Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001

    Nierówna praca silnika po osiągnięciu 90*C

    Witam.
    Trapi mnie ostatni większy problem związany z moim Bravo. Mianowicie po osiągnięciu temp. silnika około 90*C zaczyna nierówno pracować oraz strzelać z wydechu. Problem ten występuję tylko na biegu jałowym i nie jest tak bardzo odczuwalny tuż po odpaleniu lub podczas nagrzewania się auta. Ostatnio wymieniłem przewody WN oraz świece. Auto ładnie się zbiera, nie jest mulaste itd. Jedyny problem to to co wyżej opisuję :/ Dołączam filmik na YT, najlepiej słychać od 10 sekundy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2014
    Skąd
    Radom
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.6 16V LPG
    Rocznik
    1997
    A nie masz oberwanego tłumika? Obejrzyj tłumik czy jest ok.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Oberwany tłumik dawałby takie efekty? Bo patrząc na silnik też dostaje takich nieregularnych drgań mimo iż obroty stoją na 800/min.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2014
    Skąd
    Radom
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.6 16V LPG
    Rocznik
    1997
    Ja słyszę stukanie jakiegoś metalu w tłumiku. U mnie po nagrzaniu też stukało a była oberwana rura przy tłumiku. Tłumik pospawany i nie stuka ale oczywiście objawy nierównej pracy silnika nie zginęły. Nierówna praca silnikiem= wibracja silnika= wibracja wydechu. Tam jest pokręcony tłumik, sprawdź go dokładnie.
    3786536153.jpg
    Ostatnio edytowane przez pawel73 ; 03-01-2014 o 17:45

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Jutro sprawdzę czy coś nie odpadło. Dodam jeszcze, że gdy siedzę za kierownicą czuję te wibracje całego samochodu i widzę jak licznik kilometrów pulsuje trochę jaśniej.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    sprawdz czy nie pali na którys cylinder zdejmując kable od swiec po kolei
    w 1,6 najczesciej jest to uszkodzony wtrysk, ale bez porzadnej diagnozy nic nie mozna stwierdzic.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Rozumiem, że mam włączyć silnik i po kolei ściągać przewody z cewki? Jakiego efektu mam się spodziewać?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    tak dobzre rozumiesz. ale widze, ze Ty poczatkujący, to weź sobie jakies gumowe rekawice i wyciagaj kombimerkami z dobra izolacją, bo nieprzyjemnie kopnie.

    do rzeczy.

    silnik uruchomiony:
    zdejmujesz z którejkolwiek świecy przewód i efekt powinien byc taki, że silnik bedzie pracował gorzej, jesli nic sie nie zmienia, to na ten cylinder nie pali

    nic skomplikowanego

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Ok, dodam tylko że na poprzednich przewodach oraz świecach mocniej telepało, po wymianie jakbym odczuł lekką różnicę. Czy winna może być cewka? Bo widzę na niej lekkie "pęknięcia" u góry.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    tak może byc winna cewka, a sprawdzisz najlepiej po ciemku, jakas woda w atomizerze pryskaj na cewke, przewody, i patrz gdzie skacze iskra, jesli to układ zapłonowy to tak znajdziesz przyczyne.
    moge dodac, że miałem ostatanio cewkę która nie miała przebicia, a jednak była zła, dopiero droga eliminacji udało sie to zdiagnozowac

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Sprawdziłem przewody, cewkę i nigdzie nie przeskakuje iskra. Zrobię jutro zdjęcie abyście zobaczyli te pęknięcia. Sprawdziłem również tłumik i jest trochę pordzewiały ale nic nigdzie luźno nie lata.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Panowie możecie mi wyjaśnić czemu do temperatury 90*C wszystko z autem jest ok a jak osiągnie tą temperaturę/otworzy się termostat to zaczynają się taki problemy? Czy to może być uszkodzony jakiś czujnik?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Dziś podłączyłem auto pod FES i zrobiłem wykres obroty/kąt wyprzedzenia zapłonu. Nasuwają mi się dwa pytania: czy wolne obroty powinny schodzić aż tak nisko? Oraz czy kąt powinien dochodzić aż do ponad 30 stopni?
    Dołączam wykres w excelu
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Dzisiaj zauważyłem, że w momencie gdy włączę klimatyzację albo włączy się wentylator chłodnicy to strzelanie z wydechu ustępuje. Wynika więc z tego, że delikatne obciążenie silnika rozwiązuje moje problemy. Czy ktoś może mi potwierdzić czy tak powinien wyglądać wykres wolnych obrotów?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Nie
    850rpm +/- 50rpm.
    Wstaw wykres lambdy i kąta otwarcia przepustnicy.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 22:58
  2. Nierówna praca Silnika
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-03-2013, 21:27
  3. Nierówna praca silnika
    Napisany przez bartez833 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-08-2010, 17:46
  4. [silnik] Nierówna Praca Silnika
    Napisany przez PictBridge na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-07-2010, 13:31
  5. Nierówna praca silnika
    Napisany przez Leon1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2009, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl