Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Aluminium spawać można pod warunkiem że jest jeszcze co spawać, a jesli rurka będzie mocniej skorodowana to może skończyć się tak że majster jakiś przyłoży maszynkę do rurki i wypali wielką dziure.

    Może po prostu cały ten odcinek zastapić węzem ? koszt sporo mniejszy bo 30-40zł a napewno będzie równie wytrzymałe.

    Płyn lej czerwony ATF do układów wspomagania.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    W sumie od spawania można zacząć, jak będzie tak skorodowany jak mówisz, to wtedy można dać węża..tylko musiałbym znaleźć warsztat zaciskający węże wysokociśnieniowe. A tak na marginesie, jaki wąż by musiał być w tym miejscu i czy płyn od wspomagania nie wejdzie w jakieś reakcje z przewodem elastycznym?
    A może Poxilina? widziałem tak uszczelniony przewód hamulcowy w motocyklu

  4. #18
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Witam, ja swój problem rozwiązałem w ten sposób ze kupiłem 25 cm. węża gumowego olejoodpornego taki co się nadaje np. do paliwa, następnie wyciąwszy dziurawy odcinek połączyłem go wężykiem i dla bezpieczeństwa założyłem na końcach po dwa ściski. Trzyma już miesiąc i nic nie cieknie.
    Wąż ma być o śerdnicy w środku 1 cm.
    Koszt naprawy 15 zł. dlatego że kupowałem wąż i ściski z górnej półki .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał mikeangelo
    A tak na marginesie, jaki wąż by musiał być w tym miejscu i czy płyn od wspomagania nie wejdzie w jakieś reakcje z przewodem elastycznym?
    Olejoodporny czyli taki jak wszystkie do hydrauliki.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Marea 1.8 16v
    Witam

    Jako że to pierwszy mój post na tym forum to warto było by się przywitac, tak więc: witam

    Odświeżenie tematu wspomagania, maglownicy, pompy.

    Niedawno zakupiłem Fiata Marea z '97 roku. Sprzedający od razu zaznaczył że jest w tym aucie do wymiany maglownica ponieważ ubywa płynu do wspomagania poza tym w trakcie jazdy słychac huczenie które tak jakby współgra z pracą silnika czyli czym większe obroty tym dźwięk się nasila.

    Niestety dziś chyba zdekapitowałem swoją maglownice. Starym przyzwyczajeniem z ZXa troszeczkę dynamiczniej podjechałem pod krawężnik zapominając o niskim zawieszeniu. Co prawda nie było to jakieś potężne uderzenie ale pojawił się duży wyciek płynu. Po przejechaniu 10 km ubyło około 50 ml płynu. Tak więc narazie karawan stoi i czeka.

    A teraz przejdźmy do pytań:

    1. Jak w rozsądny sposób wymienic maglownicę, mechanik do którego pojechałem krzyknął sobie 950 za regenerowaną maglownice i 350 za wymianę

    2. czy muszę wymieniac cały element czy mogę w inny sposób doprowadzic wspomaganie do użytku. Hipo pisałeś że można wymienic któryś z elementów aby uzdrowic całośc.

    3. Czy warto kupowac maglownice na allegro albo czy zna ktoś jakiś sprawdzony szrot w okolicach wawy z takimi częściami i ile by kosztowała sama wymiana.

    4. czy prawda że w Mareach problem ze wspomaganiem to standar[color=red]d[/color]???? To słyszałem od "speców" którzy odradzali ten samochód i oczywiście polecali różnego rodzaju szrotowozy z Raichu.

    To narazie tyle pytań. Za wszelkie konstruktywne odpowiedzi z góry dziękuje i uprzedzam że z wykształcenia jestem ekonomistą więc prosił bym o używanie jasnego kodu do porozumiewania się a nie technicznego żargonu to tak żeby nie powodowac niepotrzebnych spięc gdybym nie zrozumiał.

    Pozdrawiam

    Crom
    [kom:6cb64c95e4]Proszę pisać poprawnie.[/kom:6cb64c95e4]

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    610
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX
    co do Ad.4 to nie prawda, jeżeli sie wymienia płyn w układzie na czas to wszystko jest w porządku, moje wspomaganie kuleje bo auto jeździło 10 lat na tym samym płynie
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD 125KM
    [color=red]Piszę poprawnie po polsku[/color].

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Ja po kupnie Bravy wymieniałem płyn bo ktos dolał jakiegos dodatku i wyglądał jak srebrna farba .Teraz jest swieży i wszysko ok.a mechanicy są różni jedni są na tak jak chodzi o Fiaty a inni preferują tylko schmeltzwageny.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Crom
    czy muszę wymieniac cały element czy mogę w inny sposób doprowadzic wspomaganie do użytku. Hipo pisałeś że można wymienic któryś z elementów aby uzdrowic całośc.
    Najpierw zlokalizuj skąd dokładnie Ci cieknie, za 950zł to można kupić nową maglownicę a nie regenerować wiec mechanik sobie policzył za robote jak za zboże.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2009
    Skąd
    ostrowiec św
    Wiek
    38
    Postów
    99
    Auto
    Marea 2.0 20v HLX, renault espace 2,0, fiat tipo 1,6
    co do punktu 1 to polecam "sam naprawiam" jest tam przystępnie napisane jak to zrobić wiem bo sam się tym interesowałem.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Ja jeszcze chcę wrócić do wycieków z układu wspomagania.
    1. Czy ktoś już demontował ten przewód od maglownicy przechodzący wzdłuż lewego boku przy wahaczu aż do chłodnicy i biegnący spowrotem do zbiorniczka z płynem?
    Użyłem do zaślepienia wycieku na tym przewodzie w części aluminiowej poxiliny bez konieczności demontażu. Ze względu na zabawę bez kanału, czas trwania roboty jeden dzień (spuszczenie płynu z przewodu na tyle, by nie ciekło nic z otworu (a ciekło nawet przy wyłączonym silniku) co umożliwiło oczyścić miejsce klejenia). Jeżdżę na tym już ponad miesiąc i wygląda to dobrze. Jeszcze w weekend będę się temu przyglądał, by upewnić się czy wszystko jest w porządku.

    co do:
    3. Zaczyna mi się też pocić maglownica (raz już wymieniana). Czy lepiej dać starą do regeneracji (pewnie koszt koło 500zł) czy lepiej kupić kolejną używkę? (koszt 150-300zł)?
    doszedłem do wniosku, że najlepiej zrobić regenerację, gdyż to co jest do zdobycia na allegro nie wiadomo w jakim jest stanie.. a po pół roku może znowu zacząć ciec. Regeneracja w warsztacie do 700zł + 200zł wymiana. Jednak dorwałem sklep gdzie około 200zł kosztuje zestaw naprawczy, więc maglownicę można zregenerować samemu. Wymiana również jest możliwa samemu, tylko jest z tym trochę zabawy pod kanałem. Dla lajkonika takiego jak ja liczę na to 2 dni (po przeanalizowaniu porad dotyczących wyjmowania maglownicy), o ile nie pojawią się niespodzianki. Dodatkowo trzeba będzie dokonać po wymianie ustawienia zbieżności kół.

    Czy coś przegapiłem? Jakieś sugestie?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Po takim czasie chciałem tylko uzupełnić informację na temat uszczelnienia przewodu aluminiowego poksyliną. Do tej pory trzyma szczelność przewodu.
    Co do maglownicy to miałem niezłe przeboje, bo warsztat błędnie ustalił wyciek ze wspomagania. Zamiast znaleźć jako źródło wycieku pompę wspomagania i ją wymienić, to stwierdził, że wyciek jest na maglownicy. Wymienił mi dobrą maglownicę na używaną, która po pół roku zaczęła ciec. Zostałem zmuszony do ponownego wmonotowania starej oryginalnej maglownicy. Efekt, obecnie cały układ wspomagania jest szczelny.
    Konkluzja - samemu diagnozować problem i zlecać wartsztatowi wykonanie roboty (o ile samemu nie można), bo często ich rutyna zjada lub niekompetencja i robią błędną diagnozę (podobnie miałem z nagrzewnicą - gdzie okazało się, że problem jest w przewodach gumowych a nie jej nieszczelności)

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał mikeangelo Zobacz post
    Do tej pory trzyma szczelność przewodu.
    Poczekaj, za jakieś pół roku, czy za rok zacznie się kruszyć. Pamiętaj o tym i sprawdzaj czasem.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    No już dwa lata na tym jeżdżę. Co jakiś czas kontroluję jak jestem pod autem, poza tym sprawdzam też co jakiś czas poziom płynu wspomagania.. Już takie przyzwyczajenie. Patrzę też czy się nie plamię przy postoju.

  15. #29
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ciut ryzykowne, bo poksylina jest twarda i szybko pęka Kiedyś zakleiłem zawór od nagrzewnicy to nie przeszedł testu. Pomogło na tydzień i w efekcie pękło i leciało przez samą spoinę.
    A to było w Temprze
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Dlatego obserwuję.. Poza tym, jest to na rurce aluminiowej (w której wytworzyły się mikropory - jak to w aluminium), jest to na powrocie czyli niskie ciśnienie, rurka dobrze zamocowana do konstrukcji auta. Więc jeżeli coś się z poksyliną stanie, zdążę zauważyć i zareagować. Na pewno nie robiłbym takich rzeczy na przewodach hamulcowych (co miałem nieprzyjemność oglądać na motocyklu - przedni hamulec - nota bene motocykl wyszedł tak z warsztatu)


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-11-2010, 12:29
  2. [ukł. kierowniczy] blad ukladu wspomagania
    Napisany przez maveric.npton na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-08-2010, 10:50
  3. Pompa - tajemniczy przewód i zawór
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-09-2009, 14:40
  4. [ukł. kierowniczy] pompa wspomagania
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-03-2009, 20:50
  5. wymiana plynu od wspomagania
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 09-02-2009, 21:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przewody wspomagania fiat brava

uszczelniacze przewodow wspomagania kierownicy

zestaw naprawczy maglownicy stilo

przewody wspomagania marea 2 4

uszczelnienie przewodu wspomagania

zestaw naprawczy maglownicy fiat brava

jak wymontowac przewody wspomagania kierownicy w fiacie bravo

przewod do pompy wspomagania do fiata punto

marea wspomaganie nieszczelne

fiat brava 1 9 wymiana pompy wspomagania

fiat marea przewod wspomagania

marea jtd rurka wspomagania

fiat brava wymontowanie pompy wspomagania

nieszczelnosc przewodow wspomagania objawy

wymiana maglownicy fiat brava1 4

maglownica zestaw naprawczy brava

poxylina przewow od wspomagania

przewod od wspomaganie kierownicy fiat marea 1 6 kombi

wyciek plynu wspomagania fiat bravo

przewod wspomagania fiat bravo

http://www.iparts.pl