Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2016
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    22
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea 1.6 SX
    Rocznik
    2000

    Niedawno kupiony Fiat Marea 1.6 SX - kilka nurtujących pytań...

    Witam. Kilka dni temu zakupiłem ładną ciemnozieloną Maree w sedanie rok 2000 z gazem drugiej generacji, przebieg o ile autentyczny to 158 000. Mam kilka nurtujących mnie pytań.
    Liczę na pomoc bo niebardzo mam do kogo się zwrócić z takimi rzeczami..

    1. Podczas jazdy po dziurach coś stukało mi z przodu ale nie był do amortyzator bo autko ładnie sztywno chodzi natomiast denerwowało mnie to na tyle, że zasięgnąłem porady diagnosty. Wjechałem na te tzw. szarpaki (chyba?) posuwało autem na lewo i prawo diagnosta w kanale zawołał mnie i pokazał mi jak lata wachacz w tulei z przodu po lewej. Reszta wahaczy niby okej. Więc po wypłacie od razu zabieram się za wymianę wahacza. Problem polega na tym, że ostatnio zaczęło bardziej stukać (domniemam, że wahacz umiera coraz bardziej) ale też przy skręcaniu kołami podczas jazdy (nie w miejscu) pojawia się irytujące trzeszczenie - tak jakby guma o metal ale nie jest to skrzypienie, jest to ewidentne trzeszczenie tylko nie mam pojęcia czego. Chciałym wiedzieć czy to ten wahacz-luzak może powodować takie coś czy jednak kolejne wydatki się szykują...?

    2. Temperatura. Dowiedziałem sie jedynie, że czujniki Fiata są nadzwyczajnie wrażliwe. Sprawa wygląda następująco. Po rozgrzaniu silnika wiadomo temperatura na tej srodkowej kresce wszystko w normie nie wzbudza to podejrzeń. Do czasu gdy zgasze silnik i włączę zapłon. Temperatura jest czasem nawet na drugiej kresce (!!!) ponad połową oczywiście wentylator załącza sie podobno po przekroczeniu połowy skali, tylko że odnoszę wrażenie, że troche działanie wentylatora trochę odbiega od tego co pokazuje wskazówka na desce. Czasami jest tak, że wskazówka delikatnie przekroczy połowę i wentylator już chodzi
    a czasami nie włącza się on mimo ze wskazowke mam na prawie pierwszej kresce ponad połową. Do tego wentylator podobno ma zbijać temperature do połowy lub delikatnie poniżej a on się wyłącza gdy temperatura spadnie na pierwszą kreske poniżej połowy a czasami na samej połowie, no różnie.
    To mnie troche niepokoi bo mimo ubogiej wiedzy domyslam się że gdy wskazówka dosięgnie czerwonego pola - to śmierć.

    3. Praca silnika. Silnik chodzi ogólnie cicho w środku na postoju nie słychać go w ogóle, praktycznie gdyby nie delikatne drgania na kierownicy to ciezko byloby ustalic czy jest odpalony czy nie. Ale po podniesieniu maski wydaje mi się że coś tam klekocze delikatnie. Ale nie jest to dźwięk z głębokiego środka, wydaje mi się i jestem tego pewny na 90% że slychac to gdzies na zewnętrznym obszarze silnika tylko ciężko ustalić co to. Aby było Państwu łatwiej zrozumieć moje marudzenie to porównam to do klekotania diesla ale jest to o jakies 100 razy cichsze i słabsze. Może przesadziłem z tym dieslem ale no nie bardzo mam pomysł jak to wyjaśnić. Może jakaś blaszka obijająca się poprzed drgania silnika (bo gdy on pracuje to się troche rusza ale tak chyba powinno być).

    4. Ostatnie pytanie to zamki drzwi. Nie działają mi zamki w ani jednych drzwiach ani drugich, tj. bez pilota dostane sie tylko do bagażnika i nigdzie indziej.
    Po kręceniu kluczykiem w lewo i w prawo zero reakcji zamka. Oczywiscie kluczyk mi odbija z powrotem do pozycji prostej ale nie zamykam ani nie otwieram drzwi. Dodatkowo w jednych i drugich drzwiach z niedziałającym zamkiem po trzasnieciu drzwiami cos tam w srodku przeskakuje. Jakby jakas blaszka o blaszke się obijała przy zamykaniu drzwi. Wiem, że chyba muszę zdjąć tapicerkę z drzwi, wiem też gdzie mam ją poodkręcać ale co wtedy? Nie wiem czy jest sens to sciągać skoro moge nie mieć czegoś co jesst potrzebne do naprawy tego zamka, bo w sumie nie wiem jak to w środku wygląda, słyszałem tylko przelotnie, że spadlo jakies cięgno czy coś tam ale no trudno sobie to wyobrazić.


    Proszę o poważne podejście do moich pytań bo naprawdę nie mam do kogo się zwrócić z takimi problemami... Chciałem sobie kupić samochód więc kupiłem, tak samo go kupiłem samemu jak i będę z niego korzystał i zaprowadzał do naprawy samemu. Ale najpierw wolalbym poznać Wasze opinie zanim zaprowadze do mechaników. Narazie bez waszej opinni zaprowadze jedynie na wymiane rozrządu bo ma on nieznaną historię a nie chciałbym wydać na remont silnika połowy tego co dałem za auto. Dziękuję z góry.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ad.2 Podłączyć się programem diagnostycznym i porównać temperaturę na desce rozdzielczej z tą pokazywaną przez program czyli czy pion to 90 stopni. Sprawdzić jaką temp. pokazuje program podczas załączenia pierwszego biegu wentylatora i przy jakiej temperaturze następuje jego wyłączenie - porównać z tym co pokazuje wskaźnik.

    ad.3 Być może klepią popychacze hydrauliczne. Najlepiej jak nagrasz film spod maski i wrzucisz na YT.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Ad.1 Może być coś więcej, ale nie musi. Jak widziałeś, że masz duży luz na tulejach, to i tak musisz wahacz wymienić, a potem zobaczysz co się będzie działo. Luz może być jeszcze na łącznikach stabilizatora, albo przegub może sie kończyć - tutaj poczytaj jak to sprawdzić, bo można bardzo łatwo w czasie jazdy.

    Ad.4 Zdejmij tapicerkę, zobaczysz, czy wszystkie cięgna są na swoim miejscu. Z tym nie ma dużo pracy.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2016
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    22
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea 1.6 SX
    Rocznik
    2000
    https://youtu.be/T2-ayx5eCIM

    Prosze bardzo o to filmik z tym co mam na mysli

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    22
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Kolego widzę że z tym klekotem nie jestem sam.

    Bravo 1.6 16v hałas silnika

    I też zbieram się powoli do wymiany rozrządu, lecz zastanawiam się czy nie zaglądnąć do tych popychaczy hydraulicznych.


 

Podobne tematy

  1. Parę pytań dotyczących błędów - Fiat Punto 2 1.2 8V SX
    Napisany przez hybrid na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-07-2014, 17:29
  2. Ogólne, kilka pytań dotyczących CC 704ccm z 1994 roku
    Napisany przez Robson95 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-04-2014, 08:44
  3. Wymiana sprzęgła Marea 1.6 16V kilka pytań
    Napisany przez Olex903 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-03-2014, 09:50
  4. marea 1.9td 75 kilka problemów i pytań
    Napisany przez robert199 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-02-2014, 22:16
  5. Kilka pytań dotyczących usterek
    Napisany przez Gregor_ na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-07-2010, 15:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl