4. [ogrzewanie] nawien na szybe...;/
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-11-2008, 23:59
  5. Ogrzewanie tylnej szyby
    Napisany przez jarpol74 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-10-2008, 17:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rezystor dmuchawy fiat brava

naprawa dmuchawy fiat doblo

sterownik nawiewu fiat marea

bezpiecznik termiczny rezystor dmuchawy fiat marea

naprawa opornicy fiat marea

fiat palio vekend jak naprawic dmuchawe

fiat marea awaria wentylatora

rezystor dmuchawy bravo

gdzie jest opornik dmuchawy fiat marea

rezystor dmuchawy fiat doblo

fiat doblo schemat dmuchawy

fiat siena elektro wentylator ogrzewanie gdzie jest

wymiana rezystora dmuchawy fiat

fiat doblo awaria

opornica nawiewu ogrzewania meagne forum

fiat doblo dmuchawa

bezpiecznik rezystora dmuchawy fiat palio

rezystor dmuchawy marea naprawa

napraw sam marea 1.9 jtd sterownik nawiewu

rezystor fiat palio wymiana

usterka nawiewu fiat

jak zrobic opornice do dmuchawy

wymiana nagrzewnicy fiat brava

gdzie jest rezystor dmuchawy bravo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl