Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
Like Tree2lubi to!
  • 2 przez Nablabs

Temat: Nie prawda, że... - o niby nierozbieralnej przepustnicy 1.6  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Warszawa - Wrocław
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 100 16V Pb/LPG
    Rocznik
    2000

    Nie prawda, że... - o niby nierozbieralnej przepustnicy 1.6

    Ostatnio sporo się naszukałem informacji o silniczkach krokowych i czujnikach położenia przepustnicy w silnikach 1.6 przed i po lifcie.
    Wszyscy twardo pisali, że przed liftem można spokojnie wymienić jedno i drugie w przepustnicy, bo są na śrubki, a po lifcie są to elementy zespolone i trzeba kupować całą przepustnicę. Innej wersji zeznań nie znalazłem;(

    OTÓŻ - NIE JEST TO PRAWDA!

    W wersji poliftowej też można wymienić te elementy, tyle że są one droższe i wymiana trudniejsza.
    Silniczek kosztuje minimum ok. 50 zł. Kupiłem taki - zamiennik niemiecki za 54 zł + KP na alledrogo. Wygląda jak oryginał, sprzedawany z uszczelniaczem, czyli gumowatym oringiem.

    IMG_4741.JPG

    Trzeba wymontować przepustnicę z samochodu, potem troszkę się posiłować i - najlepiej w imadle - wyciągnąć stary wkład silniczka. Ostrzegam, że nie jest to takie łatwe.

    IMG_4736.JPG

    IMG_4740.JPG

    IMG_4744.JPG

    IMG_4745.JPG

    Ja dodatkowo pomogłem sobie podgrzewając obudowę palnikiem na propan.

    IMG_4748.JPG

    Jak już wyjmiemy stary, to wkładamy nowy wkład - ciężko go źle włożyć, bo ma wypust ustalający.
    Teraz wciskamy nowy silnik krokowy jakąś wymyśloną przez siebie metodą i gotowe! Mamy starą, niby nierozbieralną przepustnicę z nowym niby niewymienialnym silniczkiem krokowym!

    IMG_4746.JPG

    IMG_4747.JPG

    Tak samo można wymienić CPP.

    Pozdr,
    Nablabs
    byrrt i mjetek lubią to.
    Pozdr,

    Nablabs



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    W jakim celu zastosowali nie rozbieralną, można się tylko domyślać.
    Przyzna, że z plastikowym kolektorem i nową przepustnicą auto pracuje cisze. Zdaje się ,że jest inny rodzaj detonacji.
    Chociaż to może być kwestia innego spalania - czujnik stukowy.

    W gruncie rzeczy mam pytanie, czy gotowy układ dolotowy, można wymienić?
    Marea 1.6 - ma plastik, ale mam przepustnicę oraz kolektor metalowy.
    Podstawić dolot i rozbieralną przepustnicę, wtyczki pasują, ale czy auto będzie pracować normalnie ?
    F/I/A/T


 

Podobne tematy

  1. Niby jest net ale sieć niezidentyfikowana.
    Napisany przez elnino na forum Kącik komputerowy
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-11-2016, 22:59
  2. Samochody na literę F: mit czy prawda?
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-06-2012, 21:06
  3. Pasek rozrządu-cała prawda
    Napisany przez lukq na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-01-2012, 07:45
  4. Pasek rozrządu - cała prawda
    Napisany przez lukq na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-01-2012, 17:44
  5. akum.pada co 3dni-elektryk mowi ze niby wszytko ok!?!?-PMOCY
    Napisany przez marshiasz na forum Punto II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-01-2011, 13:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

niby nie prawda

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl