Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2011
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    27
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Brava 1.4 98r

    Niekończąca sie przygoda-Fiat

    Witam wszystkich,chciałbym się spytać was odnośnie kilku tematów:
    1.kupiłem auto bez papierów na gaz czy da się coś z tym zrobić? Czy przejdzie przegląd?
    2.Wymieniłem rozrusznik kupiłem akumulator 50 do 1.4 98. b,g , a auto dalej cienko kreci
    3.Co poradzić na brak oświetlenia tylnej lampy do jazdy dziennej,skorodowana kostka?
    4.Jaki olej lać do tego magicznego fiata poprzedni właściciel lal lotosa 15 40
    5.Jakie kupić świece_
    6.Świecąca się kontrolka na czerwona tzw.marchewka co na to poradzić?
    7.Świecąca się na czerwona kontrolka poduszki uszkodzenie czy błąd?
    8.Parowanie w aucie co chwila zaparowane szyby,co na to poradzić, filtr kupić?
    9.Czym zakryć małe rysy na lakierze auta?
    10.Szybciej migający prawy kierunkowskaz i brak podświetlenia deski rozdzielczej o co chodzi?

    Wiem dużo tego jestem młodym kierowca i nabywca tego autka proszę o porady,jak ktoś udzieli odpowiedzi piwo może coś bardziej % postawie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    1. Jak nie masz papierów do instalacji gazowej tj. instrukcja, rodzaj podzespołów itp to żaden problem natomiast jeżeli nie masz homologacji na butlę (zbiornik gazu ) to masz problem ponieważ na 100% tobie nie podbiją przeglądu no chyba że masz znajomości Teraz albo biedzisz musiał sprawdzić na butli z gazem jakiej jest firmy i spisać z niej numer seryjny, wejść w google wyszukać numer tel. do tej firmy i po prosic o wydanie nowej homologacji koszt to chyba ponad 100zł. A druga opcją jest pojechanie do gazownika i zamontowanie nowego zbiornika.

    2. Może warto sprawdzić łączenie przy rozruszniku. Możesz mieć słaby styk przez co będziesz miał spadek napięcia i rozrusznik będzie wolno kręcił , ewentualnie masz rozrusznik do regeneracji.

    3. weź miernik w rękę i sprawdź czy dochodzi napięcie. Jak nie to sprawdź bezpiecznik, wyczyść kostki, poszukaj w manualu jak idzie instalacja elektryczna do tylnego swiatła może jest gdzieś przerwana.

    4. Zależy jaki ma autko przebieg, czy nie ma wycieków i czy nie bierze oleju. Ja na Twoim miejscu został bym juz przy mineralnym czyli 15w40 - firma obojętnie jaka jedni napiszą tylko mobil inni tylko castrol a inni lotos bądź coś tam jeszcze. decyzja co do marki nalezy do Ciebie

    5. Swiece NGK, Beru, Bosh, NGK NGK będzie to bodajże model BKR6EKC. W sklepie z częściami dobiora tobie po rodzaju motoru.

    6. Marchewa może oznaczać problem z wtryskami . To jeszcze zależy kiedy ci się świeci. Jeżeli tylko na LPG i masz instalacje II generacji to jest to normalna rzecz ( mój szwagier ma tak w sienie 1.6 16v)

    7. Co do poduszki to możliwe że masz uszkodzoną taśmę poduszki ( jeżeli nie działa Tobie również klakson ). Lub sama poducha jest uszkodzona albo jakis czujnik.

    8. Sprawdź czy nie masz mokro pod nogami jak masz i jest to słodki płyn to oznacza że przecieka tobie nagrzewnica i dlatego parują szyby - sprawdź czy nie ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.

    9. nie wypowiem sie bo nie stosuje no bo po co ? w takim aucie ?

    10. Brak podświetlania deski rozdzielczej umm może masz żaróweczki wszystkie poprzepalane zacznij od tego. A co do szybciej migającego kierunkowskaza to może to być spowodowane nie działająca tylną lampa - tylko nie napisałaś która tobie nie działa jeżeli Prawa to jest duże prawdopodobieństwo że to jest wina niedziałającego swiatła przez co komputer pokazuje że jest żarówka przepalona.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    punkt 5. ja kupilem NGK BKR6EKC. jakbys przy okazji kupowal przewody WN, to zastanow sie nad firma Sentech. mechanicy odradzaja Bosch'a.

    punkt 6. co poradzic? najlepiej sprawdzic pod kompem. z reguly uwalona sonda lambda, ewentualnie problem z wtryskami. u mnie po zapaleniu kontrolki, diagnostyka wykazala padnieta cewke zaplonowa.

    punkt 7. poduchy tez sprawdzisz na diagnostyce komputerowej. byc moze cieknaca nagrzewnica (patrz punkt 8) zalala centralke poduszek powodujac zwarcie i zapalenie kontrolki, albo cos innego. na forum bylo ostatnio dosc sporo postow w tym temacie.

    punkt 8. czy po wlaczeniu ogrzewania zaczyna smierdziec plynem? czy po przejechaniu palcem po przedniej szybie w okolicy nadmuchu zostaja tluste smugi? znika plyn ze zbiorniczka wyrownawczego? jesli tak, to prawdopodobnie masz do wymiany nagrzewnice. zamiennik ok. 50 zl + 2 oringi uszczelniajace 5 zl sztuka. na forum znajdziesz instrukcje jak ja wymienic. mnie po jej wymianie przestala parowac przednia szyba. boczne paruja, ale mniej. taki urok auta.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolego xenonmasa, gdzieś Ty kupił te auto z takimi niuansami?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    Cytat Napisał dudu$
    Ja na Twoim miejscu został bym juz przy mineralnym czyli 15w40
    mineralny olej to smierć silnika...każdy półsyntetyk jest lepszy....

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał maniek75
    mineralny olej to smierć silnika...każdy półsyntetyk jest lepszy....
    Jeżeli był lany mineralny to już raczej trzeba go lać do końca.. Wlejesz półsyntetyk i np. zacznie brać Ci olej.. Wg. mnie zostań już przy oleju który lał poprzedni właściciel..

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    z kąd takie wiadomości??? wlać półsyntetyk przepłukać po 5k km wymienić .. nie lać minerała bo po tym g@wnie polecą popychacze ... kto w/g piszę takie teorie... nie dawno robiona głowica w 1.2 po przebiegu 120k km .. właśnie "poprzedni właściciel" lał mineralny ... wszystkie popychacze do wymiany były /koszta !/ po wymianie zalany półsyntetykiem śmiga jak złoto i nie bierze oleju .. moja padłina 270 k km przekręcone na półsyntetyku i nie bierze oleju ... nie lejcie minerala bo to morderca silnika.....

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Specjalistą nie jestem ale jak wymieniałem olej (nie wiedziałem co jest wlane - wlałem też półsyntetyk) trochę czytałem opinii, rozmawiałem z mechanikami itp.. I ogólnie jeżeli nie wiadomo co było lane to lepiej wlać coś po środku czyli półsyntetyk.. Jeżeli wiemy że jest mineralny to ktoś go mógł wlać celowo bo mu np już olej brał.. Oczywiście może tak - może nie.. Gdyby to był taki zabójca silnika nikt by tego nie używała jednak jest na runku i jest stosowany..
    Pozdrawiam

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał byrrt
    syntetyk to ktoś go mógł wlać celowo bo mu np już olej brał.
    nie syntetyk ale mineralny, o taki Ci chyba chodziło.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq
    nie syntetyk ale mineralny, o taki Ci chyba chodziło.
    Przepraszam za pomyłkę - już poprawiłem

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    jak był mineralny to lac tylko taki i kropka. maniek75 skoro uważasz że olej mineralny jest zabójcą silnika to powiedz mi dlaczego w mojej Toyocie taki olej był zalecany przez producenta ? (według książki Sam naprawiam ). Jest jak wół napisane : olej silnikowy wielosezonowy o lepkości SAE 15w40 i klasie jakości wg API CC lub CD . W tej chwili autko ma na liczniku ponad 222000km ( 5 lat temu był sprowadzany z Holandii więc może mieć nawet z 400kkm) i jakoś jeździ a poprzedni właściciel od którego kupiłem lał właśnie taki olej i od sprowadzenia do Polski auto zrobiło ponad 40kkm na 100% na oleju mineralnym.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2011
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    27
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Brava 1.4 98r
    Kurcze nie wiem co robić z tym olejem ostatnio wymieniłem wałek dźwigienki itd dolałem mu olej który wcześniej był lany lotos 15w40 gas, musiałem robić wałek magistrala zapchana masakra z tymi olejami...
    Co do tej nagrzewnicy to pomyśle o wymianie może pomoże,zmienię tez filtr kabinowy i napisze co przyniosły zabiegi.Ktoś się orientuje ile dam za podłączenie go pod komputer na oko

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    xenonmasa, w ASO około 100-130zeta, w innym serwisie około 50zeta..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    w każdym nowym samochodzie jest zalany mineralny .. na docierke ze tak powiem .. następnie 1 wizyta w ASO jest lany syntetyk .. i na tym się jeździ ..bzdurą jest że po przebiegu zmienia się na mineral .. tak mówią mechanicy nie mający pojęcia o właściwościach oleju ... co do zmiany oleju z minerala na syntetyk ni ezalecałbym bo silnik o znacznym przbiegu po mineralnym oleju ma nagar który syntetyk wypłuka powodując rozszczelnienia... natomiast spokojnie mozna przejść na półsyntetyk..zalety .. dużo łatwiejszy rozruch zimą .. lepsze utrzymanie silnika w czystości , brak nagaru w głowicy .. lecz oczywiście nikogo nie nakłaniam .. to tylko moje spotrzeżenia w ciągu paru lat grzebania przy padakach .. pozdrawiam

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    59
    Auto
    Bravo 1.8 16v
    Co do reszty to koledzy już wytłumaczyli.

    Co do oleju to jak to jest 1.4 i masz wlanego lotusa to myślę że może niebawem przyjść czas na wymianę wałka rozrządu, bo jak wiemy te silniki miały z tym problem "zacieranie".

    Pozdrawiam


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. przygoda na trasie
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 18:15
  2. Przygoda z ASO - AutoKrak.
    Napisany przez Lukasz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-12-2008, 13:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

FIAT BRAVA-brak na tablicy

jak wymienic zarowki w desce rozdzielczej fiat bravo

schemat elektryczny deski rozdzielczej fiat brava

deska rozdzielcza do fiata marea

fiat bravo 1.2 16v czerwona kontrolka

czerwone podswietlenie deski fiat bravo

oringi do nagrzewnicy fiat bravo

fiat brava 1.2 lotos 15w40

fiat bravo i tyla lampa kostka

fiat bravo czerwona kropka na desce

brak podswietlenia zegarow fiat brava

deska rozdzielcza kontrolki czerwona marchewka

http://www.iparts.pl