Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.

    nierówne blokowanie tylnych kól

    Witam
    Zrobiłem dzisiaj regulator siły hamowania (rozruszałem i założyłem sprężynę) wcześniej tył mi wcale nie hamował jedynie jedno tylne koło nieznacznie taka była diagnoza na przeglądzie.
    Po zrobieniu kolektora mam elegancko tył tylko że jedno koło wcześniej się blokuje od drugiego ( na śniegu ściąga trochę przez to ) i mam pytanie czy przy bębnowych jest możliwość jakiegoś regulowania dajmy na to -jak się szczęki zużyją to żeby trochę wcześniej łapało przy hamowaniu. Czy zdejmowanie bębna i dopiero jakieś ustawianie bądź wymiana.
    Z góry dzięki za info
    BRAVO i wszystko jasne...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Za dużo praktycznie nie zrobisz, jednakże można parę rzeczy sprawdzić.
    Wyjmij regulator rozbierz, przeczyścić go i załóż. Możliwe, że on nierównomiernie przepuszcza płyn do cylinderków.
    Samo rozruszanie jak mówisz już coś dało, ale możliwe, że tam siedzi rdza i z czasem ponownie wszystko zajdzie rdzą i przestanie działać.

    Wpierw jednak zacznij od...
    Sprawdź jak cylinderki pracują. One na pierwszy rzut oka mogą wydawać się ok, ale po dokładniejszym przyjrzeniu się może się okazać, że np. jeden tłoczek pracuje (wysuwa się) zaś drugi stoi (spowodowane rdzą, która się tam dostała).
    Zdejmij tą gumę uszczelniającą i zobacz jak wygląda tłoczek i cylinderek. Teoretycznie nie powinien tam płyn Ci wylecieć, bo na tłoczku jest uszczelka, ale jeżeli będzie to znaczy, że gdzieś przepuszcza, a to znak, że masz przecieki.

    Miałem tak już w kilku autach. Zazwyczaj nie bawiłem się w czyszczenie, bo rdza jak tam wejdzie to skutecznie narobi szkód, tylko kupowałem nowe na to miejsce. Koszt nowego całego cylinderka to paręnaście złotych.

    Po drugie sprawdź jak działają samoregulatory. Samoregulator ma właśnie za zadanie "utrzymywać" jak najbliżej bębna szczęki. Sprawdź czy one pracują dobrze, ewentualnie trochę skoryguj, tak, aby bęben wchodził na styk.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.
    nie będę zdejmował tego regulatora bo się obawiam że sobie roboty narobię bo przewody są pordzewiałe i może wyjść lipa, do tego samoregulatora to bęben trzeba ściągać tak?? no cóż tak chyba będzie trzeba zrobić a z zewnątrz przy kole (bębnie)
    nie ma czasem jakiegoś regulowania?? dzięki za dość szczegółowy opis

    tydzień temu jak się zabrałem za rozruszanie wstępne (bez ściągania) to po odchyleniu dźwigni ojciec sprawdzał jak tłoczki chodzą (ja wtedy wciskałem hamulec) więc odpada to że jeden się zastał, wycieku specjalnie nie widziałem (ale wszystko prawie w WD było więc trudno jednoznacznie powiedzieć przetarłem to teraz i się za jakiś czas sprawdzi)
    BRAVO i wszystko jasne...


 

Podobne tematy

  1. [drzwi] tapicerka drzwi tylnych
    Napisany przez as128 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-08-2009, 22:42
  2. [silnik] [CC 700] Nierówne obroty silnika
    Napisany przez OGr na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 01-04-2009, 08:51
  3. wymiana szyby w prawych tylnych drzwiach
    Napisany przez Leo29 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-01-2009, 08:07
  4. Wymiary przednich i tylnych głośników i inne
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-11-2008, 15:15
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo tylnekola blokuja sie podczas hamowania

marea jedno kolo tylne nie hamujenierowne hamowanie seicentobravo blokujejedno kolo blokuje hamulce fiat bravo
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl