Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Kupiłbym kabelek ale w moim motorze da się sprawdzić tylko Airbaga i nic więcej.
    No nie tylko, sprawdzisz Air-Bag, ABS.
    fiat Marea.JPG
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    qolejowy dokładnie jak to jest to Ci nie powiem ale może być tak, że CPW nie ma znaczenia gdyż generalnie sygnał o prędkości obrotowej silnika do liczników idzie z ECU a nie bezpośrednio z CPW. Dlaczego tak mówię? Bo jest możliwość wywołania testu obrotomierza przy wyłączonym silniku (jeden z testów diagnostycznych ECU).

    Centralka Aribag rejestruje błąd tylko gdy jest włączona (zapłon). Po wyciągnięciu kluczyka można motać w systemie i nic się nie zapisze (oczywiście radzę odłączać klemy dla swojego bezpieczeństwa). Co by jednak nie zarejestrowała to jeżeli był błąd to powinien być nadal. Szczerze nie wiem coś Ty tam zmajstrował, że kontrolka przestała świecić. Gdybyś uszkodził połączenie licznik <> centralka jaśków kontrolka paliłaby się na stałe i nigdy nie gasła (nawet na chwilę). Takie same objawy są gdy padnięta jest centralka od poduch (pali nonstop). W Twoim przypadku najpierw wyciągnąłbym ten licznik i sprawdził - układ tam jest banalny - parę części na płycie - może coś zauważysz.. Kompa podłączyłbym z ciekawości czy zarejestrował błąd odciętej kontrolki czy nie.

    Cytat Napisał argenta67 Zobacz post
    No nie tylko, sprawdzisz Air-Bag, ABS.
    O ile ABS w ogóle ma..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    [B]
    O ile ABS w ogóle ma..
    Napisałem co przewiduje program auta przecież nie widzę
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    114
    Auto
    Marea sedan 1.6 16v SX+ LPG Mondeo 2.0+LPG Tempra 1.9TD
    Cytat Napisał argenta67 Zobacz post
    Jeśli ma tylko mrugniecie to zły znak bo oznacza to, że ktoś coś grzebał
    okazało się że prawdopodobnie poducha wypaliła po spodkaniu z sarną przez poprzedniego właściciela
    nie wiem jak jest w bbm czy jest czujnik gdzieś przy pasie przednim

    prawdopodobnie po wystrzale jest założona kierownica ale bez jaśka w środku

    kierownica powinna być twarda tam gdzie jest poducha czy miękka?

    u mnie jak się naciśnie na środek kiery to włącza się klakson tak powinno być?
    W STAJNI
    1) Tempra 1.9 TD s.w.
    2) Marea sedan 1.6 16V SX
    3) Omega 2.5 TDS

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Jeśli taka jest budowa kierownicy to tak powinno być.
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Skąd podejrzenia o sarnie? Czemu sarna a nie dzik? Nie ma żadnych czujników uderzeniowych - jest tylko czujnik przeciążeń w centralce airbagu. Centralka znajduje się na początku tunelu - między popielniczką koło nawiewów a biegami. Aby się tam dostać trzeba zdjąć tunel. Jak ciśnie się kierownice to normalne że dzwoni klakson Poduszkę na dobrą sprawę powinno być widać tak od tyłu kierownicy przez szpary - białe płutno.. Jeżeli masz auto po wypadku to trzeba albo wymienić centralkę albo dać do speca na regeneracje bo nie da się zwyczajnie crash data wykasować. Do tego dojdzie poducha, najprawdopodobniej taśma kierownicy i kto wie może jeszcze jakieś wiązki (może nawet lepiej od razu wymienić bo w sumie igramy z ładunkami wybuchowymi.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Jeśli był jakiś dzwon i wypaliła poducha to i pas po tej stronie jest zablokowany bo napinacze pasów działają zawsze razem z poduszką.
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Fakt że pas też ma napinacz pirotechniczny i też byłby do wymiany ale to może ktoś już zrobił (wymienił) albo dał do "regeneracji" czyli wywalenia blokady napinacza i zrobienie zwykłego mechanizmu.. Dla własnego bezpieczeństwa to też trzeba by sprawdzić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    114
    Auto
    Marea sedan 1.6 16v SX+ LPG Mondeo 2.0+LPG Tempra 1.9TD
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Skąd podejrzenia o sarnie? Czemu sarna a nie dzik?
    mam gdzieś fotki z tego zdarzenia
    Cytat Napisał argenta67 Zobacz post
    pas po tej stronie jest zablokowany
    jeźeli chodzi o to że pas czasami się zacina to u mnie tak jest

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Poduszkę na dobrą sprawę powinno być widać tak od tyłu kierownicy przez szpary
    z tyłu kiery są śrubki jak je odkręcę to dostanę się do poduchy?
    W STAJNI
    1) Tempra 1.9 TD s.w.
    2) Marea sedan 1.6 16V SX
    3) Omega 2.5 TDS

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Nie ma czegoś takiego jak regeneracja pasa jeśli ładunek napinacza zadziałał to pas do śmieci. To element bezpieczeństwa biernego i nie ma opcji "uda się" to musi byc rzecz pewna bo próby kończą się
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał luki21 Zobacz post
    z tyłu kiery są śrubki jak je odkręcę to dostanę się do poduchy?
    tak ale chodziło mi o to, że być może nie trzeba będzie (u mnie widać jak poświecisz przez szczelinę między jasiem a kierownicą normalnie ten materiał z której jest poducha, u laski w peugeocie też widać).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    No nie tylko, sprawdzisz Air-Bag, ABS.
    ABSu nie mam, ale wyczytałem że mogę jeszcze sprawdzić kablem działanie systemu EGR, no i Fiat Code, na kielichu od amortyzatora są do dwa wtyki właśnie do "Fiat code" i "EGR system".
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    może być tak, że CPW nie ma znaczenia gdyż generalnie sygnał o prędkości obrotowej silnika do liczników idzie z ECU a nie bezpośrednio z CPW
    No właśnie ale tym silnikiem nie steruje żeden ECU, "Soft TD".
    Jest co prawda centralka ECU ale ona steruje tylko zaworem EGR, dodatkową dawką paliwa przy zimnym silniku i reguluje pracą klimatyzacji w zakresie oszczędzania silnika. Też myślałem że obrotomierz idzie przez tą centralkę ale po całkowitym odłączeniu centralki, silnik pracuje normalnie, klima jakby mniej zamula silnik a obrotomierz działa tak jak przedtem.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Szczerze nie wiem coś Ty tam zmajstrował, że kontrolka przestała świecić. Gdybyś uszkodził połączenie licznik <> centralka jaśków kontrolka paliłaby się na stałe i nigdy nie gasła (nawet na chwilę). Takie same objawy są gdy padnięta jest centralka od poduch (pali nonstop).
    Tego to i ja nie wiem. A tak na poważnie to jak kupiłem auto kontrolka poduch działała ale nie zwróciłem uwagi kiedy zgasła. Nie świeciło podświetlenie licznika kilometrów więc wymieniłem żarówkę i przy tej wymianie to raczej stacyjka była wyłączona. Drugi raz wyjmowałem zegary z powodu obrotomierza i jak zauważyłem że ta kontrolka od poduch nie świeci.
    Jutro jeszcze raz się temu dokładniej przyjrzę.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    wyczytałem że mogę jeszcze sprawdzić kablem działanie systemu EGR, no i Fiat Code, na kielichu od amortyzatora są do dwa wtyki właśnie do "Fiat code" i "EGR system".
    Fakt że być może można się z tym połączyć ale raczej nie FES'em.. A co do tego EGR.. hmm sam napisałeś że steruje nim ECU i wydaje mi się że właśnie z tym ECU nie możesz się połączyć.. Nie wiem co daje połączenie się bezpośrednio z centralką fiatcode. Fakt, że Twój disel to taki stary poczciwy non elektronik Więc nawet gdybyś się tam dobrał do tego ECU to pewnie za dużo nie można z niego wyczytać jeżeli auto potrafi pracować bez niego <dziwne>.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    No jedno udał się jakoś zrobić, zaczął działać poprawnie obrotomierz.
    A z poduchami dalej lipa, prąd do centralki dochodzi, masa też jest OK. Przy włączonym zapłonie na obu nóżkach diody jest napięcie, tak powinno być?
    Jak sprawdzić samą diodę czy jest sprawna?
    Jeżeli podam masę na przewód który idzie z centralki do diody, powinna się zaświecić, dobrze dumam?
    Ostatnio edytowane przez qolejowy ; 25-09-2011 o 18:11

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Aby dioda świeciła musi być różnica potencjału ok 2V czyli jeżeli na obu jest to samo świecić nie będzie..
    Sprawdź napięcie między anodą a katodą diody jeszcze raz.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zaświeciła się kontrolka awarii silnika
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-11-2010, 08:42
  2. Kontrolka AirBag
    Napisany przez Etiuda na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-10-2010, 21:33
  3. Nie odpala. Fiat code świeci. Kontrolka wtrysku nie świeci.
    Napisany przez tomboy81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-06-2010, 20:00
  4. Kontrolka AirBag
    Napisany przez 4crazy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-04-2010, 22:41
  5. Nie świeci kontrolka świateł mijania
    Napisany przez jasiu_m na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-10-2009, 00:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nie swieci sie kontrolka airbag

jak wyciagnac zarowke air bag punto2

nie swieci kontrolka poduszki

po sprawdzeniu bezpiecznikow pali sie lampka od poduszek

na zaplonie nie swieci lampka airbag

nie pali sie kontrolka poduszki passat b5

bezpiecznik airbag

nie swieci airbag passat dioda

czujnik halla

co jakis czas zapala sie kontrolka od poduszek powietrznych

brawo nie swieci poduszka

bezpiecznik airbag fiat bravo 2 0

zarowka airbag nie

kappa nie swieci sie airbag

nie zapala sie kontrolka airbag

lancia kappa bezpiecznik od airbag

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl