Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.

    nierówne blokowanie tylnych kól

    Witam
    Zrobiłem dzisiaj regulator siły hamowania (rozruszałem i założyłem sprężynę) wcześniej tył mi wcale nie hamował jedynie jedno tylne koło nieznacznie taka była diagnoza na przeglądzie.
    Po zrobieniu kolektora mam elegancko tył tylko że jedno koło wcześniej się blokuje od drugiego ( na śniegu ściąga trochę przez to ) i mam pytanie czy przy bębnowych jest możliwość jakiegoś regulowania dajmy na to -jak się szczęki zużyją to żeby trochę wcześniej łapało przy hamowaniu. Czy zdejmowanie bębna i dopiero jakieś ustawianie bądź wymiana.
    Z góry dzięki za info
    BRAVO i wszystko jasne...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,225
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Za dużo praktycznie nie zrobisz, jednakże można parę rzeczy sprawdzić.
    Wyjmij regulator rozbierz, przeczyścić go i załóż. Możliwe, że on nierównomiernie przepuszcza płyn do cylinderków.
    Samo rozruszanie jak mówisz już coś dało, ale możliwe, że tam siedzi rdza i z czasem ponownie wszystko zajdzie rdzą i przestanie działać.

    Wpierw jednak zacznij od...
    Sprawdź jak cylinderki pracują. One na pierwszy rzut oka mogą wydawać się ok, ale po dokładniejszym przyjrzeniu się może się okazać, że np. jeden tłoczek pracuje (wysuwa się) zaś drugi stoi (spowodowane rdzą, która się tam dostała).
    Zdejmij tą gumę uszczelniającą i zobacz jak wygląda tłoczek i cylinderek. Teoretycznie nie powinien tam płyn Ci wylecieć, bo na tłoczku jest uszczelka, ale jeżeli będzie to znaczy, że gdzieś przepuszcza, a to znak, że masz przecieki.

    Miałem tak już w kilku autach. Zazwyczaj nie bawiłem się w czyszczenie, bo rdza jak tam wejdzie to skutecznie narobi szkód, tylko kupowałem nowe na to miejsce. Koszt nowego całego cylinderka to paręnaście złotych.

    Po drugie sprawdź jak działają samoregulatory. Samoregulator ma właśnie za zadanie "utrzymywać" jak najbliżej bębna szczęki. Sprawdź czy one pracują dobrze, ewentualnie trochę skoryguj, tak, aby bęben wchodził na styk.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.
    nie będę zdejmował tego regulatora bo się obawiam że sobie roboty narobię bo przewody są pordzewiałe i może wyjść lipa, do tego samoregulatora to bęben trzeba ściągać tak?? no cóż tak chyba będzie trzeba zrobić a z zewnątrz przy kole (bębnie)
    nie ma czasem jakiegoś regulowania?? dzięki za dość szczegółowy opis

    tydzień temu jak się zabrałem za rozruszanie wstępne (bez ściągania) to po odchyleniu dźwigni ojciec sprawdzał jak tłoczki chodzą (ja wtedy wciskałem hamulec) więc odpada to że jeden się zastał, wycieku specjalnie nie widziałem (ale wszystko prawie w WD było więc trudno jednoznacznie powiedzieć przetarłem to teraz i się za jakiś czas sprawdzi)
    BRAVO i wszystko jasne...


 

Podobne tematy

  1. [drzwi] tapicerka drzwi tylnych
    Napisany przez as128 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-08-2009, 22:42
  2. [silnik] [CC 700] Nierówne obroty silnika
    Napisany przez OGr na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 01-04-2009, 08:51
  3. wymiana szyby w prawych tylnych drzwiach
    Napisany przez Leo29 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-01-2009, 08:07
  4. Wymiary przednich i tylnych głośników i inne
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-11-2008, 15:15
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nierówne hamowanie tylnych kół

marea przy hamowaniu blokuje koła

fiat bravo nierówne hamowanie

cinquecento blokowanie tylnych kół

nierówne hamowanie seicento

blokuje się tylne koło fiat bravo

fiat bravo tylnekola blokuja sie podczas hamowania

blokują koła w bravo

blokuje się tylne koło fiat

przy hamowaniu blokuje się tylne koło seicentobrava hamuje jedno koło przód i jedno tyłblokują tylne koła przy hamowaniu ccjedno kolo blokuje hamulce fiat bravofiat bravo tył hamuje wcześniejbravo blokujehamowanie blokowanie tylnych kółhamuje na 2 koła bravanierówne hamowanie tylnych kół megane 1seicento nierównomierne hamowaniemarea hamowanie kółfiat seicento blokuje tylne kolo przy hamowaniutylny hamulec fiat brava marea blokada fiat brava blokuje sie kolo tylne z absblokowanie sie tylnego koła cinquecentomarea jedno kolo tylne nie hamuje