Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996

    Ocena stopnia zużycia świec

    Mam mały problem z oceną stopnia zużycia świec. Na chwile obecną mam wkręcone Bosche FR8DC+, które za dobrane według katalogu boscha do mojego silnika. Wymienione 16 miesięcy temu, przebieg ok. 11-12 kkm (właściwie cały czas na LPG).
    Świece te mają dość nietypowy kształt, na elektrodzie masowej jest wycięcie w kształcie trójkąta.
    swieca.jpg

    No i teraz zasadnicza sprawa: świece powinny mieć znamionowy odstęp 0,9 mm, tylko jak go zmierzyć przy takim kształcie?
    Na chwile obecną między obiema elektrodami jest nieco mniej niż 0,9 mm, od środkowej elektrody do wierzchołka trójkąta (wycięcia) jest ok. 1,1-1,2 mm.
    Dodam jeszcze, że w moim silniku jest tzw. zapłon z iskrą traconą, także trwałość świec na benzynie jest dość niska (wymiana niby co 40 kkm, chociaż większość aut z zapłonem tego typu ma co 30 kkm i tym bym się raczej kierował), także spodziewam się wymiany za kilka kkm.

    Ktoś się spotkał z takimi świecami i wie jak to ocenić?
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 24-04-2012 o 20:04



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ja osobiście pierwsze widzę takie świece, ale jeśli chodzi o 1,6 w Bravie, ja wymieniam co 15kkm, zwłaszcza, ze jeżdżę na LPG Używam tylko NGK jeśli to cos pomoże
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na gazie zaleca się co 15, na benzynie z reg 30tyś..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Nie wiem co to za świece, ale elektrody wygladają jak NGK z serii V-line
    odstęp elektrod mierzysz jak w standartowej elektrodzie, fakt że odległość do czubka V skąd będzie wychodzi super mocna i super precyzyjna iskra będzie trochę większa ale nawet broszurze tak jest to naszkicowane.
    tutaj masz zastosowanie tego rowka
    ngk_v-line_zuendfunken_en.jpg
    dla pewności ustaw 0,7-0,8 i powinno być gitara
    ile osób tyle opini na temat odległosci elektrod od siebie niektórzy zaczynają mówić o 0,6 i na 0,9 kończąc, ogólenie rzecz ujmując im elektrody bliżej siebie tym mocniejsza iskra i lżej dla układu , ja w audi 80 z V6-tką pod maską ustawiam 0,7-0,8 jakie świece bym nie kupił to kończą żywot po ok 10-12tys km. Zaszzalałem i wsadzięłm nawet tytanowe beru i nawet tytan nie dał rady audi dlatego wkładam NKG tylko że tam są 3 lub 4 elektrody po bokach i pojawia sie problem z ustawieniem przerw

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Podobne schematy czy raczej "zdjęcia" widziałem dzisiaj na stronie polskiej Iskry. Z tym, że oni sugerują, że są jednocześnie dwie iskry, po obu stronach nacięcia
    Wniosek jest z tego taki, że przed wakacjami wymienie i tyle.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał mamut-tme Zobacz post
    Podobne schematy czy raczej "zdjęcia" widziałem dzisiaj na stronie polskiej Iskry. Z tym, że oni sugerują, że są jednocześnie dwie iskry, po obu stronach nacięcia
    Wniosek jest z tego taki, że przed wakacjami wymienie i tyle.
    Raczej masz racje bo z tego wykresu tez tak wynika że iskry jakby są dwie a ten rowek to szczelina je oddzielająca, lub służy po prostu temu żeby iskra nie latala po całej świecy tylko uderzała z konkretnych punktów i był przez to mocniejsza,coś musiałem namieszać wcześniej pomyliłem chyba z beru bo one maja na odwrót czyli nie ma rowak tylko wystający trójkąt SORKI
    a co do świec to najlepsze są chyba jednak NGK jeśli chodzi o mój przypadek

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W nowym świecach w ogóle się ustawia szczelinę? Przyznam, że ja po prostu wykręciłem stare, wkręciłem nowe
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    ja po prostu wykręciłem stare, wkręciłem nowe
    Ja tak samo I wszystko gra
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Jak ma się sekwencje to wszystko robi się tak jak na benzynie, jeśli kupuje sie dedykowane świece itp. to nie trzeba nic zmieniać. Nie polecam tylko świec do gazu na tych wynalazkach wszystko jeździ gorzej.
    Jeśli występują jakies problemy to lepiej zmniejszyć szczelinę, wtedy iskra jest mocniejsza bo przy pracy na gazie ma trochę trudniej i jest to wskazane.
    Druga ewentualność jeśli ma ktoś słabe świece i ustawi w nich przerwę to może jeszcze pojeździ pare tys. km.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Chodzi o to, że niektórzy użytkownicy i montażyści instalacji gazowych uważają, że powinno się używać świeć z mniejszą przerwą. Świece dedykowane do gazu mają już mniejszą przerwę. Przykładowo, do mojego silnika zalecane są świece NGK BKR6EKC z przerwą 0,9 mm, ale już odpowiednia świeca z serii NGK LaserLine ma przerwę 0,8 mm. Zamiennik produkcji Boscha to FR8DC+ z przerwą 0,9 mm; dedykowane do gazu to FR7DC+ z przerwą 0,7 mm. Iskra proponuje świece SFE65PDRS z przerwą 0,8 mm; oraz do gazu 26G z przerwą nawet 0,6 mm.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    Jak ma się sekwencje to wszystko robi się tak jak na benzynie
    Nie dotyczy wymiany swiec, sekwencja czy nie, to w cylindrach przecież jest spalany gaz.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Ja zawsze biorę szczelinomierz i ustawiam na 08

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 

Podobne tematy

  1. Punto II 1,9 JTD - ocena sprzęgła i dwumasy
    Napisany przez booboss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-03-2017, 09:58
  2. [1,9 JTD] Ocena sprawnosci przepływomierza po logach
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-03-2012, 19:27
  3. marea 1.6 103KM ocena wykresów
    Napisany przez remikelektronik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-08-2011, 21:55
  4. Skokowy wzrost zużycia oleju - dlaczego ?
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-02-2011, 17:57
  5. [ukł. hamulcowy] Normy zużycia bębnów, tarcz, okładzin i klo
    Napisany przez Lipstein na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-05-2010, 19:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

NGK BKR6EKC co ile wymiana

przerwa swiecy ngk bkr6ekc

odleglosc elektrod swiece fiat stilo

przerwa swiecy zaplonowej marea

przerwa swiecy ngk bkr6ekc fiat

jaka przerwa do gazu 0 8 czy 0 9

jak szczelina w swiecy fiat siena 1.6

fiat brava swiece

odstep elektrod na swiecach fiat marea

fiat bravo swiece szczelina

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl