Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    24
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,2 SX
    Rocznik
    1998

    Nowy silnik krokowy, a obroty wciąż falują

    Witam, kupiłem silnik krokowy do mojego bravo 1,2 16V, wymieniłem go, przeczyściłem trochę przepustnicę. Odpalam samochód i nic się nie zmieniło. Obroty dalej falują od 800 do 500, uspokaja się trochę jak wyłączę wszystkie odbiorniki prądu. Ładowanie alternatora jest w porządku bo 14,10, ale ewidentnie nic nie steruje krokowcem, przecież powinien otwierać przepustnicę w czasie gdy obciążam alternator.

    Nie wiem co robić, wydałem 500 na krokowca, a tu żadnych zmian. Za jakiś czas ma przyjść do mnie przepustnica, którą też zamówiłem.

    W jaki sposób ugryźć ten temat? Trzeba nowego krokowca jakoś specjalnie ustawić?

    W ogóle zauważyłem, żę gdy odpalam samochód to nie mam ssania. Kiedyś było tak, że po odpaleniu trzymał przez jakiś czas ok 1500 obr, a teraz już tego nie ma.

    Macie jakieś rady?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Zrobiłeś adaptację po wymianie krokowca? Sprawdź też dolot, czy nie ciągnie lewego powietrza.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Adaptacja i pojeździć trochę, jak nie pomoże to będziemy myśleć co dalej.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    24
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,2 SX
    Rocznik
    1998
    Witam, chciałbym nawiązać do mojego tematu, który został usunięty wczoraj. Otóż nie ma co zamykać tematów, które zostały już rzekomo poruszone na forum, bo każdy problem może być inny. Na forum znalazłem rozwiązania, które zaleca jakiś Janusz mechanik.

    Powiem jak to wyglądało od początku.

    Miałem problemy z obrotami w samochodzie, zdarzało się, że auto gasło jak podjeżdzałem do świateł. Obroty wahały się od 500 do 800. Według zaleceń mechaników, kupiłem nowy silnik krokowy za 500zł oraz przepustnicę (używka za 40zł). Wymieniłem krokowca sam, a problem się nie rozwiązał, postanowiłem więc pojechać gdzieś na komputer, żeby usunięto adaptację.

    Zgadałem się z pewnym mechanikiem, do którego miałem najbliżej. Standardowo był problem z podłączeniem samochodu do kompa, nic nam nie pokazał. Mechanik postanowił przejrzeć przepustnicę itp. Zaczął kręcić stukać, pukać i samochód zaczął lepiej chodzić, ale wciąż nie było tak jak być powinno.

    Okazało się, że poprzedni mechanik podciąnął mi linkę gazu żeby samochód nie przygasał i skasował mnie za to 70zł. Przepustnica była źle ustawiona, tak że sama dodawała gazu przez co silnik krokowy się nie uruchamiał, ponieważ komputer wykrywał nogę na gazie.

    Facet stwierdził, żę adaptacji nie trzeba tu robić, bo wystarczy odpiąć akumulator na kilka minut i ustawienia się zresetują.

    Następnie wyciągnął czujnik od kolektora ssącego, który okazał się być brudny. Wyczyścił go sprężonym powietrzem, wkręcił ponownie i samochód zaczął pracować równo jak zegareczek. Odpalam już bez gazu, nie przygasa na światłach, bardzo ładnie trzyma obroty. Problem zniknął, jak ręką odjął.

    Okazało się, że niepotrzebnie kupiłem krokowca przepustnicę itp, bo wszystko jest sprawne. (mam na sprzedaż w razie czego).

    Inni mechanicy wymienili mi czujnik temperatury jeszcze, ale to również nie pomagało.

    Facet skasował mnie 20zł za robotę... Dałem mu 50, bo byłem przeszczęśliwy, że ktoś rozwiązał problem z moim bravolotem i to od ręki. Pojeździłem trochę z tym mechanikiem po mieście żeby sprawdzić czy wszystko okej, normalnie inne auto.

    Jeśli macie podobny problem to sprawdźcie czujnik przy kolektorze i ustawienie przepustnicy, powinna być w punkcie zero. Tak tłumaczył mi mechanik.


    Sądzę, że komuś może się przydać opis rozwiązania mojego problemu.

    I jeśli ktoś chce kupić przepustnicę i krokowca do 1,2 16V to zapraszam, sprzedam zestaw za 100zł.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał kacperinjo Zobacz post
    Jeśli macie podobny problem to sprawdźcie czujnik przy kolektorze
    Masz na myśli MAP sensor?

    Cytat Napisał kacperinjo Zobacz post
    i ustawienie przepustnicy, powinna być w punkcie zero.
    To jest podstawa, niestety wiele "mechaników" zamiast znaleźć przyczynę problemów woli podkręcić przepustnicę śrubką jak za czasów aut gaźnikowych i udawać, że rozwiązali problem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    24
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,2 SX
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Masz na myśli MAP sensor?


    To jest podstawa, niestety wiele "mechaników" zamiast znaleźć przyczynę problemów woli podkręcić przepustnicę śrubką jak za czasów aut gaźnikowych i udawać, że rozwiązali problem.
    Tak, dokładnie chodzi mi o MAP sensor. Przeczyszczenie tego czujnika rozwiązało problem. Inni mechanicy rozkładali ręce i liczyli grubą kasę za rzekomą "naprawę", a tak naprawdę nic nie zrobili.


    Tak samo, wczoraj pytałem tego mechanika o alternator, bo coś ładowanie mi spadało do 13,30V, a alternator mam 4 miesiące po regeneracji.

    Facet powiedział żebym sobie klemy zmienił, bo te fiatowskie to dziadostwo, tak zrobiłem. 15 min temu zmieniłem klemy na jakieś zwykłe uniwersalne. Ładowanie 14,14V Bardzo ładnie trzyma.


 

Podobne tematy

  1. Falujące obroty w efekcie gaśnie silnik
    Napisany przez osawasp na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2013, 15:34
  2. [osprzęt silnika] Silnik krokowy Fiat Punto Palio Siena Strada 1.2-nowy
    Napisany przez rase na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-03-2012, 15:59
  3. [Silnik] Falujące wolne obroty na Pb
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 14-12-2011, 07:33
  4. [silnik] Nowy silniczek krokowy - wysokie obroty
    Napisany przez McSeba na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-02-2011, 21:12
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-05-2010, 08:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl