Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Pomorskie
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1999

    Od 90 stopni dostaje kopa

    Witam, mam problem z którym sobie nie radzę.
    Brava 1.6 16V
    Od pół roku jeżdżę na pół gwizdka
    Samochód odpala normalnie, obroty nie falują.
    Trzy razy pod komputerem i zero błędów.
    O co chodzi a mianowicie o to że silnik szarpie, praca nierówna, mocy brak.
    Na początku myślałem że chodzi na trzy gary ale to nie to, wszystko śmiga.
    Najlepsze jest to że gdy temperatura cieczy dochodzi do połowy czyli chyba 90 stopni otwiera się termostat na chwilę spadnie podejdzie znów do połowy i czary. Nagle auto dostaje kopa i chodzi bardzo ładnie.
    Wymieniłem moduł (cewke) kable, czujnik temp cieczy, mechanik dwa wtryski (czemu nie wiem)
    Silnik ewidentnie się dusi od złej dawki paliwa ale przy tych 90' wszystkie problemy znikają.
    Ja nerwów już nie mam ani na mechaników ani na to auto.

    Czy ktoś zna magiczny sposób aby odczarowac ten silnik?
    Jak szukam po necie to wszyscy mają odwrotnie, zła praca po rozgrzaniu a u mnie musi być na przekór jak na złość.

    Za wszystkie zaklęcia z góry dziękuję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Pomorskie
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1999
    Chyba trzeba pozbyć się padaki, wsparcie techniczne skończyło się jak widzę

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Sprawdź czujnik temperatury. Może być tak że masz dwa i ten od wskazań jest ok a ten od mieszanki nie koniecznie. Zobacz świece tak dla spokoju ducha a jak sam nie dasz rady to pozostaje mechanik

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Pomorskie
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1999
    Czujnik jeden, został wymieniony. Świece nie mają wpływu na to że gdy temperatura cieczy osiąga temp 90c zaczynają właściwie działać.
    U mechaników byłem dwóch, koszty poniosłem a poprawy nie zaobserwowałem.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    I tu się mylisz. Kiedyś miałem podobny przypadek i wymiana świec pomogła. Ale zrobisz jak chcesz

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2015
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Siena HL 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Mam dokladnie ten sam problem w Sienie 1.6 16v.
    Jak zimny nie da sie jechac po nagrzaniu i przełączeniu na gaz jedzie pięknie (nawet na benzynie kiedy już sie rozgrzeje.)
    U mnie zawodzi chyba pompka paliwa : przy przekręceniu zapłonu słychać jakby sie dusila. Słaba pompka i byc moze brudny lub uszkodzony regulator ciśnienia paliwa znajdujący sie na listwie wtryskowej. U mnie te dwie rzeczy sprawdze jako pierwsze jak bd mial troche wiecej czasu

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Jeszcze dwie rzeczy powodują podobne problemy: czujnik temperatury zasysanego powietrza i regulator prędkości biegu jałowego (aka silniczek krokowy). Niedziałanie czujnika temperatury powoduje błąd dawki paliwa (ECU nie ma informacji których potrzebuje, bo stare silniki nie używają MAF sensora tylko MAP plus temperatura). Silnik krokowy działa zawsze (nie tylko na biegu jałowym) i ma delikatnie zwiększać ilość powietrza w mieszance. Ale jak nie działa, albo kanał jest zapchany to tej korekty nie - a ECU o tym nie wie (w układzie nie ma czujnika otwarcie/zamknięcia kanału bypass). No, i to są właśnie "ciekawe problemy" których rozwiązanie zajmuje dużo czasu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Pomorskie
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1999
    Tylko u mnie to jest dokładnie przy 90C
    Jesli na chwilę zejdzie to znów moc silnika spada, po ponownym wejściu wskazówki na połowę skali silnik odzyskuje moc. Na pewno nie są to świece bo zostały wymienione wraz z kablami. Krokowy działa dobrze, był wyjęty i sprawdzony, pozostaje więc może ten czujnik zasysanego powietrza.
    Tylko jakie to ma powiązanie z tymi 90C


 

Podobne tematy

  1. Woda dostaje sie do srodka
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 20-10-2017, 07:55
  2. Palio weekend 1.4 dostaje za dużo paliwa dlaczego?
    Napisany przez clashus na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-05-2015, 13:10
  3. Temperatura powierza -39 stopni
    Napisany przez andyb65 na forum Multipla
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-07-2014, 13:38
  4. [układ paliwowy] Palio nie dostaje odpowiedniej ilosci benzyny ?
    Napisany przez radi. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-05-2013, 10:50
  5. Po nagrzaniu silnika dostaje wysokich obrotów.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-04-2010, 08:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl