Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo GT 1.9 JTD

    nierówności -> marchewa -> spadek obrotów. Jaka przyczyna?

    Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105KM, 2000r.

    Witam,


    Mam problem, (wiem, że on występuję czy występował u niektórych fanów tej marki), ale nie znalazłem mojego przypadku.
    Moje Bravo JTD 105KM na nierównościach (przejazd przez tory, dziury itp.) nagle szarpnie, następnie obroty spadają do 1000 albo mniej przy pedale wciśnietym na 3/4 albo więcej. Zapala się marchewa, auto ledwo jedzie, gdzie za kilka sekund znowu jest ok, potem znowu spadają obroty, pare razy poszarpie przy wciśnietym pedale gazu. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu marchewa gaśnie i wszystko działa normlanie.
    Na prostej równej drodzę nie mam żadnych problemów.
    Można wnioskować, że coś się poluzowało. Pogimnastykowałem się trochę, dostałem do potencjometru gazu, wtyki z kabelkami są chyba ok.
    Dalej dla mnie to już wyższa szkoła jazdy podążać za kablami biegnącymi od potencjometru w kabinie gdzieś dalej.
    Co może być przyczyną takiego zachowania? Gdzie szukać usterki?

    Pozdrawiam
    magilas



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Pasowało by sprawdzić białą wtyczkę właśnie od potencjometru pedału gazu.Podobno jest ona za schowkiem.Szukałem kiedyś u siebie,ale ja mam wersję 110KM i u mnie to jest rozwiązane inaczej.
    Ale najlepiej było by podpiąć się pod kompa żeby na darmo nie wydawać kasy i się nie narobić.Polecam zakup kabla.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Przyczyn może być kilka. Sprawdź sobie przepływke i jej podłączenie, ewentualnie odłącz i zobacz czy jest różnica. Sprawdź sobie jeszcze połączenie w schowku kostek, one czasem też mają taki wpływ (jak będziesz przy nich grzebał to na wyłączonym zapłonie).

    p.s
    Dobrze było by sprawdzić jakie błędy zapisane są w ECU.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo GT 1.9 JTD
    Za schowkiem znalazłem połączeniu dwóch kostek odpowiedzialnych za potencjometr. Rozłączyłem, poczyściłem, sztywniej umieściłem (ogólnie tak jakoś luzem latały w porównaniu do innych kabli i kostek). Przejechałem się po dziurach na których zwykle się to dzieje i narazie jest ok.
    Przy drugiej próbie odłączyłem przepływkę (nie ma żadnej różnicy)
    Wynika, że narazie jest ok. Będę obserwował, zobaczymy co i jak. Dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam
    Bartek

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2010
    Skąd
    Rudna
    Postów
    52
    Auto
    Fiat Bravo sx JTD 115km
    Rocznik
    03.2001
    mozesz zrobic foto tych kostek bo ja nie wiem ktore to
    Zadne pompowtryski tylko commonrail....

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jak otworzysz schowek, to masz jeszcze u góry jeszcze taką pokrywkę na dwa mocowania, przekręcasz je i klapka odchodzi. Tam znajdują się połączenia tych kostek, pamiętaj tylko jak będziesz przeprowadzał tą operację o nie przekręcanie kluczyka, a najlepiej nie wkładanie go w ogóle do stacyjki. Do poprawienia przewodnictwa elektrycznego możesz użyć środka KONTAKT

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 

Podobne tematy

  1. [ukł. hamulcowy] Nierówno Hamuje
    Napisany przez tikkurilla na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-01-2011, 19:13
  2. Krztuszenie się silnika przy przyspieszaniu, spadek obrotów
    Napisany przez Adijabol1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2010, 14:04
  3. [ukł. kierowniczy] Luz drążka kierowniczego - jaka przyczyna
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-08-2010, 13:01
  4. Piszczenie sprzęgła - jaka przyczyna?
    Napisany przez krz601 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-05-2010, 18:29
  5. Zanik mocy i spadek obrotów przy ciągłym dodawaniu gazu
    Napisany przez cypis86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-03-2009, 22:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 1.9jtd kostka potencjometra gazu

spadanie obrotow silnika jaka przyczyna

spadek obrotow przy dodawaniu gazu jaka przyczyna

brava 1.4 marchewa

przyczyna spadania obrotow w aucie

odpala z wcisnietym pedalem gazu inaczej nie fiat bravo

powod spadku obrotow silnika

przyczyny spadku obrotow w samochodzie fiat bravo

przyczyny spadku obrotow w gazie

fiat 1.9 jtd spadaja obroty

fiat stilo 1.9 jtd nie wchodzi na obroty jaka przyczyna

fiat brava kabel od potencjometru gazu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl